Zadevo se da enostavno rešit...višje plačilo in sicer ne kar nek bogi dodatek ampak malo bolj resne vsote denarja, pa nebi bilo več tako zelo težko najti kadra...TGV Lyria napisal/-a: ↑30.09.2024, 20:45 Ni samo Nemčija in ni samo sistem železnic. Enostavno je problem sodobne družbe, kjer se ljudje nočejo več odločati za poklice, ki zahtevajo izmensko, turnusno delo ali karkoli izven fiksno ustaljenega 8-16 ali še krajšega urnika s prostimi vikendi. Če se malo širše pogleda, je povsod tako. Javni prevoz, zdravstvo (sploh NMP in dežurne službe), policija, gostinstvo, skratka povsod kjer se dela "petke in svetke" je pomanjkanje kadra. In ne bo šlo na bolje, žal. Javni prevoz se še lahko izvleče s hitrim razvojem avtonomnih vozil na vseh področjih, drugi poklici pa bodo res problem.
Dobrodošli v Nemčiji
Re: Dobrodošli v Nemčiji
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Dobrodošli v Nemčiji
Ja kako bo pa potem Flix prodajal karte za 5 €, kako misliš da bo nekdo dobil med vso konkurenco, razpis za subvencioniran prevoz, kjer zmaga tisti, ki ponudi najcenejši prevoz, pa kako se bo evropska komisija hvalila da gredo cene kart z uvedbo konkurence dol?
Realno je tu en velil problem. Vsi govorijo o letu železnic, pa kako bodo prevzele 50 % tranzita, bodo konkurenca letalom, pa ne vem kaj še vse. Na drugi strani pa v ta namen države ne vlagajo čisto nič več denarja, pri draginji ni bilo nobene pomoči, ker EU prepoveduje neposredno državno pomoč, vozni park je zaradi vseh novih igračk vedno bolj drag (samo ena DAK spenjača s polno funkcionalnostjo stane skoraj 40.000 €.), stroški vleke so vse dražji, kaj misliš kje se bo stiskalo? Jasno na višini plače, saj so te fiksni strošek. EU komisija je že bila zalotena, da v študijah velikokrat piše preveč pavšalno oziroma neresnice. Ko pa prevozniki zahtevajo pojasnila, kako so dobili rezultate, pa jih niso oziroma jih nočejo razkriti. Nihče pa ne razume bistva, da je na železnici ena najnižjih marž od vseh oblik prevoza. Zato pa imaš na koncu Francijo. Ponudbe je od vseh prevoznikov bistveno manj, kot bi lahko, ker prevoznik tako povečuje dobičkonosnost posameznega vlaka, glede na to da upravljalec infrastrukture mastno računa trase, ker denar za njega mora od nekod priti. Pomanjkanje osebja na vlakih postaja vedno bolj vse evropski problem. Praktično postajajo vsi poklici razvrednoteni in necenjeni, ne pa ker bi vsi delali od 7-15. Predvsem zaradi prvega odstavka. In če poklic ni več cenjen, ne bo nihče šel delati tja.
Realno je tu en velil problem. Vsi govorijo o letu železnic, pa kako bodo prevzele 50 % tranzita, bodo konkurenca letalom, pa ne vem kaj še vse. Na drugi strani pa v ta namen države ne vlagajo čisto nič več denarja, pri draginji ni bilo nobene pomoči, ker EU prepoveduje neposredno državno pomoč, vozni park je zaradi vseh novih igračk vedno bolj drag (samo ena DAK spenjača s polno funkcionalnostjo stane skoraj 40.000 €.), stroški vleke so vse dražji, kaj misliš kje se bo stiskalo? Jasno na višini plače, saj so te fiksni strošek. EU komisija je že bila zalotena, da v študijah velikokrat piše preveč pavšalno oziroma neresnice. Ko pa prevozniki zahtevajo pojasnila, kako so dobili rezultate, pa jih niso oziroma jih nočejo razkriti. Nihče pa ne razume bistva, da je na železnici ena najnižjih marž od vseh oblik prevoza. Zato pa imaš na koncu Francijo. Ponudbe je od vseh prevoznikov bistveno manj, kot bi lahko, ker prevoznik tako povečuje dobičkonosnost posameznega vlaka, glede na to da upravljalec infrastrukture mastno računa trase, ker denar za njega mora od nekod priti. Pomanjkanje osebja na vlakih postaja vedno bolj vse evropski problem. Praktično postajajo vsi poklici razvrednoteni in necenjeni, ne pa ker bi vsi delali od 7-15. Predvsem zaradi prvega odstavka. In če poklic ni več cenjen, ne bo nihče šel delati tja.
Re: Dobrodošli v Nemčiji
ves železniški material je šel strašansko gor, pantografi, spenjače, kolesa, balize, cene šle gor da glava boliRe 4/4 napisal/-a: ↑01.10.2024, 18:03 Ja kako bo pa potem Flix prodajal karte za 5 €, kako misliš da bo nekdo dobil med vso konkurenco, razpis za subvencioniran prevoz, kjer zmaga tisti, ki ponudi najcenejši prevoz, pa kako se bo evropska komisija hvalila da gredo cene kart z uvedbo konkurence dol?
Realno je tu en velil problem. Vsi govorijo o letu železnic, pa kako bodo prevzele 50 % tranzita, bodo konkurenca letalom, pa ne vem kaj še vse. Na drugi strani pa v ta namen države ne vlagajo čisto nič več denarja, pri draginji ni bilo nobene pomoči, ker EU prepoveduje neposredno državno pomoč, vozni park je zaradi vseh novih igračk vedno bolj drag (samo ena DAK spenjača s polno funkcionalnostjo stane skoraj 40.000 €.), stroški vleke so vse dražji, kaj misliš kje se bo stiskalo? Jasno na višini plače, saj so te fiksni strošek. EU komisija je že bila zalotena, da v študijah velikokrat piše preveč pavšalno oziroma neresnice. Ko pa prevozniki zahtevajo pojasnila, kako so dobili rezultate, pa jih niso oziroma jih nočejo razkriti. Nihče pa ne razume bistva, da je na železnici ena najnižjih marž od vseh oblik prevoza. Zato pa imaš na koncu Francijo. Ponudbe je od vseh prevoznikov bistveno manj, kot bi lahko, ker prevoznik tako povečuje dobičkonosnost posameznega vlaka, glede na to da upravljalec infrastrukture mastno računa trase, ker denar za njega mora od nekod priti. Pomanjkanje osebja na vlakih postaja vedno bolj vse evropski problem. Praktično postajajo vsi poklici razvrednoteni in necenjeni, ne pa ker bi vsi delali od 7-15. Predvsem zaradi prvega odstavka. In če poklic ni več cenjen, ne bo nihče šel delati tja.
Re: Dobrodošli v Nemčiji
Ne vem če se strinjam. Ni več ljudem vse samo plačilo. Kot sem že napisal: delovni čas je kar večini vse bolj pomemben.
Hvala Bogu, da obstajajo taki kot @andre85, sicer si mislim da nas je kar večina tega foruma zanesenjakov, ki ne bi odklonili (turnusnega) dela na železnici, če bi jim bilo ponujeno. Ampak tistih, ki vidijo00 samo 8-16 in pritiskajo poleg tega še za štiridnevni teden, je vse več.
Ker je pač treba politično podpirati neko vojno, namesto da bi se jo končalo. In bojkotirati eno stran, ki je ponavadi dobavljala kupe surovin. Ceno plačujemo vsi, razen vodilnih.
Re: Dobrodošli v Nemčiji
Malo preveč posplošeno, ampak načeloma drži.TGV Lyria napisal/-a: ↑02.10.2024, 8:46
Ne vem če se strinjam. Ni več ljudem vse samo plačilo. Kot sem že napisal: delovni čas je kar večini vse bolj pomemben.
Hvala Bogu, da obstajajo taki kot @andre85, sicer si mislim da nas je kar večina tega foruma zanesenjakov, ki ne bi odklonili (turnusnega) dela na železnici, če bi jim bilo ponujeno. Ampak tistih, ki vidijo00 samo 8-16 in pritiskajo poleg tega še za štiridnevni teden, je vse več.
Poglej si zelo lep primer iz preteklosti in danes. Stara proga čez Gottard, ki je bila edina resna glavna žila med pristanišči na severu in jugu. Da si kot strojevodja sploh lahko vozil po tem inženirskem podvigu, si moral imeti za sabo precej kilometrine in že v štartu pokazati zanimanje oziroma talent. Takšni strojevodje so bli cenjeni. Če si sanjal da bi prišel med to druščino, si moral leta nabirati kilometre po ravnem in samo najboljši so prišli poleg. Danes imaš 57 kilometrsko luknjo in zahteve so drastični padle. Povsod je danes enako, samo vozi. Kaj misliš kakšne razmere so pri Train ali CFI prevozniku, ali pa Flix, kjer delaš za čisto tretje podjetje? Ali pa da vsakih deset let menjaš delodajalcs, ker dobi razpis spet tretji prevoznik. Je poklic strojevodje tako še spoštovan, da bi bil zanimiv? Že dolgo ne več, to lahko postane danes vsak. Napredovanje da začneš voziti ICE, ali TGV? Samo še sanjaj. Ker pa lahko to postane vsak, se začne konkurenca z drugimi delovnimi mesti, kjer izbereš najboljšo opcijo. Direktor Elesa je čisto lepo povedal. Naravoslovni kader ni enak družboslovnemu. Ta boljši tehnični kader, lahko gre kamorkoli, zato ga je potrebno ceniti in mu dati dobro ponudbo. In tu je vsa poanta. Vsi poklici so zaradi tega, ker imamo vsega polno ta zadnjo postali samoumnevni. Je pa tudi jasno, da v veliko poklicih šteje precej tudi denar. Pisarniški delavci pa res želijo samo štiri dni po šest ur. Zakaj pa ne, ker velikokrat sploh ni dela. Fikus birokratska mesta. In potem bi kar naenkrat bi to imeli vsi.
Avtononma železnica bo prišla v upoštev v samo zaprtih sistemih kot je podzemna. Na konvecionalni še niti ETCS ne znajo poenotiti kje je šele nadgradnja na FRMCS. ATO na železnici se pa sliši, kot da bi Boeing govoril o misliji na Pluton.
Re: Dobrodošli v Nemčiji
Bla bla bla...
Pred nekaj dnevi sem zasledil izračun stroška vožnje vlaka ICE med Hamburgom in Münchnom via Berlin. Strošek cca 38 000 €. V veliki meri uporabnina infrastrukture, sledi vzdrževanje vlaka, poraba energije, plačilo takse postankov cca. 100 € postanek. Strošek osebja pa cca 250 - 300 €.... pa ni samo strojevodja, so spredvodniki, vodja vlaka, gastronomi.... torej če bi za deficirane poklice namenili 50 % povišnico bi pri plači neškega strojevodje pri Fernverkehr (cca 3200 €) to pomenilo plačo 4800 € strošek ene same vožnje pa bi narasel iz 38 000 € na 38 150 €....
Z komentarjem dviga plače sem mislil ravno to, če je povprečna plača malih ljudi ki niso ravno na minimalcu v Sloveniji 1500 € se bo težko našlo kader, ki bi delal petke in svetke za 300 € več, če pa bi mu ponudili 1000 € več bi bila zgodba drugačna....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Dobrodošli v Nemčiji
150 € na vlak praviš. 365*150 = 55.000 € na vlak, na leto. 10 vlakov na dan, je že pol milijona na leto. V petih letih letih 2,5 milijona več stroškov samo iz naslova višje plače samo "ta spodnjih", brez upoštevanja vseh v verigi do generalnega. Spominjaš me na PKP Cargo. Višal so si plače, stroški so rastli, prihodkovna stran pa padala, ker je bilo vedno manj premoga, novih storitev pa tudi ne. Danes je PKP Cargo v sanacijskem postopku. 3000 ljudi na cesto. Na srečo je Poljska tako drugačna država, da PKP in vsa ostala železniška scena (od prevoznikov do proizvajalcev) podpisuje memorandum, da bo sprejela te delavce. Privatni investitor bi pa tebe s takšnim razmiśljanjem odstavil že čez kakšno uro. Na liniji, ki jo omenjaš to tudi ni težko obrniti. Izračunaj strošek ICE na sedež in povprečno dolžino zasedenosti sedeža in dobiš potem ceno na sedež, ki varira glede na povpraševanje. Morda pa še nisi zasledil zadnjo novico, da želi DB ukiniti precej ICE linij, ker niso dobičkonosne in jih zamenjati z Regio, kjer potem linije postanejo breme zvezne dežele.
