Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Nejac
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1286
Pridružen: 29.03.2009, 18:46

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Nejac »

TGV Lyria napisal/-a: 18.08.2024, 19:09 In točno tako bi moralo biti. Tale "Retro Istria" je nebodigatreba, ki že več let dela štalo na kopalnem vlaku. Kljub temu, da imajo SŽ zadostne kapacitete, da bi vsi potniki sedeli, se klanjajo Madžarom in vozijo kopalca v klasični sestavi s kupeji, kar še bolj niža tako udobje kot kapaciteto ter tudi varnost. To nikomur ne koristi. Tistim par madžarskim kripam se lahko brez problema odrečejo in dajo prednost slovenskim potnikom. Konec koncev bi lahko Madžari vozili za Reko svoj direktni vlak in pustili potnikom, da v Ljubljani ali Pivki presedejo na "kopalca", ki bi pravzaprav moral voziti celo leto, saj trenutno izven poletne sezone sploh ni mogoče narediti enodnevnega izleta v Koper.
Naj se širi: #StopRetroIstriaExpressz
Udobje potovanja znižujejo stadlerji s svojimi neudobnimi sedeži in klimo, ki piha mrzlo tudi če je zunaj 15 stopinj Celzija. Da o nadležnem piskanju ob odpiranju vrat ne izgubljam besed. Raje si ne predstavljam mučenja ljudi septembra, ko se bodo morali ob 3:20 ponoči v Mariboru usesti na ta trd in ozek sedež z nadležnim pihanjem klime v glavo in pretrpeti najmanj 5 ur do Kopra. Raje počakam na naslednje poletje, ko bo spet vozil Retro Istria Expressz.
Stadlerji so udobni samo za enosmerno relacijo recimo iz Jesenic v Acroni, ali pa iz Celja v železarno Štore. Še dobro da stadlerjeve kripe rade crkujejo in se namesto njih uporablja druge garniture. Vse pohvale pa Madžarskim železnicam da v Koper pošiljajo te lepe in udobne stare pulmane. To so pravi vagoni, katerih sedeži so udobni, postelje pa prijetne in mehke. Skratka udobni vagoni za na dolge relacije.
Naj se širi: #StopStadlerPolizdelek
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Nejac napisal/-a: 19.08.2024, 11:27
TGV Lyria napisal/-a: 18.08.2024, 19:09 In točno tako bi moralo biti. Tale "Retro Istria" je nebodigatreba, ki že več let dela štalo na kopalnem vlaku. Kljub temu, da imajo SŽ zadostne kapacitete, da bi vsi potniki sedeli, se klanjajo Madžarom in vozijo kopalca v klasični sestavi s kupeji, kar še bolj niža tako udobje kot kapaciteto ter tudi varnost. To nikomur ne koristi. Tistim par madžarskim kripam se lahko brez problema odrečejo in dajo prednost slovenskim potnikom. Konec koncev bi lahko Madžari vozili za Reko svoj direktni vlak in pustili potnikom, da v Ljubljani ali Pivki presedejo na "kopalca", ki bi pravzaprav moral voziti celo leto, saj trenutno izven poletne sezone sploh ni mogoče narediti enodnevnega izleta v Koper.
Naj se širi: #StopRetroIstriaExpressz
Udobje potovanja znižujejo stadlerji s svojimi neudobnimi sedeži in klimo, ki piha mrzlo tudi če je zunaj 15 stopinj Celzija. Da o nadležnem piskanju ob odpiranju vrat ne izgubljam besed. Raje si ne predstavljam mučenja ljudi septembra, ko se bodo morali ob 3:20 ponoči v Mariboru usesti na ta trd in ozek sedež z nadležnim pihanjem klime v glavo in pretrpeti najmanj 5 ur do Kopra. Raje počakam na naslednje poletje, ko bo spet vozil Retro Istria Expressz.
Stadlerji so udobni samo za enosmerno relacijo recimo iz Jesenic v Acroni, ali pa iz Celja v železarno Štore. Še dobro da stadlerjeve kripe rade crkujejo in se namesto njih uporablja druge garniture. Vse pohvale pa Madžarskim železnicam da v Koper pošiljajo te lepe in udobne stare pulmane. To so pravi vagoni, katerih sedeži so udobni, postelje pa prijetne in mehke. Skratka udobni vagoni za na dolge relacije.
Naj se širi: #StopStadlerPolizdelek
Nostalgiki brez argumenta spet ne sprejemajo sodobnega standarda. Ta je jasen: klima, WiFi, vtičnice in sedeži vsaj 75% v vrstnem razporedu oz. obrnjeni v isto smer, da se prepreči gledanje v ksiht in se s tem zviša varnost vseh potnikov ter tudi relativna kapaciteta vlaka. Vagoni na Retro Isztrii so samo še za razrez, saj ne izpolnjujejo niti ene točke normalnega potovanja z vlakom v letu 2024.
Poleg tega ta debilni in predvsem provokativni nostalgijski izpad ne rešuje z ničemer problema prezasedenosti "kopalnega vlaka", ki ga je nakazal @sikos in ki se ponavlja že kar nekaj sezon. Edina rešitev je zavrnitev "Retro Istrie" vsaj do odprtja drugega tira, najbolje pa kar za vedno, saj takih krip v tem stoletju ne rabimo niti gledat, kaj šele se z njimi voziti.
Začeti je treba tudi s kampanjo za vseevropsko prepoved železniških vozil brez klime v rednem prometu, prepoved odpiranja oken in prepoved kupejev, ter določitev nekega standarda, ki se ga bo potem morala držati cela EU.
Zadnjič spremenil TGV Lyria, dne 19.08.2024, 20:20, skupaj popravljeno 1 krat.
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1046
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a sikos »

