postaja Jesenice

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
MatejP
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 316
Pridružen: 10.06.2018, 23:37
Kraj: na Goriškem

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a MatejP »

Po Programu omrežja je trenutna številka 114. V projektni dokumentaciji je navedeno, da se bo ob rekonstrukciji vgradilo skupno 58 kretnic. 39 novih in 19 starorabnih, čemur je potrebno dodati še 8 kretnic, ki niso del projekta. Končno stanje bi bilo tako 66, če se nisem kje uštel. Lahko pa jih tudi kdo sam prešteje, vendar naj pohiti :D
https://we.tl/t-pBqMdljRba
Pa lep pozdrav
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4199
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a mkx »

Do kam so vozili vlaki oni vikend pred leti, ko je v Sloveniji vladala največja evforija okoli smučarskih skokov? Do bodočega postajališča Plavž?

Aha, našel objavo izpred 10 let ... http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 0&start=85

Najava sicer govori o vlakih do Hrušice, dejansko so vozili do bodočega postajališča Plavž.
LP, Metod
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 87
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a jusko »

Kar nekaj dela bo,če bodo nekoč res obnovili progo do Hrušice,naprej od tistega postajališča,do koder so takrat vozili vlaki za Planico,je tir pod peskom,nekaj 100m trase je zelo zaraščene... še to,po tem industrijskem tiru vozijo samo še v Kovinar,v Intereuropo že dooolgo ne več
jusko
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 87
Pridružen: 23.11.2020, 18:43
Kraj: Jesenice

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a jusko »

Jusk88
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 07.09.2024, 20:40

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a Jusk88 »

Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3891
Pridružen: 25.05.2006, 23:52
Kontakt:

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

V kolikor je potrebno varčevati (beri ne razsipavati denarja) je potrebno oklestiti prevozno hitrost preko postaje. Nobeden, prav nobeden vlak ne prevozi postaje brez zaustavitve, da bi jo pa prepeljal z hitrostjo 100 km/h je pa metanje denarja z lopato skozi okno.
Tine
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1624
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a desiro »

Tin€ napisal/-a: 02.10.2024, 20:19 V kolikor je potrebno varčevati (beri ne razsipavati denarja) je potrebno oklestiti prevozno hitrost preko postaje. Nobeden, prav nobeden vlak ne prevozi postaje brez zaustavitve, da bi jo pa prepeljal z hitrostjo 100 km/h je pa metanje denarja z lopato skozi okno.
Mogoče pa je to mišljeno za vlake Ljubljana - Hrušica.....tam nekako je smisel zagotoviti višjo hitrost tudi čez postajno območje...
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4199
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a mkx »

desiro napisal/-a: 02.10.2024, 21:22 Mogoče pa je to mišljeno za vlake Ljubljana - Hrušica.....

Katere, LP? Bi rad videl LP Ljubljana - Hrušica brez postanka na Jesenicah (Hbf).

Prevoze skozi postajo bodo kvečjemu imeli tovorni vlaki in morda kdaj v prihodnosti mednarodni vlaki, pri nobenem najbrž ni potrebna hitrost vožnje preko postajnega območja s 100km/h. Po moji oceni bi bila podvojitev (s sedanjih 35km/h na 70km/h) že čisto spodoben dosežek.
LP, Metod
610-101
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 66
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

mkx napisal/-a: 02.10.2024, 22:40
desiro napisal/-a: 02.10.2024, 21:22 Mogoče pa je to mišljeno za vlake Ljubljana - Hrušica.....

Katere, LP? Bi rad videl LP Ljubljana - Hrušica brez postanka na Jesenicah (Hbf).

Prevoze skozi postajo bodo kvečjemu imeli tovorni vlaki in morda kdaj v prihodnosti mednarodni vlaki, pri nobenem najbrž ni potrebna hitrost vožnje preko postajnega območja s 100km/h. Po moji oceni bi bila podvojitev (s sedanjih 35km/h na 70km/h) že čisto spodoben dosežek.
niti Ljubljana, ki je bistveno bolj obremenjena postaja ne bo mela prevoza z 100km/h
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4811
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tine: V kolikor je potrebno varčevati (beri ne razsipavati denarja) je potrebno oklestiti prevozno hitrost preko postaje. Nobeden, prav nobeden vlak ne prevozi postaje brez zaustavitve, da bi jo pa prepeljal z hitrostjo 100 km/h je pa metanje denarja z lopato skozi okno.
Na območju postaje Jesenice ni nobenih geografskih ovir, da se ne bi omogočila spodobna hitrost 100 km/h pri vožnji po galvnem prevoznem tiru, še zlasti ker je hitrost nato proti meji 120 km/h po Programu omrežja za 2024. Zgornji ustroj vsake proge obnovljene po zahtevanih standardih pa zagotavlja hitrost 100 km/h. Edin strošek so tako mogoče večji razmiki med signali. Kje pa piše, da se morajo tovorni vlaki ustavljati na meji, načelno so to samo kaprici določenih uprav! No potniški se bodo ustavljali, toda razlika je s kakšno hitrostjo pripelje vlak na postajo in iz nje odpelje. Počasi se bo potrebno navaditi, da vlaki skozi postaje brzijo.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4199
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a: 03.10.2024, 18:37 Edin strošek so tako mogoče večji razmiki med signali.

