Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Sem videl vse te težje mašine danes, toda 6 dni pred koncem sem videl tudi progo od Litostrojske proti Vižmarjem lepo zeleno obraslo in ene 2-3 "Bob Cate" kopajoč nekaj pri postajališču Stegne. Nič kaj preveč aktivnosti za resno delo!
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Ja od litostroja naprej je res bolj ubogo bilo..
Sem pa zdajle ob cca 21:45 videl tovorni vlak ki je peljal cez Sisko proti Lj. Ocitno je proga odprta, ne vem pa ce je bil to prvi vlak, ker me prej ni bilo doma..
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Glede na splošno stanje prog v Sloveniji, kjer jih je kar precej potrebnih celovitega remonta, ali ne bi bilo smiselno, da bi ŽGP investiral v nek vlak za obnovo proge. Firme Plasser & Theurer in Matisa ponujajo zanimive rešitve. S takim strojem bi med nedavno zaporo Kranj - Ljubljana (14 dni) verjetno lahko kakovostno obnovili polovico omenjene razdalje. Zavedam se, da je takšen stroj verjetno zelo drag, vendar bi imel pri nas kar precej dela... Kako se primerja obstoječ sistem remonta in remont s pomočjo takšnega stroja?
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Je bila en čas nazaj krajša debata o tem. Zadeva ni poceni ne za nabavo, ne za samo delovanje (če hočeš tisto zares strojno formacijo ki je dolga 1km in dela vse naenkrat).
ŽGP bi potem s tem konkuriral na JN-jih kjer bi bil vedno dražji od klasične metode.
Kar se pa tiče sposobnosti pa je zadeva uporabna takrat ko imaš daljše ravnine brez propustov, mostov, viaduktov na vsakih par metrov. Če imaš tega veliko se časovna komponenta prednosti izniči.
Dodatna "slaba" stran je (vsaj ko sem sam nazadnje gledal performanse), da so stroji zmožni največ odvzema tirne grede (tolčenca) in potem še odkopa 40 cm tampona pod ravnino.
Npr. za gorenjsko progo Kranj - Jesenice je bilo v JN zahtevan odkop še 70cm nosilne zemljine, ker je bila proga toliko uničena že globinsko in zamuljena.
Podobno je bilo na LJ-Borovnica.
Tako da zadevi se ne pravi Rahabilitation brez vzroka, ker dejansko je namenjena temu da vsake 15 let greš s tem enkrat gor in dol, ne pa da delaš 85% proge na novo skupaj z nosilnim slojem. Če so proge v stanju, ko je bil zadnji remont leta 1975, pa še to bolj kozmetični, ti tudi tak stroj dosti ne pomaga, ker je potrebno še dodatno ročno kopanje z bagerjem.
ŽGP bi potem s tem konkuriral na JN-jih kjer bi bil vedno dražji od klasične metode.
Kar se pa tiče sposobnosti pa je zadeva uporabna takrat ko imaš daljše ravnine brez propustov, mostov, viaduktov na vsakih par metrov. Če imaš tega veliko se časovna komponenta prednosti izniči.
Dodatna "slaba" stran je (vsaj ko sem sam nazadnje gledal performanse), da so stroji zmožni največ odvzema tirne grede (tolčenca) in potem še odkopa 40 cm tampona pod ravnino.
Npr. za gorenjsko progo Kranj - Jesenice je bilo v JN zahtevan odkop še 70cm nosilne zemljine, ker je bila proga toliko uničena že globinsko in zamuljena.
Podobno je bilo na LJ-Borovnica.
Tako da zadevi se ne pravi Rahabilitation brez vzroka, ker dejansko je namenjena temu da vsake 15 let greš s tem enkrat gor in dol, ne pa da delaš 85% proge na novo skupaj z nosilnim slojem. Če so proge v stanju, ko je bil zadnji remont leta 1975, pa še to bolj kozmetični, ti tudi tak stroj dosti ne pomaga, ker je potrebno še dodatno ročno kopanje z bagerjem.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Hvala @sierra5 za super odgovor.
Vendarle pa se zastavlja nekaj vprašanj, zlasti, ali niso nemara zaradi odsotnosti tovrstne mašinerije razpisi premalo ambiciozni in se proge ne obnavljajo, kot napisano, na 15 let. Pravzaprav je bil povod za pisanje to, da je bila gorenjska proga zaprta 14 dni, narejenega je bilo pa primerjalno gledano relativno malo. S tem, da posegov v spodnji ustroj proge ni bilo videti. Ta "kilometrska kompozicija", bi verjetno v 14 dneh naredila mnogo več... In potem je vprašanje stroška zaprtja proge proti strošku obnove, bi rekel, da se nekoliko izravna.
