U Caminu di ferru di A Corsica

Železnica opremljena z slikovnim gradivom, se pravi fotoreportaže z malo teksta in vsebine. :)
Odgovori
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 84
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

U Caminu di ferru di A Corsica

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Med septembrskim dopustom na Korziki sem si privoščil tudi izlet z vlakom na relaciji Corti - Ajacciu. To je približno tretjina omrežja, ki ga sestavlja glavna proga Bastia - Ajacciu in stranska proga, ki se odcepi v kraju U Ponte a A Leccia in vodi do Calvija. Skupaj je omrežja za 232 km, tirna širina pa je 1 meter. Več informacij je tule: https://cf-corse.corsica/ ali na wikipedii: https://en.wikipedia.org/wiki/Chemins_d ... e_la_Corse (še več je na francoski wikipedii, pomaga Google translate).

Slika
Postaja Corti.

Slika
Proga se od Cortija dokaj strmo dviga proti Vizzavoni in je precej razgledna. Slika je s postaje Vivario, pogled proti Cortiju. Vidni so tudi kovinski pragovi.

Slika
Še postaja Vivario z druge strani.

Slika
Zemljevid omrežja v vlaku. Večina postaj je "na zahtevo", vlak upočasni na recimo 30 km/h in ustavi, če nekdo čaka na postaji. Izstop pa se najavi z gumbom ob vratih.

Slika
Končna postaja Ajacciu.

Slika
Dizelmotorna garnitura, s katero sem se vrnil v Corti. Imajo 8 takšnih garnitur, ki so stare približno 15 let. Znotraj so dokaj umazane in sedeži so precej zdelani, zdi se, da vzdrževanje ni na ravno visokem nivoju.

Slika
Nazaj v Cortiju, kjer vlak čaka nasproti vozečega.

Nek drug dan sem se peljal tudi skozi U Ponte a A Leccia in sem se ustavil na postaji.

Slika
Pogled proti severu s postaje - desno Bastia, levo Calvi.

Slika
Pogled proti jugu, torej proti Cortiju.

Še nekaj malega vtisov: proga je zelo ovinkasta, seveda zaradi hribovitega reliefa, in vlak daje vtis "divjanja" skozi ovinke, bočni pospeški so precej višji kot na SŽ. Vlaki so sicer dokaj novi, vendar so precej slabo vzdrževani, žal. Vozijo kar polni, od Cortija je bil nabit do Vizzavone, da nas je nekaj stalo, nazaj grede pa nekje 25 % zaseden (več do Mezzane). Cene niso ravno najugodnejše, težko pa bi rekel, da je drago (cenik je na spletni strani). Prvič pa sem videl uporabo kovinskih pragov (jekleni ali iz sive litine?), zlasti na postajah, ne vem, zakaj se ti uporabljajo?

Seveda pa je lepa izkušnja in jo zelo priporočam vsem ljubiteljem železnice, če boste na tem prekrasnem otoku!
Odgovori