Vozni red 2024/25

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4441
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tukaj ni govora o tem, da bo garnitura razpadla, ker garnitura je le trdna lupina in ne nek tovor na vagonu, ki ni pravilno pripet (upam da Avstrijci ne spremljajo danskih problemov s tem), ampak da pride do velike razlike v tlaku med tistim na vlaku in zunaj njega, kjer lahko potem vrata enostavno posesa ven. In ta vrata potem padejo pod nasproti vozeč vlak in ni težko pomisliti kaj se lahko zgodi. Nekoč ko so ruski vagoni še vozili v Nico, so iz enega enstavno padla dol, in to ravno ko je mimo šel RailJet.
ÖBB vse te tehnične zahteve že dolgo pogojuje na razpisih.

Hitrost srečanja ni definirana v registru, ampak v standardu. Definitivno pa je razlika konvecionalna proga do 200 in nad 200 km/h. Pogoji za Goliško progo so že dolgo pri srečanju z nasprotivozečim vozilom do 250 km/h. Tudi Nemci niso zastonj delali testov prejšnji mesec, kot srečanje med tovornim in ICE.
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 798
Pridružen: 11.04.2014, 20:36
Kraj: Freilassing

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Off topic glede Štajerskega Regio ASa, to je bilo neke vrste darilo Štajerske deželne vlade Mariboru ob takratni prestolnici kulture.
Hočejo pa politiki iz vrst štajerske FPÖ to tarifo ukiniti.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2650
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 08.03.2025, 13:40 Tukaj ni govora o tem, da bo garnitura razpadla, ker garnitura je le trdna lupina in ne nek tovor na vagonu, ki ni pravilno pripet (upam da Avstrijci ne spremljajo danskih problemov s tem), ampak da pride do velike razlike v tlaku med tistim na vlaku in zunaj njega, kjer lahko potem vrata enostavno posesa ven. In ta vrata potem padejo pod nasproti vozeč vlak in ni težko pomisliti kaj se lahko zgodi. Nekoč ko so ruski vagoni še vozili v Nico, so iz enega enstavno padla dol, in to ravno ko je mimo šel RailJet.
ÖBB vse te tehnične zahteve že dolgo pogojuje na razpisih.

Hitrost srečanja ni definirana v registru, ampak v standardu. Definitivno pa je razlika konvecionalna proga do 200 in nad 200 km/h. Pogoji za Goliško progo so že dolgo pri srečanju z nasprotivozečim vozilom do 250 km/h. Tudi Nemci niso zastonj delali testov prejšnji mesec, kot srečanje med tovornim in ICE.
ÖBB Desiro ML, ki je regionalna garnitura podobno kot Flirt, se že zdaj na dveh progah v Avstriji srečuje z mimovozečimi Railjeti pri 200+ celo v predorih. To se dogaja med Dunajem in St. Pöltnom ter med Jenbachom in Innsbruckom. Zaenkrat povsem brez težav, in ni razloga da bi pri našem 610 bilo kako drugače.
Poleg tega se Flirti prevoznika Arverio BW srečujejo z ICE-ji na odseku med Vaihingenom in Stuttgartom (SFS Stuttgart - Mannheim), kar nekaj pa je v Nemčiji prog, kjer se srečanja dogajajo pri hitrosti ICE-ja 200 km/h, na primer Hannover -Wolfsburg.
andre85 napisal/-a: 08.03.2025, 15:26 Off topic glede Štajerskega Regio ASa, to je bilo neke vrste darilo Štajerske deželne vlade Mariboru ob takratni prestolnici kulture.
Hočejo pa politiki iz vrst štajerske FPÖ to tarifo ukiniti.
Čisto svobodnjakom podobno, jim bo pa bolj težko uspelo, glede na to da bodo povezave Maribora in Gradca z decembrom še boljše. Prihaja namreč IR Mur-Drau v urnem taktu.
Olalala
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 46
Pridružen: 03.06.2022, 14:34

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a Olalala »

Ko smo že pri IR Mur-Drau, ali kdo ve katere garniture bodo vozile na tej liniji, ter kako bo vlak klasificiran na naši strani?

Vsi avstrijski viri trdijo da bodo na IR linijah vozili Desiro ML, ki pa ne premorejo 3kV, večsistemskih Mireo pa ne bo še vsaj nekaj let. Torej ali to spet pomeni prestop v Špilju, ali pa bo ta IR linija izjema na kateri bodo vozili Stadler 510?