Je pa pomenljivo, da je večina prog v stanju, ko torej strojna obnova ne pride v poštev. Vendar, ali smo sposobni brez takšnega stroja, tudi če vse proge konkretno obnovimo, vzdrževati le-te v dobrem stanju dolgoročno? Seveda ostane problem tega, da večina naših prog poteka po razvejanem terenu s številnimi premostitvenimi objekti, za katere je zapisano, da predstavljajo problem za tak stroj.
Vendarle pa se zastavlja nekaj vprašanj, zlasti, ali niso nemara zaradi odsotnosti tovrstne mašinerije razpisi premalo ambiciozni in se proge ne obnavljajo, kot napisano, na 15 let. Pravzaprav je bil povod za pisanje to, da je bila gorenjska proga zaprta 14 dni, narejenega je bilo pa primerjalno gledano relativno malo. S tem, da posegov v spodnji ustroj proge ni bilo videti. Ta "kilometrska kompozicija", bi verjetno v 14 dneh naredila mnogo več... In potem je vprašanje stroška zaprtja proge proti strošku obnove, bi rekel, da se nekoliko izravna.
Je pa pomenljivo, da je večina prog v stanju, ko torej strojna obnova ne pride v poštev. Vendar, ali smo sposobni brez takšnega stroja, tudi če vse proge konkretno obnovimo, vzdrževati le-te v dobrem stanju dolgoročno? Seveda ostane problem tega, da večina naših prog poteka po razvejanem terenu s številnimi premostitvenimi objekti, za katere je zapisano, da predstavljajo problem za tak stroj.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Vse te obnove gredo prepočasi,na progi je isto kot na cesti ,nikoli konca,eno stvar tak dolgo popravljajo da vmes rata problem na treh drugih lokacijah.Gradbišča tako na cesti kot železnici večino dneva samevajo.
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Problem je že da tudi nove proge več ne znajo naredit, proga Brezovica - Preserje L50 je že tako zjahan kot bi bil star 30 let..... pa se vozimo 50 km/h
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Javna razprava Železnica Medvode 2024
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gPQtLsL ... eMedVodami[/youtube]
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gPQtLsL ... eMedVodami[/youtube]
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Dobro da nisem šel v živo poslušat… bi samo živčen postal od teh ljudi…SIMY napisal/-a: ↑08.09.2024, 14:17 Javna razprava Železnica Medvode 2024
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gPQtLsL ... eMedVodami[/youtube]
Drugače pa tukaj v Medvodah zbirajo podpise proti gradnji/nadgradnji, češ da bodo uničili podtalnico, kmetijske površine itd…
Ko je prišel do mene za podpise sem ga kar spodi plus da se je bahal koliko podpisov so že zbrali. Vglavnem so podpisniki starejši občani in mladi ki nevedo kaj podpisujejo. Sodelavka mi je rekla da je podpisala samo zato da ji je dal mir..
Dokler se bodo ob vsaki nadgradnji železniše in ceste infrastrukture take šli raznorazni aktivisti bomo vedno Balkan in nikoli del EU 21.stoletja.
Osebno podpiram gradnjo
Lp
Re: Obnova - nadgradnja gorenjske prog
Ni na severu nič boljše glede teh aktivistovnejko077 napisal/-a: ↑09.09.2024, 11:24Dobro da nisem šel v živo poslušat… bi samo živčen postal od teh ljudi…SIMY napisal/-a: ↑08.09.2024, 14:17 Javna razprava Železnica Medvode 2024
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=gPQtLsL ... eMedVodami[/youtube]
Drugače pa tukaj v Medvodah zbirajo podpise proti gradnji/nadgradnji, češ da bodo uničili podtalnico, kmetijske površine itd…
Ko je prišel do mene za podpise sem ga kar spodi plus da se je bahal koliko podpisov so že zbrali. Vglavnem so podpisniki starejši občani in mladi ki nevedo kaj podpisujejo. Sodelavka mi je rekla da je podpisala samo zato da ji je dal mir..
LpDokler se bodo ob vsaki nadgradnji železniše in ceste infrastrukture take šli raznorazni aktivisti bomo vedno Balkan in nikoli del EU 21.stoletja.
Osebno podpiram gradnjo