Karavanši predor

Humor in bedarije so pol zdravja :)
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4539
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Karavanši predor

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

kvak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 396
Pridružen: 18.07.2009, 17:34

Re: Karavanši predor

Odgovor Napisal/-a kvak »

a bo še kakšna prigoda napisana?
Matevz96
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 197
Pridružen: 17.01.2016, 19:33

Re: Karavanši predor

Odgovor Napisal/-a Matevz96 »

kvak napisal/-a:a bo še kakšna prigoda napisana?
Ne vem če si opazil vendar je ta tema (z izjemo zadnjih objav) iz leta 2008.
Brižitka 363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2167
Pridružen: 17.08.2006, 9:57
Kraj: Brežice <-> Ljubljana

Re: Karavanši predor

Odgovor Napisal/-a Brižitka 363 »

Če koga zanima več o dogajanju v tem koncu države tekom osamosvojitvene vojne

Povezava na video

Mojca22
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 17.12.2024, 20:50

Re: Karavanši predor

Odgovor Napisal/-a Mojca22 »

amater napisal/-a: 13.01.2008, 17:44 Zanima me, kako je bil predvsem za časa Jugoslavije varovan karavnanški predor. Mislim varvan v smislu ilegalnih prebegov. Zagotovo je verjetno kdo poiskusil ( in uspel ).
Koliko pa je ta https://estela.si/ predor dolg in koliko časa traja vožnja vlaka, da parfum za lase ga prevozi.
Hvala za odgovore. :D
Karavanški železniški predor je bil v času Jugoslavije strateško pomemben objekt, saj je povezoval Slovenijo (tedaj del Jugoslavije) z Avstrijo, torej z zahodnim svetom. Zaradi tega je bil tudi skrbno varovan, predvsem z vidika preprečevanja ilegalnih prehodov meje. Obstajale so redne kontrole, mejna straža, varnostne patrulje, pa tudi pregled vlakov in tovorov, saj je obstajala bojazen, da bi kdo želel pobegniti iz države skrit v tovornem ali potniškem vlaku.

Pobegi skozi Karavanški predor so bili redki, a ne povsem izključeni. V določenih primerih so posamezniki poskušali prečkati mejo peš skozi predor, kar je bilo izjemno nevarno, saj gre za aktivno železniško progo, z zelo slabimi pogoji za gibanje. Včasih so se posamezniki skrivali med vagoni ali celo v tehničnih prostorih vlakov. Občasno se je komu tudi uspelo prebiti, a večinoma so jih varnostne službe odkrile že pred izhodom ali ob prihodu na mejni nadzor.

Karavanški železniški predor je dolg približno 7,9 kilometra (natančneje 7.976 metrov), zgrajen pa je bil že konec 19. stoletja, leta 1906. Vožnja skozi predor danes traja približno 7 do 10 minut, odvisno od vrste vlaka (tovornega ali potniškega) in njegove hitrosti. Hitrost je omejena zaradi varnosti in specifičnih pogojev v predoru.
Odgovori