In po nekaj časnem zatišju železniškega modeliranja, me je spet prijelo, da bi kaj sestavil, se zabaval, malce kravžljal možgane in počel podobne stvari okrog izdelave nove železniške makete...
Izdela sem nejkaj maket H0 v takšni in drugačni obliki, tudi ozkotirnece so bile na vrsti H0e in 0n30, pa maketa N, ki pa ni povsem končana (tudi ne vem, če kdaj bo).
Tokrat me je prijelo izdelati maketo N (1:160) in sicer ameriško po vzoru L&N (Louisville & Nashville) in SR (Southern Railway) in sicer Central Line, ki pokriva del Kentakija in Tenesija, nekje med mnogoterimi železniškimi križišči pa se ti dve železniški družbi srečata in prepletata. Zakaj ti dve družbi? Zato, ker je v škatlah čez 20 tovornih vagonov družb, ki so vozili po teh priogah, na zalogi je dizlovka SD24 (SR) in naročena je dizlovka C420 (L&N).
Logotipi železniških družb


Nesestavljenih ameriških zgradb izdelovalca DPM imam na zalogi za malo mestece, industrijske zgradbe v modularni obliki prav tako čakajo na sestavljanje in barvanje oz. končno oblikovanje, tudi poslopje železniške postaje - depo ob postajnih tirih je točno tak, kot mora biti – značilen za proge L&N.
In ker želim maketo končati v nekem razumnem času (nekaj tednov), bo to le manjša ovalna proga, z nekaj industrijskimi in odstavnimi tiri. Osnovna vezana plošča je topol (lahek in mehak za obdelavo), standardne začetniške pravokotne oblike, v velikosti 100 x 60 cm in debeline 12 mm.
Tirnice sem izbral Fleishmann s podlago, da se znebim posipanja tirne grede. Kretnice imajo srca ožičena in krmiljenje ter vožnja bosta analogna! Enostavno kar se da, kajti hitrost in smer vožnje sta upravljana z zunanjim samostojnim krmilnikom. Le stikala s katerimi vklapljam / izklapljam progovne odseke, so na maketi sami.
Kot že omenjeno, majhna osnovna plošča, ki pa bo precej polna vsega mogočega:
