mkx napisal/-a: ↑05.07.2024, 14:44
Re 4/4 napisal/-a: ↑05.07.2024, 13:10
Konkurenca na tandem, SŽ pa z doprego.
Večina zapisanega velja že za obstoječi tir. Kar pomeni, da nakup lokomotiv za TP nima toliko veze z začetkom vožnje po 2TDK kot bolj s potrebo po povečanju flote lokomotiv, deloma modernizacijo (Brižite v penzijo) in optimizacijo stroškov strojnega osebja (vožnja spreg namesto dopreg).
Se pa jaz sprašujem, ali je prehod z dopreg na sprege (tandeme) v širši sliki smiseln. Večja vlečna sila je potrebna od Kopra do Divače, potem pa ne do naslednjega klanca (ki je večinoma v Avstriji in redke vlake tam še vleče TP ... to se sicer v prihodnje lahko spremeni). Razpenjanje sprege pa traja dalj časa kot odpenjanje doprežne lokomotive, poleg tega pa se pojavi vprašanje, kaj potem narediti z "odvečno" lokomotivo, ki na relaciji Kp-Di ni bila zasedena (oz. se strojevodja presede v zadnji člen sprege). Nobena od variant glede te lokomotive ni čisto trivialna (bodisi strojna vožnja v Kp, ki potrebuje strojevodjo v tej smeri, bodisi spenjanje v sprego na vlaku, ki vozi iz Di v Kp, kar spet traja, sicer bi lahko vlak Divačo prepeljal).
Brižite bodo vozile do 2030, morda še kaj dlje, ker je enostavno premalo 541. Metrans bo vozil (tudi že vozi) sam s tandemom, SŽ pa za Brižito rabijo doprego za enak vlak. Večina vlakov iz Kopra ima danes težo, da se doprega enostavno na 2TDK ne izplača. Na odporu 18, kavelj izračunano zdrži približno 1900 ton, na stari koprčaki 1300 ton, sama Brižita pa ima na 2TDK samo 1100 ton obremenitve pri kritični hitrosti, enaka teža vlaka z 541 pa lahko vozi z 80 km/h.
Sodobne lokomotive so narejene tako, da je vseeno ali voziš z eno ali s tandemom potem po ravnini. Vlečna sila se porazdeli po vseh vlečnih motorjih enako, maksimalna pa je omejena na 450 kN. Vectron ima tudi rahlo osovražen eco način, ki izklopi en vlečni motor, če se ga ne potrebuje. Tisto kar bo vozilo na Jesenice nima nobenih težav, ker bo odpor enak kot na 2TDK, to je 18 daN/t (spomni se pogoja pri nakupi novih lokomotih) zato je logika spreg jasna. Za Štajersko pa bo stvar prevoznikov, lahko kombinirajo Zalog - Koper.
610-101 napisal/-a: ↑
sicer mi ni jasno kako bo 20 lokomotiv povečalo floto če gre 37 brižit v penzijo
30 lokomotiv.