Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2638
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Očitno stvar še ni pokopana, na Vagonwebu se je pojavilo tole in tole, z datumom začetka voženj 15.6.
Ali so te nove Freccie 1000, predstavljene na zadnjem Innotransu, opremljene s PZB? Če so, bi stvar dejansko lahko funkcionirala, pa čeprav s 50 km/h od Rakeka do Borovnice... #-o
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4192
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a mkx »

TGV Lyria napisal/-a: 02.02.2025, 17:08 Ali so te nove Freccie 1000, predstavljene na zadnjem Innotransu, opremljene s PZB?

Zakaj PZB, saj bi moral ETCS zadostovati.
LP, Metod
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 864
Pridružen: 05.08.2020, 21:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Hja, že lani so nekaj oznanjali (če se prav spomnim), pa so potem kar preložili. Upam, da letos ne bo ista zgodba.

Sicer malo izven teme, a me vseeno zanima, zakaj ne morejo dati za Frecciarosso do Ljubljane ETR 610, glede na to, da ima nagibno tehniko, ki bi vsaj malo skrajšala vozni čas? Pa še kar se kapacitete tiče, mislim, da bo ETR 610 s sedmimi vagoni (od tega seveda 1 restavrantni vagon) čisto dovolj za to relacijo. Ali se morda glede kapacitete motim?
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 08.04.2008, 13:55

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a Anzee »

vidkrt napisal/-a: 02.02.2025, 17:35 zakaj ne morejo dati za Frecciarosso do Ljubljane ETR 610
Jaz bi rekel zato, ker nima ETCS varnostne naprave, kot vem je pogoj za voznjo po SLO.

Je pa na vagonwebu kot kaze napisan ETR400 in ne ETR700 kot je bil na testih..
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 672
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a maxima »

TGV Lyria napisal/-a: 02.02.2025, 17:08 Ali so te nove Freccie 1000, predstavljene na zadnjem Innotransu, opremljene s PZB?
Niso. Tisto kar so predstavili je običajna FR1000, izključno za Italijo.
Ne pričakovat preveč za 15.6, ker tipsko dovoljenje se ne zgodi čez noč.
Anzee napisal/-a: 02.02.2025, 18:29
vidkrt napisal/-a: 02.02.2025, 17:35 zakaj ne morejo dati za Frecciarosso do Ljubljane ETR 610
Jaz bi rekel zato, ker nima ETCS varnostne naprave, kot vem je pogoj za voznjo po SLO.
ETR610 ima tako ETCS kot PZB in bi bil idealen za Ljubljano. Problem je, da jih italjani nimajo zadosti (samo 7), da bi lahko vozili v LJ.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4427
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Anzee napisal/-a:

Jaz bi rekel zato, ker nima ETCS varnostne naprave, kot vem je pogoj za voznjo po SLO.
Ni obvezen (tovorni promet nima niti ene), se pa njegova uporaba vzpodbuja, kar se lahko pozna pri plačilu trase. Obvezen je avtostop (PZB), ker še niso vse proge opremljene z ETCS. Nekaj povsem drugega je pa za nove stvari. Se pa iščejo rešitve na nivoju države in potencialnih proizvajalcev opreme za nadležne izklope ETCS na gradbiščih.

Če bi pa vgradili avtostop na FR1000 pa takoj izgubi odobritev v Italiji. To pa pomeni dolgi postopek ponovne odobritve.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2638
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

maxima napisal/-a: 02.02.2025, 18:47 Niso. Tisto kar so predstavili je običajna FR1000, izključno za Italijo.
Hmm...
Frecciarossa 1000 all'estero
Il Frecciarossa 1000 è progettato e realizzato per viaggiare in Italia e sulle reti ferroviarie europee di Francia, Germania, Spagna, Austria, Svizzera, Paesi Bassi e Belgio.
Vir: https://www.fsnews.it/it/focus-on/servi ... -1000.html
Če je namenjen za Nemčijo in Avstrijo, je avtomatsko tudi za nas (PZB imamo vsi).
Re 4/4 napisal/-a: 02.02.2025, 18:57 Če bi pa vgradili avtostop na FR1000 pa takoj izgubi odobritev v Italiji. To pa pomeni dolgi postopek ponovne odobritve.
Druga serija (tista z lanskega Innotransa) kolikor vem sploh še ni odobrena v Italiji.
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 672
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a maxima »

TGV Lyria napisal/-a: 02.02.2025, 19:19 Hmm...
Frecciarossa 1000 all'estero
Il Frecciarossa 1000 è progettato e realizzato per viaggiare in Italia e sulle reti ferroviarie europee di Francia, Germania, Spagna, Austria, Svizzera, Paesi Bassi e Belgio.
Lahko oni napišejo kar hočejo, ampak to kar je bilo dejansko predstavljeno na Innotransu, je druga zgodba. Freccia ni imela ne stikal za PZB ne 1950 mm odjemnikov (ki so potrebni za D, A, FR, ES, NL, BE).
V kabini je sicer bilo neko stikalo za izbiro ene izmed štirih napetosti, ampak verjetno samo za namen predstavitve.

