Bohinjska Proga
Re: Bohinjska Proga
Ja, in potem tudi EU projekt, kot je ta z Italijani.
https://www.ferrovieudinecividale.it/mi ... e-trieste/
https://www.ferrovieudinecividale.it/mi ... e-trieste/
Re: Bohinjska Proga
Aha. S takimi voznimi hitrostmi bi se nekaj že poznalo na potovalnemu času. Ob menjavi voznega parka bodo najbrž kaj kmalu (v 15 letih) tudi prisiljeni v sanacijo Bohinjskega predora, ki bi najvrjetneje omogočal hitrosti od 100 do 120 km/h. Če bi pa nekje v prihodnosti zgradili še povezovalni lok med postajo Bled Jezero in Lescami, bi to bila za nas, ki potujemo v Ljubljano kar velika zmaga. Sem pa vedno imel občutek med vožnjo po Bohinjki, da je počasnih voženj vedno več in se s tem potovalni čas podaljšuje. Me prav zanima kdaj in za koliko je bila proga hitrejša od zdajšnje.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1954
- Pridružen: 20.09.2006, 16:24
- Kraj: Primorska
Re: Bohinjska Proga
Bohinjski tunel je ključen za obstoj te proge in priprave na sanacijo bi se morale pričeti takoj. Tukaj mislim na izkop paralelnega, cca 3km dolgega kanala za odtok vode iz tunela.
preglednik
Re: Bohinjska Proga
Vem, da so pri gradnji sicer cestnega Karavanškega predora imeli tudi veliko težav z vodo in stvar nekoliko drugače rešili. Zato se sprašujem, če je gradnja drenažnega predora ustrezna rešitev pa ne iz tehničnega vidika temveč ekonomskega. Dobiti dovolj sredstev za gradnjo manjšega predora na regionalni progi je velik problem. Morda bi bilo dovolj namestitev hidrostatičnega ovoja kar je danes redna praksa pri izgradnji. Nisem strokovnjak, kar se tega tiče tako, da popravite me če se motim.preglednik napisal/-a: ↑17.02.2024, 22:17 Bohinjski tunel je ključen za obstoj te proge in priprave na sanacijo bi se morale pričeti takoj. Tukaj mislim na izkop paralelnega, cca 3km dolgega kanala za odtok vode iz tunela.
Re: Bohinjska Proga
Kar se hidrostatičnega ovoja tiče, mislim, da so v predoru takšne količine vode, da bi bila takšna sanacija premalo. Kar se ekonomskega vidika tiče, gre vendarle za edino nižinsko povezavo med Gorenjsko in Primorsko, pa še te nismo sami zgradili. Bati se pa je, da jo bomo mi ob slabem vzdrževanju kvečjemu uničili. Očitno je, da je ekonomska prioriteta v prometu(tako železniškem kot cestnem), tovorni tranzitni promet, domači problemi in boljša povezanost so v drugem planu. Mogoče bi se morali kaj naučiti od Ferskih otokov, po mojih izkušnjah države* z najboljšimi (cestnimi) predori na svetu. Ob novem letu so recimo odprli desetkilometrski podmorski predor na otok, ki ima reci in piši dva tisoč prebivalcev! Skupaj pa imajo več kot dvajset predorov, v dolžini 68 km za skupno vsega 50.000 prebivalcev! Ekonomska računica? Ne, le boljša kvaliteta življenja.Sergej napisal/-a: ↑18.02.2024, 0:38Vem, da so pri gradnji sicer cestnega Karavanškega predora imeli tudi veliko težav z vodo in stvar nekoliko drugače rešili. Zato se sprašujem, če je gradnja drenažnega predora ustrezna rešitev pa ne iz tehničnega vidika temveč ekonomskega. Dobiti dovolj sredstev za gradnjo manjšega predora na regionalni progi je velik problem. Morda bi bilo dovolj namestitev hidrostatičnega ovoja kar je danes redna praksa pri izgradnji. Nisem strokovnjak, kar se tega tiče tako, da popravite me če se motim.preglednik napisal/-a: ↑17.02.2024, 22:17 Bohinjski tunel je ključen za obstoj te proge in priprave na sanacijo bi se morale pričeti takoj. Tukaj mislim na izkop paralelnega, cca 3km dolgega kanala za odtok vode iz tunela.
* niso država, temveč del Danske z veliko avtonomijo
Re: Bohinjska Proga
Leta 1998 je Prometni inštitut pripravil besedilo z naslovom "Sanacija kalote predora Bohinj". Žal ga nisem našel javno dostopnega na spletu (samo kataloški zapis). Ampak glede na to sklepam, da obstajajo neke strokovne podlage za reševanje problematike. Resen projekt pa verjetno še ni bil narejen? Morda kdo pozna to študijo in ve, kakšna rešitev se je pokazala za optimalno?
Re: Bohinjska Proga
V tem času poteka v nočnih urah obvoz nekaj (štirih) tovornih vlakov po Bohinjki zaradi zaprtja Pontebbane. Zanima me, kje poteka izmenjava lokomotiv med Italijani in Avstrijci glede na dejstvo, da je železniška postaja v Novi Gorici gradbišče?
Re: Bohinjska Proga
Če je gradbišče, to ne pomeni da ne morejo izmenjati. Menjava se vrši ponoči na prostih tirih v NG. Vozi pa se na zaupanje, torej zavorni preiskus se opravi po skrajšanem postopku.
