proga Rijeka-zagreb

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Zanimivo, očitno smo forumaši zadnje čase kar redni gostje na reški progi, jaz sem bil tam včeraj! Me prav zanima, kdo bo naslednji :wink:

S kolegom sva se odpravila na več kot 24-urno popotovanje po Gorskem kotarju z dvema ciljema: fotografirati edino aktivno litorino (gomulka HŽ) in se čim več voziti z njo ter poiskati ostanke infrastrukture za nikoli zgrajeno progo Črnomelj - Vrbovsko v Vrbovskem!

Bilo je naravnost čudovito, prijazni strojevodja naju je na vlaku 4651 iz Delnic do Moravic celo vzel v komandni prostor. Ta je mnogo večji kot na naših gomulkah ter za strojevodjo in pomočnika precej udobnejši.

Kot je povedal strojevodja, je največja dovoljena hitrost med Rijeko in Moravicami 70km/h. Seveda ne na celo progi, temveč na posameznih odsekih. Med Škrljevim in Sušak-Pečinami mi je uspelo opaziti promilnik, ki opozarja na strahospoštovanja vreden vzpon oz. spust: 28 promilov!

Zanimivo, da se v celem dnevu ni prikazala niti ena helga. Sva pa zato videla dva tovorna vlaka, ki ju je poleg običajnega meha vlekla še dizel lokomotiva serije 2063, karavela. To ni bila izjema, saj je zaradi pomanjkanja lokomotiv 1061 (meh, ali kot mu rečejo Hrvatje, zglobna) in 1241 (helga) na reško progo premeščenih nekaj karavel, ki so najmočnejše DLOK še iz časov JŽ (takrat pod oznako 663).

Na najstrmejšem delu od Rijeke do postaje Plase ima vsaka postaja v smeri proti Reki dolg slepi tir, ki se vzpenja strmo v hrib in je namenjen vlakom, ki bi jim morebiti odpovedale zavore. Močno upam, da se ti tiri ne uporabljajo preveč :roll: Čeprav so se tam dejansko že dogajale hude nesreče, ko je vlaku odpovedal zavorni sistem ... :?

Verjetno najboljše doživetje na tej progi pa je vožnja z lokalnim vlakom proti Moravicam.. Postaje nekako niso problematične, saj so tam nakloni proge bolj ali manj zravnani, drugeče pa je seveda na postajališčih (Melnice, Zlobin), kjer mora meh ali litorina speljati in pospešiti na 25 ali več promilnem vzponu :D
V Fužinah, 44 km iz Reke, je proga npr. že na več kot 750m nadmorske višine!

S peroni se pa res bolj špara ... nekaj je tudi takih postaj in postajališč, kjer perona sploh ni ...
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Pa še ena zanimivost: ob povratku iz Moravic proti Reki so ob progi stali vsaj trije ljubitelji, fotografi, ki so na fotogeničnih mestih čakali vlake! Ni kaj, reška proga ima svoj čar!
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

To sva s kolegom imela dolg še od lani, da se popeljeva po reški progi. Mi smo stali pred uvoznim signalom ene postaje (ne vem več katere :oops: ), kjer je prav tako bil konkreten vzpon - sem ravno takrat hodil po vagonu ...
gomulka014 napisal/-a: S peroni se pa res bolj špara ... nekaj je tudi takih postaj in postajališč, kjer perona sploh ni ...
Kot pri nas Verd. :?
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 454
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

541 napisal/-a:To sva s kolegom imela dolg še od lani, da se popeljeva po reški progi. Mi smo stali pred uvoznim signalom ene postaje (ne vem več katere :oops: ), kjer je prav tako bil konkreten vzpon - sem ravno takrat hodil po vagonu ...
Enako tudi jaz, bil je dolg od lani, ko sem že bil tam, ampak litorina je v celem dnevu le enkrat peljala proti Moravicam ... na žalost šele zvečer, ko sem moral iti proti domu :?
541 napisal/-a:
gomulka014 napisal/-a: S peroni se pa res bolj špara ... nekaj je tudi takih postaj in postajališč, kjer perona sploh ni ...
Kot pri nas Verd. :?
Žal ne le Verd ... tudi Gornje Ležeče in Šmaver :?
V Verdu sem že enkrat videl, kako je nekdo izstopil, ne vedeč, da tam ni perona, in padel po tirih kolikor je bil dolg in širok. In kar je bilo najbolj grozljivo, glavo je imel je kakih 10cm stran od tirnice ... Če bi se mu kaj zgodilo, bi bil peron verjetno že zgrajen ...
fan
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 11.12.2005, 15:32
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a fan »

Proga kar kliče po organiziranem strokovnem potepu. :D

Tudi sam sem se pred kratkim peljal po njej, vendar mi ni uspelo spoznati takšnih detajlov. :cry:
Vedno v iskanju novih železniških dogodivščin
Odgovori