Nejac napisal/-a: 19.08.2024, 11:27 Udobje potovanja znižujejo stadlerji s svojimi neudobnimi sedeži in klimo, ki piha mrzlo tudi če je zunaj 15 stopinj Celzija. Da o nadležnem piskanju ob odpiranju vrat ne izgubljam besed. Raje si ne predstavljam mučenja ljudi septembra, ko se bodo morali ob 3:20 ponoči v Mariboru usesti na ta trd in ozek sedež z nadležnim pihanjem klime v glavo in pretrpeti najmanj 5 ur do Kopra. Raje počakam na naslednje poletje, ko bo spet vozil Retro Istria Expressz.
Stadlerji so udobni samo za enosmerno relacijo recimo iz Jesenic v Acroni, ali pa iz Celja v železarno Štore. Še dobro da stadlerjeve kripe rade crkujejo in se namesto njih uporablja druge garniture. Vse pohvale pa Madžarskim železnicam da v Koper pošiljajo te lepe in udobne stare pulmane. To so pravi vagoni, katerih sedeži so udobni, postelje pa prijetne in mehke. Skratka udobni vagoni za na dolge relacije.
Naj se širi: #StopStadlerPolizdelek
Pretiravaš. Pridi v Koper in stopi v pregreti omenjeni "retro" vlak, ki je parkiran na soncu 12 ur. Še želel si boš klime iz Stadlerja. Ne vem kako lahko kaj takega sploh še vozi, videl sem da ni malo starejših oseb na tem vlaku, ko bo koga kap od vročine bo pa panika...

Se strinjam da piska za vsako odpiranje vrat, četudi se ne odprejo vsa vrata. Na Stadlerju prav lepo hladi, klima ne piha direkt v glavo. Moraš prisloniti roko zgoraj na prezračevanju da bi začutil pihanje, preizkušeno v soboto. Lahko se pa strinjam le v (ne)udobnosti sedežev, ki bi lahko bili malo mehkejši, pa vendarle zagotavljajo neko udobnost in komfortnost, tudi prostora za noge je dovolj, tako v avtobusnem kot v 2v2 sedežnem redu, skratka da se normalno sedeti.

Skratka pojdi s tem "retro" vlakom, vsedi/lezi se v vagon za kolesa, pa se potem javi. Tam nimaš ne svežega zraka, ne klime. Vrata zaprta, oken se ne da odpreti. Očitno kot nalašč zate. Tiste MAV spalnike pa pusti za potnike ki se dejansko peljejo v Madžarsko. Kot potnik v notranjem prometu ti pripadajo SŽ vagoni.
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
jaka.bc
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 65
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Naši stadlerji so za regionalno uporabo odlični. Kar pa se tiče potovanj, ki trajajo 2+ uri - tukaj malo zmanjka. Vidi se povsod, da smo šparali pri njihovem nakupu in to se odraža v praksi.
Glede kopalnega mislim, da bi moral ostati na klasiki. Vagoni, vem, da niso v najboljšem stanju, vendar je vožnja še vedno boljša v konkretnem vagonu kot pa v nizkopodni garnituri, ki ni ravno narejena za daljinski promet. Kapacitet nimamo dovolj in zato mislim, da bi morali začeti z rezervacijami kot Avstrijci.
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

jaka.bc napisal/-a: 19.08.2024, 12:41 Glede kopalnega mislim, da bi moral ostati na klasiki. Vagoni, vem, da niso v najboljšem stanju, vendar je vožnja še vedno boljša v konkretnem vagonu kot pa v nizkopodni garnituri, ki ni ravno narejena za daljinski promet. Kapacitet nimamo dovolj in zato mislim, da bi morali začeti z rezervacijami kot Avstrijci.
A je to zajebancija ali mišljeno resno?
Človek, dve strani že pišemo da kopalni s klasiko nima kapacitete. Ti sanjaš o nekih rezervacijah na regionalnem vlaku, česar ni NIKJER v Evropi. Če bi kje dali rezervacije, bi dali na IC Pohorje. A glej ga zlomka, ta rezervacij sploh ne rabi, le zakaj? Daleč od tega da vozi prazen; vozi zelo poln, a pri sestavi 2x510, absolutni kapaciteti 470 sedežev in relativni kapaciteti približno 75% absolutne, se zlahka najde celo dvojica sedežev tudi za tiste, ki vstopijo v Divači.
Boljša vožnja v teh vagonih? A ste eni čisto nori ali kaj? Ni klime, ni vtičnic za elektriko, hkrati si prisiljen gledati potnike v fris in z njimi sedeti v zaprtih škatlah, da ne govorimo o možnih pravnih posledicah tega. Greš na enodnevni izlet v Koper in ne moreš niti napolniti telefona. In ti bi dajal rezervacije v kupeje in s tem prisilil potnike da bi sedeli po 6 v kupejih. Grozno, gnusno, in povsem neprimerno času. Samo za težke mazohiste.
Mimogrede @sikos a si pogledal po vlaku in čisto res ni bilo v nobenem kupeju prostega sedeža? Sigurno so kje bili, toda kdo je tako nor ali mazohist, da bo šel sedeti z neznanci v že zaseden kupe? Potniki raje stojijo. To je to, čemur pravim "relativna kapaciteta". Štirje Bl vagoni sicer imajo absolutno kapaciteto 240 sedežev, kar je 5 sedežev več od Flirta. Realno pa se tej sedeži nikoli ne bodo napolnili, ker bodo potniki raje stali v hodniku kot se usedli v že zaseden kupe. Torej ima vlak v celoti kapaciteto 40 potnikov, če bi vsi potovali sami.
sikos napisal/-a: 19.08.2024, 12:32 Lahko se pa strinjam le v (ne)udobnosti sedežev, ki bi lahko bili malo mehkejši, pa vendarle zagotavljajo neko udobnost in komfortnost, tudi prostora za noge je dovolj, tako v avtobusnem kot v 2v2 sedežnem redu, skratka da se normalno sedeti.
Točno to. Prostora za noge več kot dovolj, tudi če bi imeli opravka s 100% polnim vlakom. Avstrijci, ki so testirali nove povezave s SŽ vlaki k njim, so vsi pohvalili obliko sedežev.
Klima piha direkt v glavo kvečjemu pri italijanskih Hitachijih, tisti imajo resen problem, ker so notri kot zamrzovalna skrinja. Flirtova klima je ena najboljših sploh, dejansko nobenega pihanja sploh ne čutiš, ker gre lepo s stropa. Samo prijetno hladno je - in shladi ga tudi izjemno hitro, v primerjavi s kakimi klimatiziranimi klasikami, kjer po menjavi mašine v Špilju čakaš skoraj do Pragerskega, da se spet vzpostavi normalna temperatura.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4206
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

jaka.bc napisal/-a: 19.08.2024, 12:41 Naši stadlerji so za regionalno uporabo odlični. Kar pa se tiče potovanj, ki trajajo 2+ uri - tukaj malo zmanjka.

Saj lahko na pol poti prestopiš ... magari nazaj na isti vlak :wink: . Potem pa imaš dve potovanji, ki sta vsako posebej krajši od 2+ ur.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3892
Pridružen: 25.05.2006, 23:52
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 16:03
Boljša vožnja v teh vagonih? A ste eni čisto nori ali kaj? Ni klime, ni vtičnic za elektriko, hkrati si prisiljen gledati potnike v fris in z njimi sedeti v zaprtih škatlah, da ne govorimo o možnih pravnih posledicah tega. Greš na enodnevni izlet v Koper in ne moreš niti napolniti telefona. In ti bi dajal rezervacije v kupeje in s tem prisilil potnike da bi sedeli po 6 v kupejih. Grozno, gnusno, in povsem neprimerno času. Samo za težke mazohiste.
Marko, spoštujem tvoje mnenje in se seveda delno strinjam s tabo. Bi te pa vljudno opomnil, da s svojimi objavami nočeš upoštevati tudi mnenja ostalih. Tako tvoje kot tudi moje mnenje, pa še od koga drugega ni edino katero bi moralo veljati. Vedno se mora sprejeti kompromis.

Definitivno je klima potrebna, da je pa z zakonom potrebno v tem letu prepovedati uporabo železniških vozil brez klime in to v celotni Evropi, je pa zelo radikalna zahteva. V kolikor bi to tvojo zahtevo upoštevali, bi prišlo do zelo velikega števila naročil novih vozil, seveda če bi bili naročniki to sposobni sprovesti. Posledično temu, bi se železniška vozila enormno podražila.

Vtičnice, a jih sploh potrebuješ, će potuješ na enodnevni izlet, no kakšen dan (del dneva) se da preživeti tudi brez telefona ne pa stalno viseti na njem. Moj stari kitajec (4 leta star) še vedno zdrži pet dni brez polnitve, ne visim pa stalno na netu, dočim mojim sodelavcem pa novi "jabolčki" ne zdržijo niti pol dneva, zakaj?

Sedeži. na Stadlerjih niso primerni za daljše potovanje, to vemo vsi, ti pa žal tega nočeš priznati. V tem pogledu imajo ti zastareli vagoni po mojem mnenju edino prednost. Omenjaš možnost tragičnega izida v pregreti klasiki pri kakšni starejši osebi. Upam da se kaj takega nikoli ne zgodi. Zaradi neudobnih sedežev na Stadlerjih, pa se ravno tako lahko komu pripeti, da bo imel težavo z hrbtenico. Nenazadnje je dobršen del potnikov na kopalnem vlaku starejše populacije.

Kupeji, tu pa ti malce zamerim. Spremljal sem tvoj potopis na tvojem FB profilu iz Češke in tam si tudi ti namenoma poizkusil "srečo" z kupeji.

Ne razumi tega mojega pisanja napak. Prav je, da se opozarja na določene stvari, morda bi bil večji uspeh če bi se na te opozarjalo na malce bolj blag način, ne pa na način edino jaz imam prav.
Tine
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 810
Pridružen: 11.04.2014, 20:36
Kraj: Freilassing

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andre85 »

Malo offtopic DB razmišlja spet o uvedbi kupejev v igri so tudi takšni za 2 osebi


https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 33090.html
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4653
Pridružen: 28.09.2005, 18:07
Kraj: Primorje

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Tin€ napisal/-a: 19.08.2024, 18:16
Marko, spoštujem tvoje mnenje in se seveda delno strinjam s tabo. Bi te pa vljudno opomnil, da s svojimi objavami nočeš upoštevati tudi mnenja ostalih. Tako tvoje kot tudi moje mnenje, pa še od koga drugega ni edino katero bi moralo veljati. Vedno se mora sprejeti kompromis.......
Bravo Tine...še dobro da je takih AlterEgotov bl malo, vsaj na prostosti...
LEP DAN
Igor
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 459
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 16:03 A je to zajebancija ali mišljeno resno?
Človek, dve strani že pišemo da kopalni s klasiko nima kapacitete. Ti sanjaš o nekih rezervacijah na regionalnem vlaku, česar ni NIKJER v Evropi. Če bi kje dali rezervacije, bi dali na IC Pohorje. A glej ga zlomka, ta rezervacij sploh ne rabi, le zakaj? Daleč od tega da vozi prazen; vozi zelo poln, a pri sestavi 2x510, absolutni kapaciteti 470 sedežev in relativni kapaciteti približno 75% absolutne, se zlahka najde celo dvojica sedežev tudi za tiste, ki vstopijo v Divači.
Boljša vožnja v teh vagonih? A ste eni čisto nori ali kaj? Ni klime, ni vtičnic za elektriko, hkrati si prisiljen gledati potnike v fris in z njimi sedeti v zaprtih škatlah, da ne govorimo o možnih pravnih posledicah tega. Greš na enodnevni izlet v Koper in ne moreš niti napolniti telefona. In ti bi dajal rezervacije v kupeje in s tem prisilil potnike da bi sedeli po 6 v kupejih. Grozno, gnusno, in povsem neprimerno času. Samo za težke mazohiste.
Mimogrede @sikos a si pogledal po vlaku in čisto res ni bilo v nobenem kupeju prostega sedeža? Sigurno so kje bili, toda kdo je tako nor ali mazohist, da bo šel sedeti z neznanci v že zaseden kupe? Potniki raje stojijo. To je to, čemur pravim "relativna kapaciteta". Štirje Bl vagoni sicer imajo absolutno kapaciteto 240 sedežev, kar je 5 sedežev več od Flirta. Realno pa se tej sedeži nikoli ne bodo napolnili, ker bodo potniki raje stali v hodniku kot se usedli v že zaseden kupe. Torej ima vlak v celoti kapaciteto 40 potnikov, če bi vsi potovali sami.
Priporočam vam, da nekoliko umirite svojo retoriko. Da ne bo kakšnih pravnih posledic oz. povabila na sodišče.

Zmerjati ljudi, konkretne posameznike, da so nori, samo zato, ker na svojem potovanju preferirajo določen tip prevoznega sredstva, je neprimerno. Tudi pravno nevzdržno glede na določbe 158. člena Kazenskega zakonika. Zaradi neprimerne izbire besed se je že marsikdo znašel na zatožni klopi, Zgolj zaradi sedenja v polnem kupeju klasičnega potniškega vagona ali pa zaradi potovanja s polno zasedeno garnituro SŽ 813 pa dvomim, da je že kdo dobil povabilo k sodniku.

Sam se, po vaši opredelitvi, absolutno prištevam med nostalgike (vi temu samostalniku apriorno dodate še pridevnik bedasti). Vlak zame predstavlja predvsem užitek v potovanju ali pa neusahljiv fotografski motiv. In pač ja, vožnja v sodobnih garniturah, kjer sem popolnoma odstranjen od spremljanja poteka vožnje, kjer lahko zgolj sedim na ponavadi neudobnem sedežu, polnim svoj telefon in poslušam najave po ozvočenju (ter seveda piskanje vrat), mi teh užitkov ne nudi. Fotografski motivi so seveda stvar osebnega interesa vsakega fotografa – v moji fototeki npr. ni niti ene fotografije garnitur serij 312, 313, 510 in 610.

S tem da mene niti najmanj ne moti, da nekatere železniške navdušence pritegnejo nova, sodobna vozna sredstva. Ne čutim nobene potrebe, da bi bil do teh posameznikov žaljiv. Zato težko sprejmem dejstvo, da se na spletnih portalih ali fb straneh izliva toliko gnojnice v obliki raznih žaljivih izrazov do vseh, ki želimo uživati v starejših vozilih, dokler so ta še v rednem prometu. Človek bi bolj pričakoval, da te spletne strani združujejo ljudi z interesi za železnico. Kakršenkoli že ta interes je, ker je pač lahko izredno različen. In ja, dejstvo je, da se najdejo tudi običajni potniki, torej taki, ki se ne prištevajo med ljubitelje ali navdušence, ki uživajo med vožnjo pri odprtem oknu, posebej na res lepih delih železniških prog, pa tudi taki, ki jim udoben sedež na klasičnem potniškem vagonu ali pa na garnituri 711 pomeni precej več kot vtičnice in wifi. In seveda so tudi taki, ki so bolj zadovoljni s sodobnimi vlaki.

Verjemite prosim, da so v primeru polne zasedenosti klasičnega potniškega vlaka z vagoni s kupeji praviloma polno zasedeni tudi vsi sedeži v oddelkih. Pač človek prisede v delno zaseden kupe, kot je na sodobnejših garniturah ali pa na avtobusih tudi potrebno prisesti k potniku, ki potuje sam. Pri tem, če je potrebno, pomaga tudi vlakospremno osebje. Če pa komu bolj ustreza stanje, npr. ob (odprtem) oknu na hodniku ali v predprostoru z vstopnimi vrati, toliko bolje, ima vsaj možnost izbire. Na kopalnem vlaku se zgodi tudi, da skupina mladih na tleh vagona Dlsv celotno pot veselo igra karte. Seveda ni ok, če ima vlak tako izrazito premajhno kapaciteto, pa vseeno sem prepričan, da je bila za te posameznike potovalna izkušnja prijetna. Mmg, madžarski sedežni vagon na tem vlaku ne predvideva obvezne rezervacije in je na voljo vsem potnikom.

Osebno, če bom moral septembra zjutraj iti z iz Maribora v Koper, bom ob dejstvu, da me ob 3.10 ponoči, ko sem ponavadi mrtvo utrujen in zaspan, na postaji čaka garnitura s tako neudobnimi sedeži, raje spal 3 ure dlje in bom za svojo pot izbral avto. Ali pa bi res počakal slabo leto na klasiko, kot je napisal kolega Nejac. : ) Če pa ima kdo drugačno stališče, me res nič ne moti.

Vtis je, da mora imeti človek za neko običajno sodelovanje npr. na tem forumu ali pa na raznih fb straneh, "prava" stališča, usklajena s tistimi, ki jih nato presojajo. Sicer je hitro označen kot nor, bedast ipd. Posledično na tovrstnih straneh ne sodelujem ali pa res izjemno redko. K sreči pa so razni tuji spletni forumi, ki združujejo železniške navdušence, glede tega povsem drugačni ...