Re: Bohinjska Proga
So v načrtu obvozni vlaki ob zapori Gorenjske proge in zapori levega tira Pivka - G. Ležeče
Re: Bohinjska Proga
Tovorni promet se še ne bo umaknil z novogoriške železniške postaje
Medtem ko prenova železniške postaje v Novi Gorici poteka po načrtih, pa v zvezi s selitvijo tovornega prometa v Prvačino še ostaja nekaj neznank. Na Direkciji RS za investicije še vedno čakajo na izsledke poplavne študije na tistem območju. V jeseni pa bo neodvisno od tega zaključena projektna dokumentacija za premik železniškega postajališča v Šempetru pri Gorici iz sedanje lokacije bližje tamkajšnjemu športnemu parku in bolnišnici, nadalje za izgradnjo potniškega perona v Vrtojbi in za železniški lok za čezmejni tovorni in potniški promet.
https://www.robin.si/novice/tovorni-pro ... e-postaje/
Medtem ko prenova železniške postaje v Novi Gorici poteka po načrtih, pa v zvezi s selitvijo tovornega prometa v Prvačino še ostaja nekaj neznank. Na Direkciji RS za investicije še vedno čakajo na izsledke poplavne študije na tistem območju. V jeseni pa bo neodvisno od tega zaključena projektna dokumentacija za premik železniškega postajališča v Šempetru pri Gorici iz sedanje lokacije bližje tamkajšnjemu športnemu parku in bolnišnici, nadalje za izgradnjo potniškega perona v Vrtojbi in za železniški lok za čezmejni tovorni in potniški promet.
https://www.robin.si/novice/tovorni-pro ... e-postaje/
Re: Bohinjska Proga
Pozdravljeni,Timy napisal/-a: ↑28.05.2013, 10:41 Potniški promet uporablja na tej progi le tisti, ki nima druge izbire. Tako se potniki drenjajo po hodnikih, kolesarji, ki so pomembna kategorija (navsezadnje je kolesarska karta na običajnih relacijah celo dražja kot karta za potnika) pa ostanejo na peronih ali pa jim le uspe vstopiti po uspešnem pogajanju s sprevodnikom.
citiram avtorjevo vsebino iz leta 2013 in me zanima, od vas poznavalcev, kaj se je od takrat, za nas kolesarje, spremenilo na bolje. Imam nekaj slabih izkušenj s prevozom kolesa skozi tunel na relaciji Boh.Bistrica - Podbrdo in od takrat dalje ne računam več nanj. Moja kolesarska tura namreč vodi čez Soriško planino in nimam ne kondicije ne časa, da bi v takem primeru šel po isti poti nazaj. Zato sva pred leti (dobro opremljena z lučmi) s kolegom prvič poskusila s povratkom kar skozi tunel in nama je uspelo brez težav. Seveda sem že prej bral o tem, da to 'domači downhill rajderji' počno redno. Od takrat dalje nimam več dileme katero pot povratka izbrati.
A vendarle se sprašujem, zakaj tako zanimive (vodene?) izkušnje vožnje v tunelu ne ponuditi (avan)turistom z e-kolesi? Baška grapa ima velik potencial za tovrstne (avan)ture, saj ponuja par lepih celodnevnih samotnih tur pod južnimi bohinjskimi gorami. Eden od pogojev za izvedbo je pravgotovo prenova betonskega jaška na bohinjski strani. Ne samo, da par pokrovov že manjka, tudi sicer morajo biti zaradi varnosti stranski robovi le tega zasuti do istega nivoja. Drugi pogoj je timing z voznimi redi vlakov, kar pač ob tako redkem prometu ni taka težava.
Se opravičujem, če je tole off topic, a morda je tudi to ena od rešitev za dolgoročno ohranitev in posodobitev tega bisera med tuneli.
Re: Bohinjska Proga
Poleti, ko je največ kolesarjev, promet ni prav redek. Bi pa to lahko bila ponudba od 22:00 do 4 zjutraj. Seveda, za primerno ceno, recimo, ogled rudnika Mežica je 35€. Ker pa ti Bohinjski predor nudi tudi možnost plavanja, bi se cena vrtela od 50€ navzgor po osebi.
-
- Kurjač
- Prispevkov: 40
- Pridružen: 28.01.2021, 22:58
- Kraj: Bohinj
Re: Bohinjska Proga
Živjo,
zasledil sem, da je cca. 20 let nazaj vozil vlak Jesenice - Nova Gorica - Koper (LP 24201). Ali je ustavil na vsaki postaji, ali je bil neke vrste "hitri vlak", ki je ustavljal le na večjih postajah/postajališčih?
zasledil sem, da je cca. 20 let nazaj vozil vlak Jesenice - Nova Gorica - Koper (LP 24201). Ali je ustavil na vsaki postaji, ali je bil neke vrste "hitri vlak", ki je ustavljal le na večjih postajah/postajališčih?
M. S.
Re: Bohinjska Proga
Tukaj pravijo tako: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... =&rok=2002Slovenc1997 napisal/-a: ↑03.10.2024, 19:36 Živjo,
zasledil sem, da je cca. 20 let nazaj vozil vlak Jesenice - Nova Gorica - Koper (LP 24201). Ali je ustavil na vsaki postaji, ali je bil neke vrste "hitri vlak", ki je ustavljal le na večjih postajah/postajališčih?
Jesenice 4:20, Bled Jezero 4:36, Bohinska Bistrica 4:57, Most na Soči 5:32, Nova Gorica 6:18-6:21, Sežana 7:20-7:30, Hrpelje-Kozina 7:52-7:53, Koper 8:25
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Bohinjska Proga
Malo nižje pa: The route above doesn't include all stations.Anzee napisal/-a: ↑03.10.2024, 23:02 Tukaj pravijo tako: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php ... =&rok=2002
Jesenice 4:20, Bled Jezero 4:36, Bohinska Bistrica 4:57, Most na Soči 5:32, Nova Gorica 6:18-6:21, Sežana 7:20-7:30, Hrpelje-Kozina 7:52-7:53, Koper 8:25