Če govorimo o enem glavnem prevoznem tiru, ki gre preko vseh morebitnih kretnic v premo, potem ja ... vprašanje pa je, če ne bo ta glavni prevozni tir potekal preko potniškega dela postaje in bo torej marsikdaj zaseden z (ustavljenim) potniškim vlakom.

Če govorimo o večih tirih, pri večini katerih je vožnja preko kretnice v odklon ... potem višje prevozne hitrosti pomenijo drugačne geometrije kretnic (večji krivinski radij), kar pa že vpliva na razdalje med tiri in dolžine postajnih tirov.

Vsekakor se človek vpraša, koliko bi prevozne hitrosti 100km/h prišle v poštev v realnosti. To je tako, kot če se krašji odsek (npr. 2 km) proge obnovi za hitrost 120km/h, na obeh koncih pa je progovna hitrost recimo 60km/h ... In pri tem za naslednjih N let (pri čemer je N 10+) ni načrtovanih remontov obeh omenjenih odsekov (s ciljem povečanja progovne hitrosti). Nobon vlak na tistem odseku ne bo pospešil na hitrost preko 80km/h (pa tudi če bi uspel priti do 90km/h, bi vožnja pri 80+km/h trajala nekaj deset sekund in bi bil prihranek kakšna sekunda).
Skratka, kot je že @Tin€ omenjal: investicija v takšne parametre postaje je realno metanje denarja stran, saj za ceno povečanja investicije (ki se meri v milijonih) nekaj vlakov mesečno (dokler se železniški upravi ne bosta nehali preseravati, če parafraziram @ljubitelja, kar pa zna še trajati) pri prevozu postaje Jesenice prihrani po nekaj deset sekund.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4811
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Domneva, da bi se za 100 km/ uro izvajali ne-glavni prevozni tir/i je verjetno neupravičena. Kolikor vem se do sedaj še na nobeni postaji v Sloveniji ni vgrajevalo kretnic za 100 km/h v odklon, čeprav so progovne hitrosti na Štajerskem na mnogih deli 160 km/h in vendar je proti Hodošu samo na dveh postajah vožnja v odklon 60 km/h, vse ostalo 50 km/h, na starjših progah pa še manj. Ne zdi se mi pa smiselno upočasnjevat vlake že pol kilometra pred postajo. oziroma postankom, če ni nobene geometrijske ovire za hitrejšo vožnjo ne prej in ne kasneje. To, da gre za območje postaje nima pri tem nobenega pomena. Seveda pa pri nas prenekateri ajzenponar misli, da mora vlak skozi postajo upočasniti vožnjo, še dobro da ne zahtevajo, da pred njim hodi nekdo z zastavico in opozarja na nevarnost. Sama ureditev za večjo prevozno hitrost glede na parametre proge namreč ne pomeni velikih dodatnih stroškov, če sploh.
To je tako, kot če se krašji odsek (npr. 2 km) proge obnovi za hitrost 120km/h, na obeh koncih pa je progovna hitrost recimo 60km/h ...
In točno tak primer je v Laškem proti Celju. Desetletja je bila hitrost od Laškega proti ovinku v Tremerjih omejena na 80 km/h, kar naenkrat, brez vidnih posegov v progo pa dvignjena na 110/120/125 km/h. In potniški vlaki prav komot pospešijo in nato zmanjšajo hitrost. Seveda je pa vprašanje časovni pridobitek, saj tega vedno pretežno določajo počasni odseki in vmesni postanki. Samo, če gledamo koliko sekund se pa pridobi, smo pa na nivoju civilne "iniciative" v Mednem, ki pravi, da se za 59 s pridobitka ne splača narediti novo traso in vložiti ne vem koliko denarja. Ker potem se enako lahko povprašamo, zakaj se sploh splača graditi za višje hitrosti, končno kaj pa je 5-10 minut pridobitka iz Mb v Lj. In naslednji pomislek takšne "iniciative", prodobili bi le potniki na diretnem valku, teh pa je malo. Imajo prav, kar bom pokazal z diagramom vožnje med Ormožem in Pragerskim (lok), ki sem ga nehote posnel pred dnevi po kolesarjenju v Ormož. Kot je videti je vlak vozil dokaj urno, toda končni rezultat (brez čakanja na križanja, mislim da so bila 2 ali 3 s potniškimi) je bil pa piškavih 45 minut za 39 km proge in razen enega daljšega odseka je samo pospeševal in zaviral.

https://photos.google.com/photo/AF1QipO ... ljWUgLUH55
kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 393
Pridružen: 18.07.2009, 17:34

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a kvak »

že kaj novega glede obnove postaje?
Jusk88
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 07.09.2024, 20:40

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a Jusk88 »

kvak napisal/-a: 24.12.2024, 18:12 že kaj novega glede obnove postaje?
Glede obnove nič,je pa ena novica v zvezi z Jesenicami in železnico :lol: https://www.jesenice.si/medijsko-sredis ... -jesenicah
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1624
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: postaja Jesenice

Odgovor Napisal/-a desiro »

Jusk88 napisal/-a: 27.12.2024, 19:52
Glede obnove nič,je pa ena novica v zvezi z Jesenicami in železnico :lol: https://www.jesenice.si/medijsko-sredis ... -jesenicah
Pa dobro a je res treba ta link popat sem, a res misliš da forumaše to zanima. S takim nabijanjem postov in butastimi objavami forum žal izgublja na vrednosti.
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Odgovori