Ter kaj bi naj urni takt IR vlakov pomenil za LPV-je čez Šentilj?
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1624
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a desiro »

trocken napisal/-a: 06.03.2025, 14:19 Jaz nikjer nisem omenil proge med Podrožco in Celovcem, ki je zaprta za redni promet. Mislil sem kar normalno povezavo preko Beljaka in Celovca. Sicer pa zaprta proga poteka po najbolj slovenskem ozemlju na avstrijskem Koroškem (tam je recimo galerija slikarja Goršeta v Svečah)in bi morala že politično biti zanimiva za Slovence in Slovenijo, vendar to razlagati nekomu, ki piše o Arnoldsteinu, Villachu in Klagenfurtu niti nima smisla. Nismo mi Južni Tirolci.
Grozno zanimivo, najbolje da organiziraš direktni izredni vlak na ogled te galerije...sem siguren da bo pokal po šivih [-o<

Določena prometna mesta na območju ÖBB imajo uradno tudi slovensko ime, nekatera pač ne.... in ker se izražam v železniški stroki tako poznam le Villach Hbf, Klagenfurt Hbf, Rosenbach itd. tudi uradni jezik na železnici na omenjenem območju je nemški. Žal me prometnik v Villachu če bom omenjal Beljak ali pa Vrbo ob Vrbskem jezeru ne bo razumel.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2650
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Olalala napisal/-a: 08.03.2025, 18:42 Ko smo že pri IR Mur-Drau, ali kdo ve katere garniture bodo vozile na tej liniji, ter kako bo vlak klasificiran na naši strani?

Vsi avstrijski viri trdijo da bodo na IR linijah vozili Desiro ML, ki pa ne premorejo 3kV, večsistemskih Mireo pa ne bo še vsaj nekaj let. Torej ali to spet pomeni prestop v Špilju, ali pa bo ta IR linija izjema na kateri bodo vozili Stadler 510?

Ter kaj bi naj urni takt IR vlakov pomenil za LPV-je čez Šentilj?
Mur-Drau bo izjema, na njej bodo vozili SŽ 510. V njo pa bodo vključene tudi Drava, Emona in Croatia, ki bodo med Špiljem in Gradcem dobile nove postanke. Po drugi strani bo Emona ostala brez treh postankov med Gradcem in Dunajem, tako da nekega vpliva na splošni vozni čas ne bo. Croatia je pravzaprav uganka, eni viri pravijo o čistem IR vlaku (to bi bil Flirt), drugi pa celo o ponovni IC/EC navezavi na Dunaj v ekspresni trasi. Bomo videli kaj bo, samo da ne ostane ta netičnemiš kot je zdaj.
610-101
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 65
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

TGV Lyria napisal/-a: 08.03.2025, 6:39
610-101 napisal/-a: 07.03.2025, 23:23 takšna povezava, bi bilo samo metanje denarja čez okno, ker število potnikov bi lahko štel na prste. plus s čem bi mi to vozili? 510 odpade, ker ni elektrificirano, 610 0dpade ker je že tako pomankanje dizelskih garnitur glede na turnus
Cel kup argumentov imaš naštetih, zakaj bi bila precej uspešnejša od lanske Opčine - Reka, ti pa še kar vztrajaš.
610 je še 20 komadov naročenih, imajo homologacijo za Avstrijo in ETCS, kar pomeni da bi lahko vozili tudi po Koralmbahnu od Pliberka do Celovca.

ja 20 novih komadov v promet pa 29 starih dizlov ven..

nekako ne bo nekega velikega viška garnitur...
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 807
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a trocken »

desiro napisal/-a: 08.03.2025, 21:19
trocken napisal/-a: 06.03.2025, 14:19 Jaz nikjer nisem omenil proge med Podrožco in Celovcem, ki je zaprta za redni promet. Mislil sem kar normalno povezavo preko Beljaka in Celovca. Sicer pa zaprta proga poteka po najbolj slovenskem ozemlju na avstrijskem Koroškem (tam je recimo galerija slikarja Goršeta v Svečah)in bi morala že politično biti zanimiva za Slovence in Slovenijo, vendar to razlagati nekomu, ki piše o Arnoldsteinu, Villachu in Klagenfurtu niti nima smisla. Nismo mi Južni Tirolci.
Grozno zanimivo, najbolje da organiziraš direktni izredni vlak na ogled te galerije...sem siguren da bo pokal po šivih [-o<

Določena prometna mesta na območju ÖBB imajo uradno tudi slovensko ime, nekatera pač ne.... in ker se izražam v železniški stroki tako poznam le Villach Hbf, Klagenfurt Hbf, Rosenbach itd. tudi uradni jezik na železnici na omenjenem območju je nemški. Žal me prometnik v Villachu če bom omenjal Beljak ali pa Vrbo ob Vrbskem jezeru ne bo razumel.
Nič hudega, če nisi ljubitelj slovenskih kulturnih ustanov na avstrijskem Koroškem, imaš še veliko druge izbire. Saj si me vprašal po petih. Pelješ se naprej do postaje Kotmara vas, (ups, oprosti, da se slučajno ne izgubiš zaradi jezika) Kottmannsdorf Lambichl in se sprehodiš kakšnih sto metrov naprej. Tam je ena večjih koroških znamenitosti, spomenik Jorgu Heiderju, velikemu ljubitelju "avstrijske jželezniške stroke".
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4441
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 08.03.2025, 17:59
ÖBB Desiro ML, ki je regionalna garnitura podobno kot Flirt, se že zdaj na dveh progah v Avstriji srečuje z mimovozečimi Railjeti pri 200+ celo v predorih. To se dogaja med Dunajem in St. Pöltnom ter med Jenbachom in Innsbruckom. Zaenkrat povsem brez težav, in ni razloga da bi pri našem 610 bilo kako drugače.
Poleg tega se Flirti prevoznika Arverio BW srečujejo z ICE-ji na odseku med Vaihingenom in Stuttgartom (SFS Stuttgart - Mannheim), kar nekaj pa je v Nemčiji prog, kjer se srečanja dogajajo pri hitrosti ICE-ja 200 km/h, na primer Hannover -Wolfsburg.

