
Hitri vlak 781 Zagreb - Osijek pripravljen za odhod z glavne postaje. Vprašanje časa bi bilo, kdaj bo HŽPP naročil Inter-City različico teh ali kakšnih drugih motornih garnitur. Po mojem mnenju je Končarev 7023 dober in udoben vlak, vendar ni primeren za razdaljo 272 km:

Ob tem me je predvsem zanimalo, kako potekajo dela pri izgradnji drugega tira železnice Dugo Selo - Botovo. Bilo je po pričakovanjih - na odseku Dugo Selo - Vrbovec sem videl tri gradbene stroje in niti enega človeka, od Križevcev do Koprivnice pa Turki delajo s polno paro na več lokacijah.
Kar nikakor ne morem, so braniki ob železniški progi. Komu za vraga je to vseeno? Zastirajo samo pogled in nič drugega. Niti kilometer ali dva od najbližjih hiš ni več krajev. Zdi se, da so zajci in krti na poljih zaščiteni pred hrupom (in kakšnim peklenskim hrupom na elektrificirani železnici). Poleg tega pa so jih že ujeli grafitarji, tako da bo užitek na potovanju z razgledom popoln.
V Koprivnico smo prispeli s 16 minutno zamudo. Zanimivo je, da je povratni potniški vlak prispel v Zagreb točno na minuto.
Dva daljna sorodnika na postaji Koprivnica. Leva bo šla v Varaždin, desna v Osijek:

Koprivnica je postaja na progi MM201 državna mejna črta - Botovo - Dugo Selo, na kilometrski poziciji 510+878. Je tudi prehodna postaja s progo R202 Varaždin - Dalj, kot tudi vozna postaja za sestavo vlakov. Od sosednje postaje Drnje v smeri Botova je oddaljena 8 km, od postaje Mučna Reka v smeri Dugega Sela 6,5 km, od postaje Rasinja v smeri Varaždina 9,5 km in od postaje Bregi v smeri Dalja 8,5 km. Po Poročilu o omrežju za leto 2024 je največja dovoljena dolžina vlakov na 3. in 4. tiru 888 m, največja dovoljena hitrost skozi postajo pa 100 km/h.
Koprivnica je bila eno prvih mest na Hrvaškem, ki je dobilo železniško progo in povezavo s sosednjimi državami. Železnica Zagreb - Koprivnica - Zákány - Dombovár - Budimpešta je začela obratovati leta 1870. Koprivnica je bila leta 1912. s Podravsko železnico povezana z Osijekom, leta 1937. pa z Varaždinom. Svoj pomen glavnega železniškega vozlišča je ohranil vse do danes.


Dovoljenje za fotografiranje na omrežju HŽ za letos še ni prispelo, mi je pa šef postaje milostno dovolil, da se lahko motim po tirih pod pogojem, da poskrbim za svojo varnost. Seveda nisem bil od včeraj na vlaku.
Iz prometne pisarne samo stanje na progi:

Nekaj podrobnosti iz notranjosti postajnega poslopja:


