Nočni (spalni) vlaki v Evropi
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1954
- Pridružen: 20.09.2006, 16:24
- Kraj: Primorska
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Boljši bi bil sredinski hodnik in kabine z vzdolžnimi ležišči levo in desno. Če bi bil vagon z nadstdopjem, bi bila tudi kapaciteta večja. Menda imajo takšno rešitev Japonci na svojih ozkotirnih progah.
preglednik
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Ja, se strinjam. Rad se vozim z nočnimi. Izkušnje so v glavnem v redu. Se pa tudi zgodi, da ti sopotnik reče, naj se ne vznemirjam, če bo tulil ponoči, ker je to od vojne, poleg tega pa sredi noči stoji ob mojem ležišču in obsesivno jé z ležišča nad mano.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
To pa sploh ni slaba ideja. Morda bi celo še bolje izpadlo. Bomo videli.preglednik napisal/-a: ↑09.09.2022, 7:55 Boljši bi bil sredinski hodnik in kabine z vzdolžnimi ležišči levo in desno. Če bi bil vagon z nadstdopjem, bi bila tudi kapaciteta večja. Menda imajo takšno rešitev Japonci na svojih ozkotirnih progah.
Japonski Sunrise Express ima nekako tako, ampak spalne kabine, ne ležalnih. Sem gledal slike in imajo precej dobre ideje.
Ima pa tudi Nobinobi spalni prostor...
Moram reči, da sem doslej v spalnikih vedno naletel na dobre sopotnike. Letošnja izkušnja iz Bruslja na Dunaj (NJ spalnik Comfortline v 3-posteljnem kupeju) je bila še posebej dragocena. Poln vlak večinoma britanskih turistov (kar me je presenetilo, sem mislil da je namenjen bolj bruseljskim uradnikom, sploh ker ima od 4 vagonov kar 2 spalnika). V kupeju sem imel očeta britanske družine iz enega od ostalih kupejev v vagonu, pač bili so 4 članska. Marsikaj se je dalo govoriti z njimi, in tu šele ugotoviš kako zanimive potovalne navade imajo Britanci. Še bolj pa smo se ujeli z družinico iz sosednjega kupeja; mati, oče in deklica iz Sheffielda, že izkušeni potovalci z vlakom, so se tokrat peljali na počitnice v Hotel Špik v Gozd-Martuljku...
Seveda, ko so izvedeli da sem Slovenec, smo klepetali v hodniku vagona od Bruslja vse do Aachena, kjer je bila menjava lokomotiv. Pa še avtobusno povezavo od Jesenic do hotela sem jim pomagal najti
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
TGV Lyria napisal/-a: ↑01.09.2022, 17:34 Z današnjim dnem začenja voziti EuroNight vlak 496/497 Hamburg Altona - Stockholm. Po dolgem času spet redna nočna povezava Skandinavije s celinsko Evropo.
AMPAK... Kot vedno pri takih stvareh se je zapletlo, in vlak se bo na svoje prve vožnje podal v okrnjeni izvedbi. Zakaj?
- Vagoni švedskih železnic so preširoki in previsoki, zato ne morejo v Nemčijo.
- Švedske železnice SJ so v Nemčiji našle partnerja RDC Deutschland, ki skrbi za vleko po Nemčiji in je lastnik vagonov, ki bodo vozili na tem vlaku, čeprav bodo v barvah SJ (izposojeni).
- RDC je za vlak posodil bivše DB ležalnike serije Bvcm(b)z, sedežne vagone Interregio vrste Bimz (obup!!) in bivše ÖBB spalne vagone tipa WLAB 32s (bivši T2S), ki pa po dolgem času izven uporabe potrebujejo obdelavo in modernizacijo.
- Modernizacija omenjenih vagonov, ki jo izvaja slovaška ŽOS Trnava, ni bila končana do časa. RDC je zato predlagal, da bo vlak v vmesnem času vozil z luksuznimi spalnimi vagoni MUn, ki so jih nazadnje uporabljali na Alpen-Sylt Nachtexpress.
- Zapletlo se je pri dovoljenju za Dansko, Danci imajo nekaj zmešano zakonodajo (@Re 4/4, boš ti znal razložiti?) in tej vagoni, čeprav imajo RIC oznako, ne smejo skozi predora Great Belt in Öresund.
Zato bo vlak prve mesece vozil le z ležalnimi vagoni, ki imajo dovoljenje za omenjena predora - uporablja jih tudi privatnik Snälltåget na svojem vlaku med Berlinom in Malmöjem.
Danes je evropska želzniška agencija uradno objavila odobrite za RDC WLAB MUn, RDC Bvcmbz 249.1, RDC WLAB 32s, RDC Bvcmz 248.5. Odobritev velja za I, F, A, D, B, NL, DK in S. Sedaj pa morajo še Čehi biti redno točni z EC iz Prage, ker jih nočni vlak čaka. Sicer ima časovno rezervo, ampak vseeno.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Zanimivo, da nikjer ne najdem potrditve te novice... Upam, da je res in začnejo spalniki voziti čim prej.Re 4/4 napisal/-a: ↑21.11.2022, 17:32 Danes je evropska želzniška agencija uradno objavila odobrite za RDC WLAB MUn, RDC Bvcmbz 249.1, RDC WLAB 32s, RDC Bvcmz 248.5. Odobritev velja za I, F, A, D, B, NL, DK in S. Sedaj pa morajo še Čehi biti redno točni z EC iz Prage, ker jih nočni vlak čaka. Sicer ima časovno rezervo, ampak vseeno.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Očitno je bilo vse res, kajti od sredine decembra je res začel voziti tudi spalnik, in sicer zaenkrat luksuzni MUn.TGV Lyria napisal/-a: ↑23.11.2022, 19:19Zanimivo, da nikjer ne najdem potrditve te novice... Upam, da je res in začnejo spalniki voziti čim prej.Re 4/4 napisal/-a: ↑21.11.2022, 17:32 Danes je evropska želzniška agencija uradno objavila odobrite za RDC WLAB MUn, RDC Bvcmbz 249.1, RDC WLAB 32s, RDC Bvcmz 248.5. Odobritev velja za I, F, A, D, B, NL, DK in S. Sedaj pa morajo še Čehi biti redno točni z EC iz Prage, ker jih nočni vlak čaka. Sicer ima časovno rezervo, ampak vseeno.
Še ena pomembna novica iz sveta spalnikov: od 25. maja naj bi začel voziti privatni "European Sleeper" med Brusljem in Berlinom prek Amsterdama, kasneje bo podaljšan tudi do Prage. Vozni park pa je še vedno uganka, sploh spalniki (ležalne in sedežne naj bi dobavil Regiojet).
Pozitivno je, da so se že takoj od začetka odločili sodelovati v Interrailu.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
En spalnik je bil samo zato, ker še ni bilo večjega povpraševanja. Kot sem pa že omenil, kar nekaj potnikov pride na koncu s češkim EC, ki pa tipično zamuja na nemškem delu. Nočni vlak pa ima na trasi dovolj časovne rezerve v voznem redu, da si lahko privoščijo čakanje.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Pa tudi trenutno imajo samo 4 spalnike, izposojene MUn. Čeprav so prvi "pravi" spalniki za ta vlak - bivši avstrijski WLAB 32s - že pripravljeni. (Slika je iz nemškega foruma Drehscheibe Online.)Re 4/4 napisal/-a: ↑01.01.2023, 21:38 En spalnik je bil samo zato, ker še ni bilo večjega povpraševanja. Kot sem pa že omenil, kar nekaj potnikov pride na koncu s češkim EC, ki pa tipično zamuja na nemškem delu. Nočni vlak pa ima na trasi dovolj časovne rezerve v voznem redu, da si lahko privoščijo čakanje.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Velika sprememba v planih za prihodnji vozni red: ÖBB so izgubile upanje, da bodo nove Nightjet garniture pravočasno dobile dovoljenje za Italijo. Pravzaprav tam niso opravile še niti ene testne vožnje . Zato bo z decembrskim voznim redom premiera teh garnitur na relacijah Hamburg - Dunaj in Hamburg - Innsbruck. S tem bodo dobili tudi dovolj vagonov za nov križ Berlin/Dunaj - Paris/Bruselj, zaenkrat 3x tedensko.
Tekom leta 2024 se pričakuje dovoljenje tudi za Italijo in Švico, tako da bi lahko začele voziti v Benetke, Rim in Milano. S tem se bo sprostilo še več starejših klasičnih vagonov, tako da bo omenjeni novi križ lahko prešel na dnevno obratovanje.
Pa še nekaj malih poletnih spominov iz Skandinavije, ker smo nazadnje ravno obdelovali Euronight Berlin - Stockholm. Tudi z njim sem šel, zdaj je v polni sestavi in lepo zaseden, stari AB32s so udobni, čeprav z majhnimi kupeji in brez tuša. So pa švedski notranji nočni vlaki svet zase. Čeprav na zunaj izgledajo kot miks muzejskih vagonov (in nekateri SJ spalniki bi po letih res že spadali v to kategorijo), so zaradi širšega profila kupeji veliki, udobnejši od vsakega Nightjeta, vsak spalnik ima tudi lepo prostorno tuširnico, vsak potnik dobi kartico za zaklepanje/odklepanje kupeja (ne le ena na kupe kot pri NJ), v sestavi je tudi bistro vagon. Doplačila za Interrail so krepko nižja kot v celinski Evropi, za nekaj kron več dobiš še zajtrk v paketu, ki ga prevzameš v bistroju. Spredaj pa seveda neuničljiva ASEA Rc-jka. Toplo priporočam!
Tekom leta 2024 se pričakuje dovoljenje tudi za Italijo in Švico, tako da bi lahko začele voziti v Benetke, Rim in Milano. S tem se bo sprostilo še več starejših klasičnih vagonov, tako da bo omenjeni novi križ lahko prešel na dnevno obratovanje.
Pa še nekaj malih poletnih spominov iz Skandinavije, ker smo nazadnje ravno obdelovali Euronight Berlin - Stockholm. Tudi z njim sem šel, zdaj je v polni sestavi in lepo zaseden, stari AB32s so udobni, čeprav z majhnimi kupeji in brez tuša. So pa švedski notranji nočni vlaki svet zase. Čeprav na zunaj izgledajo kot miks muzejskih vagonov (in nekateri SJ spalniki bi po letih res že spadali v to kategorijo), so zaradi širšega profila kupeji veliki, udobnejši od vsakega Nightjeta, vsak spalnik ima tudi lepo prostorno tuširnico, vsak potnik dobi kartico za zaklepanje/odklepanje kupeja (ne le ena na kupe kot pri NJ), v sestavi je tudi bistro vagon. Doplačila za Interrail so krepko nižja kot v celinski Evropi, za nekaj kron več dobiš še zajtrk v paketu, ki ga prevzameš v bistroju. Spredaj pa seveda neuničljiva ASEA Rc-jka. Toplo priporočam!
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
a je kdo šel na nočni vlak od Helsingov do božičkove vasi? a je udoben vlak. ste vzeli kabino ali sedeže?
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Vlak vozi iz Helsinkov v Rovaniemi, od tam pa najbolje z avtobusom v Božičkovo vas. Pred več kot 15 leti je vozil zelo spodoben nočni vlak, seveda sem vzel za pot iz Rovaniemija do Helsinkov spalnik. Izbira pa je predvsem vprašanje denarnice. Na žalost pa sem vzel spalnik na Kresno noč, ko v tistih severnih krajih sonce (skorajda) ne zaide.... Tudi ostali vlaki so na Finskem po pričakovanju dokaj spodobni, niso pa neki TGV, še Pendolino ni bil nobeno čudo kar se tiče hitrosti, seveda v primerjavi s Franoskimi TGV in italijanskimi puščicami.
Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi
Lepa predstavitev dveh izjemno zanimivih konceptov za nočne vlake z Innotransa. Škodinega "Sleep in Motion" sem v neki drugi temi že objavil, zdaj pa se je pojavil še berlinski startup po imenu Luna Rail s svojim konceptom Seat Pod/Hotel Pod.
Vse gre v pravi smeri: maksimizirati atraktivnost nočnih vlakov za največjo in kmalu edino skupino potnikov - solo potnike. Prihodnost je samska in to očitno ugotavljajo tudi proizvajalci. Upam, da se tovrstni koncepti čimprej zares pojavijo na tirih in izrinejo zastarele in družbenemu razvoju neprimerne "ležalnike za šest".
Vse gre v pravi smeri: maksimizirati atraktivnost nočnih vlakov za največjo in kmalu edino skupino potnikov - solo potnike. Prihodnost je samska in to očitno ugotavljajo tudi proizvajalci. Upam, da se tovrstni koncepti čimprej zares pojavijo na tirih in izrinejo zastarele in družbenemu razvoju neprimerne "ležalnike za šest".