Lej, eno so veliki, drugo pa ostali. Flix z 1 % deleźem, ki po vrhu potrebuje še prevoznika z varnostnim spričevalom, je uspel s svojo politiko uničiti že dva. Vzame si recimo 20 % cene karte, z ostalim pa se znajdi. Le zakaj potem videvajo miši na Flix vlaku? Ker tudi šparajo na rednem čiščenju. Na Švedskem je itak končal, V Francijopa zaradi cenovne politike sploh ne more začeti voziti. To zadnje ti veliko pove, če poznaš kako deluje prihodkovna stran na SNCF Reseau. Le zakaj ko DB ne upravlja več z RB linijo, nekateri zaposleni raje ostanejo pri DB in ne źelijo k novemu prevozniku? Tako na koncu je, nižja cena privatnika se mora nekje poznati. Recimo prevoznik Grampet (Romuni) je na ÖBB Infra dobil prepoved vožnje dokler ne odplačajo dolga iz naslova tras. Arriva je na Nizozemsko raje poslala hrvaške šoferje skupaj z Neoplani, tam kjer imajo pa subvebcijo, pa tudi niso cvet zanesljivosti. Na Češkem jim redni gorijo bivši VT 628 Dobro pustimo ob strani Nizozemsko, tam še NS ne čisti več redno svojih vlakov.
Vsekakor višje plače bodo slej ko prej potrebne, samo potem imaš dve opciji. Obstoječi sistem in višje cene, ali pa konec obstoječega sistema, kjer mora graf dobičkonosnosti neprestanl rasti.
Lej, eno so veliki, drugo pa ostali. Flix z 1 % deleźem, ki po vrhu potrebuje še prevoznika z varnostnim spričevalom, je uspel s svojo politiko uničiti že dva. Vzame si recimo 20 % cene karte, z ostalim pa se znajdi. Le zakaj potem videvajo miši na Flix vlaku? Ker tudi šparajo na rednem čiščenju. Na Švedskem je itak končal, V Francijopa zaradi cenovne politike sploh ne more začeti voziti. To zadnje ti veliko pove, če poznaš kako deluje prihodkovna stran na SNCF Reseau. Le zakaj ko DB ne upravlja več z RB linijo, nekateri zaposleni raje ostanejo pri DB in ne źelijo k novemu prevozniku? Tako na koncu je, nižja cena privatnika se mora nekje poznati. Recimo prevoznik Grampet (Romuni) je na ÖBB Infra dobil prepoved vožnje dokler ne odplačajo dolga iz naslova tras. Arriva je na Nizozemsko raje poslala hrvaške šoferje skupaj z Neoplani, tam kjer imajo pa subvebcijo, pa tudi niso cvet zanesljivosti. Na Češkem jim redni gorijo bivši VT 628 Dobro pustimo ob strani Nizozemsko, tam še NS ne čisti več redno svojih vlakov.
Vsekakor višje plače bodo slej ko prej potrebne, samo potem imaš dve opciji. Obstoječi sistem in višje cene, ali pa konec obstoječega sistema, kjer mora graf dobičkonosnosti neprestanl rasti.
Re: Dobrodošli v Nemčiji
Če bo država želela imeti sistem javmega prevoza bo pač potrebo razvezat malho.
Saj se tudi pri nas da če se hoče... slovenski PKP ponuja nadpovprečne plače strojevodjem z licenco... le zakaj.... ker jih očitno ne mote dobiti.... rabi pa jih....
Saj se tudi pri nas da če se hoče... slovenski PKP ponuja nadpovprečne plače strojevodjem z licenco... le zakaj.... ker jih očitno ne mote dobiti.... rabi pa jih....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Dobrodošli v Nemčiji
https://youtu.be/Di2DjbM5X8c?si=dVHUuNg_taoJMX6j
Težave Alstona in njihove vodikove flote
Težave Alstona in njihove vodikove flote
Re: Dobrodošli v Nemčiji
Dokumentarec o poštnih vlakih in njihovem koncu.
https://youtu.be/WPcQDh7f4GI?si=MOBn3z8zEy23HKVK
https://youtu.be/WPcQDh7f4GI?si=MOBn3z8zEy23HKVK