Par tednov nazaj sem tako naletel na severni portal:

Na sliki se ne vidi, da je že na začetku dovozne poti znak, ki označuje ravno kombinirano pot za pešce in kolesarje. Torej vstopim noter:

WTF, kako je pa to dobilo uporabno dovoljenje? Po sredini ozek in kar glook odvodnjevalni kanal, počez kar nekaj plitvejših kanlčkov, podlaga nagnjena proti sredinskemu kanalu... Skratka, če človek ne pazi na dobesedno vsak korak in če je za nameček zunaj že temneje, se kaj hitro spotakne... Še ena od niš v predoru:

Pridemo ven, tu pa tabla, da gre za prepovedan prehod. Aha, torej zadeva najbrž še nima uporabnega dovoljenja, dokler ne rešijo teh problemov. Najbrž bi morala biti tabla tudi na drugi strani, pa jo je očitno nekdo odstanil in sem nevede "ilegalno" vstopil v predor


Južni portal še malo od dlje:

Pot iz predora se kmalu priključi na Pavšičevo ulico in pride do parkirišča pred upravno enoto in knjižnico. Tu pa nas pričaka ozkotirna lokomotiva "Mašinka", ki so jo uporabljali med gradnjo. Žal samo 1:1 replika:


Tabla o Mašinki in predoru:

Ko smo že pri tej progi, ohranjen je tudi nasip na severnem delu Logatca, tam kjer Stara cesta prečka progo in se kot "tankovska cesta" nadaljuje proti vrhniški vojašnici.



In še tabla:

Nič hudega, če se table ne vidijo dobro. Postavila jih je fundacija Pot miru, ki se ukvarja z dediščino WW1 oz. soške fronte in na njenih straneh zlahka najdemo podrobnosti o tu omenjenih "artefaktih".
Kako je še kakšno desetletje nazaj bil videti vrh sicer zasutega severnega portala, pa lahko pokaže Streetview in njegov "časovni stroj": klik