Podobno stvar sta naredila tudi Akiem in Alstom pri predstavitvi Traxxa. Imel naj bi Alstomov OnVia ETCS, v resnici pa je bil vgrajen samo OnVia display, brez ostale opreme. Pa tudi predstavljen paket držav je bil uradno zelo širok (D, A, I, NL, BE, CH, FR), v realnosti pa je bila lokomotiva opremljena samo za Italijo.
TGV Lyria napisal/-a: 02.02.2025, 19:19 Če je namenjen za Nemčijo in Avstrijo, je avtomatsko tudi za nas (PZB imamo vsi).
To je veljajo v času Helg, danes pa žal ni več tako. Ogromno mašin in vlakov, ki imajo v paketu D/A in I nimajo tudi Slovenije.
610-101
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 61
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

To je veljajo v času Helg, danes pa žal ni več tako. Ogromno mašin in vlakov, ki imajo v paketu D/A in I nimajo tudi Slovenije.
Človek bi pomislim da je siemens jezen na SŽ #-o
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 864
Pridružen: 05.08.2020, 21:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

maxima napisal/-a: 02.02.2025, 18:47 ETR610 ima tako ETCS kot PZB in bi bil idealen za Ljubljano. Problem je, da jih italjani nimajo zadosti (samo 7), da bi lahko vozili v LJ.
Če je res tako kot praviš, bi bilo vseeno možno zamenjati garnituri ETR 400 in ETR 610 (torej, da bi ETR 400 peljal iz Trsta v Milan ob kakem drugem času, ob katerem pelje ETR 610, če veste kaj mislim?)
Uporabniški avatar
maxima
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 672
Pridružen: 25.01.2015, 14:55
Kraj: Obalno-kraška
Kontakt:

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a maxima »

vidkrt napisal/-a: 02.02.2025, 21:23 Če je res tako kot praviš, bi bilo vseeno možno zamenjati garnituri ETR 400 in ETR 610 (torej, da bi ETR 400 peljal iz Trsta v Milan ob kakem drugem času, ob katerem pelje ETR 610, če veste kaj mislim?)
ETR 610 so rezervirani za Švico(in Nemčijo?) in niso namenjeni notranjemu prometu.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4427
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Frecciarossa 1000 do Ljubljane???

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 02.02.2025, 19:19 Če je namenjen za Nemčijo in Avstrijo, je avtomatsko tudi za nas (PZB imamo vsi).
Varnostna naprava je samo en del vsega skupaj. Če v sistemu vodenja in upravljanja vlaka, ki je vgrajeno v vsako sodobno vozilo ni zabeleženo in potem nadzorovano da lahko deluje tudi pod 3 kV v kombinaciji s PZB, potem si ne moreš nič. Če dela pod DC, je AC izločen in ozemljen. Če vozi v Italiji, pa tudi PZB ni aktiven. Torej moraš v programu skombinirati še kombinacijo samo za Slovenijo, ki je edina s 3 kV + PZB. ETCS pa ponavadi teče v ozadju, razen če varnostni organ ne dovoljuje njegovega delovanja. Muke so to danes.
Nekoč se je na Re 484 sredi Švice lokomotiva odločila, da bo kar naenkrat zagnala italijanski program. Ker pa je delovala lokomotiva pod 15 kV, so jasno takoj usekale vse možne zaščite na lokomotivi.
610-101 napisal/-a: 02.02.2025, 20:13

Človek bi pomislim da je siemens jezen na SŽ #-o
Ne vem če je Slovenija sploh še dežela Siemensa. Toliko razpisov pa nobene prijave. Še v Bratislavi si je odprl lastni servisni center, kjer opravljajo revizije in srednje težka popravila za praktično vso vzhodno Evropo, CD Moste pa še danes ne morejo opraviti revizije P4, ker certifikata ni in ni. Počasi bo treba ta mit razbiti, kako Siemens obvladuje SŽ, saj pa nima nič za ponuditi. Pri lokomotivah ima seveda monopol, pri ostalem pa ga ostali pomalicajo, če ni ravno Nemčija ali Avstrija.
vidkrt napisal/-a: 02.02.2025, 21:23 Če je res tako kot praviš, bi bilo vseeno možno zamenjati garnituri ETR 400 in ETR 610 (torej, da bi ETR 400 peljal iz Trsta v Milan ob kakem drugem času, ob katerem pelje ETR 610, če veste kaj mislim?)
ETR 610 se uporablja za Švico in je del flote, kjer gre za sodelovanje med SBB in TI. SBB vozi z Girunom med Nemčijo in Italijo, TI pa pokriva švicarska mesta.
Odgovori