Nima veze kakšen tip je. V razpisu se definira kje bodo garniture vozile. Proizvajalci že vedo koliko je potem ura. SŽ eksplicitno niso predvidevale goliške proge,. niti niso opravile vseh testov v Avstriji.
Sicer pa, kdor bi spustil dizla do Celovca je enostavno nor. Odcep Pliberk - Celovec bo 30 km voźnje in to na na tempo. Praksa je pokazala, da se v tem primeru raje vgrajuje en velik dizel in ne dva kavna mlinčka. Bombardier in štirje manjši motorji, so na prvi reviziji razgalili ves ta problem. Tudi Stsdler je že v času razpisa jasno povedal, da je namen dizla ekonomičnost in ne more zagotoviti niti želja SŽ na odseku Pragersko - Maribor.
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 98
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Re 4/4 napisal/-a: 08.03.2025, 11:52
andro43 napisal/-a: 05.03.2025, 12:58. Vlak Celovec (ali Beljak) - Trst po Bohinjki bi bil pa zanimiv vikend- oziroma počitniški produkt.
To je malo bolj zapleteno kot pa samo risanje tras in vozi miško. Najprej na kaj ciljaš s tem? Povezava rabi smisel, ker če želi preživeti moraš to najprej zapakiral kot produkt, potem pa iskanje stabilnih finančnih virov. Recimo Centovalli Express je že resen produkt.
Ali bo to produkt kava v Trstu, ali da boš ljudi peljal gledat koščke po Repentaborju in potem okoli riti v žep do Trsta? Naj spomnim da RFI marsikje na tržaškem koncu ne dovoljuje potniškega prometa. Že za EC 134/135 ÖBB-ju precej zaračunajo.

Uvesti kavo v Trstu za potnike, ki pridejo v Beljak bo težko, saj bo raje vzel daljnski promet, ki ga bo nudil ÖBB ali pa FUC, če bo še obstajal. Torej boš moral nuditi drugačen produkt, ki bo zanimiv za potnika, ki pride v Beljak in poleg še za domačine. Pa še tu boš moral najprej analizirati vozni red v Avstriji da ugotoviš kakšne bodo povezave iz smeri Italije, Nemčije, Češke, Poljske, ter izračunati čas potovanja do tvojega cilja in na kakšne goste dejansko ciljaš. Tiste, ki iščejo kaj in za koliko časa. Na koncu pa s tem produktom začeti sodelovati z ÖBB. Riniti z ne vem kako dolgimi trasami nima smisla, zajeti moraš ciljno publiko. Ženevska primestna železnica, ki gre v Francijo definitivno ni počitniški produkt, ampak ker so meje občine Ženeva tudi v Franciji. Počitniški produkt je Bodensko jezero, kjer pa na koncu ni vse samo en prevoznik.
Torej vse te želje presegajo meje SŽ. Ali bodo poleg vsi, ali pa produkta enostavno ne bo.
Razumljivo, nisem pomislil na vse to. Bolj sem izhajal iz tega, da je pač Bohinjska proga lepša od Pontebbane, da je večkrat na raznih seznamih prog, ki se jih splača pogledati itd. Razumljivo je, da je časovno nekonkurenčna za na kavo v Trst.
Morda bi bilo bolj to zanimivo v kakšnem muzejskem okviru, recimo z obnovljenim Zelencem, recimo ob poletnih nedeljah. To pa bi bil po mojem že zanimiv produkt, ki bi se ga dalo prodati podobno kot nekoč muzejski vlak. Za železniške navdušence bi bil sploh win-win z legendarno garnituro na eni najlepših prog.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1624
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a desiro »

trocken napisal/-a: 09.03.2025, 8:04
Nič hudega, če nisi ljubitelj slovenskih kulturnih ustanov na avstrijskem Koroškem, imaš še veliko druge izbire. Saj si me vprašal po petih. Pelješ se naprej do postaje Kotmara vas, (ups, oprosti, da se slučajno ne izgubiš zaradi jezika) Kottmannsdorf Lambichl in se sprehodiš kakšnih sto metrov naprej. Tam je ena večjih koroških znamenitosti, spomenik Jorgu Heiderju, velikemu ljubitelju "avstrijske jželezniške stroke".
No če se pa že podj......a potem bi pa lahko vedel da postajališče Köttmannsdorf tudi uradno nosi dvojezično ime Kotamara vas....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Odgovori