Se opravičujem za (pre)dolgo besedilo.
610-101
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 71
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 16:03
jaka.bc napisal/-a: 19.08.2024, 12:41 Glede kopalnega mislim, da bi moral ostati na klasiki. Vagoni, vem, da niso v najboljšem stanju, vendar je vožnja še vedno boljša v konkretnem vagonu kot pa v nizkopodni garnituri, ki ni ravno narejena za daljinski promet. Kapacitet nimamo dovolj in zato mislim, da bi morali začeti z rezervacijami kot Avstrijci.
A je to zajebancija ali mišljeno resno?
Človek, dve strani že pišemo da kopalni s klasiko nima kapacitete. Ti sanjaš o nekih rezervacijah na regionalnem vlaku, česar ni NIKJER v Evropi. Če bi kje dali rezervacije, bi dali na IC Pohorje. A glej ga zlomka, ta rezervacij sploh ne rabi, le zakaj? Daleč od tega da vozi prazen; vozi zelo poln, a pri sestavi 2x510, absolutni kapaciteti 470 sedežev in relativni kapaciteti približno 75% absolutne, se zlahka najde celo dvojica sedežev tudi za tiste, ki vstopijo v Divači.
Boljša vožnja v teh vagonih? A ste eni čisto nori ali kaj? Ni klime, ni vtičnic za elektriko, hkrati si prisiljen gledati potnike v fris in z njimi sedeti v zaprtih škatlah, da ne govorimo o možnih pravnih posledicah tega. Greš na enodnevni izlet v Koper in ne moreš niti napolniti telefona. In ti bi dajal rezervacije v kupeje in s tem prisilil potnike da bi sedeli po 6 v kupejih. Grozno, gnusno, in povsem neprimerno času. Samo za težke mazohiste.
Mimogrede @sikos a si pogledal po vlaku in čisto res ni bilo v nobenem kupeju prostega sedeža? Sigurno so kje bili, toda kdo je tako nor ali mazohist, da bo šel sedeti z neznanci v že zaseden kupe? Potniki raje stojijo. To je to, čemur pravim "relativna kapaciteta". Štirje Bl vagoni sicer imajo absolutno kapaciteto 240 sedežev, kar je 5 sedežev več od Flirta. Realno pa se tej sedeži nikoli ne bodo napolnili, ker bodo potniki raje stali v hodniku kot se usedli v že zaseden kupe. Torej ima vlak v celoti kapaciteto 40 potnikov, če bi vsi potovali sami.
sikos napisal/-a: 19.08.2024, 12:32 Lahko se pa strinjam le v (ne)udobnosti sedežev, ki bi lahko bili malo mehkejši, pa vendarle zagotavljajo neko udobnost in komfortnost, tudi prostora za noge je dovolj, tako v avtobusnem kot v 2v2 sedežnem redu, skratka da se normalno sedeti.
Točno to. Prostora za noge več kot dovolj, tudi če bi imeli opravka s 100% polnim vlakom. Avstrijci, ki so testirali nove povezave s SŽ vlaki k njim, so vsi pohvalili obliko sedežev.
Klima piha direkt v glavo kvečjemu pri italijanskih Hitachijih, tisti imajo resen problem, ker so notri kot zamrzovalna skrinja. Flirtova klima je ena najboljših sploh, dejansko nobenega pihanja sploh ne čutiš, ker gre lepo s stropa. Samo prijetno hladno je - in shladi ga tudi izjemno hitro, v primerjavi s kakimi klimatiziranimi klasikami, kjer po menjavi mašine v Špilju čakaš skoraj do Pragerskega, da se spet vzpostavi normalna temperatura.
jap tale hitachi rock je ko zmrzovalnik,glih prejšni teden sem se peljal z njim, pod nogami je pihalo katastrofalno
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

gomulka014 napisal/-a: 19.08.2024, 19:08 Se opravičujem za (pre)dolgo besedilo.
Ni problema, sledi enako dolg odgovor.
Najprej velja opravičilo @Nejac če sem bil preoster. Sem popravil svoj odgovor. Je pa dejstvo da je bil tisti zapis provokacija. Ajde, pipa miru, ko bo pa zadnji kupejevc šel v omenjene železarne pa častim čevape... :D :D

Zdaj pa naprej.
gomulka014 napisal/-a: 19.08.2024, 19:08 Zgolj zaradi sedenja v polnem kupeju klasičnega potniškega vagona ali pa zaradi potovanja s polno zasedeno garnituro SŽ 813 pa dvomim, da je že kdo dobil povabilo k sodniku.
Morda res še ne. Ampak 17.2.2016 je bil baje sprejet Zakon o varstvu pred diskriminacijo, ki ima vsaj dva zanimiva člena:
- V 8. čl. se kot obliko spolnega nadlegovanja razglaša vsaka obliko neželenega verbalnega, neverbalnega ali vedenja spolne narave, neželeno osvajanje ter tudi pohotni pogled.
- V 34. čl. je zapisano obrnjeno dokazno breme, ko morajo navadni državljani dokazovati, da niso diskriminirali ali pa spodbujali ter ne tisti, namesto, da bi dokaze predložil tisti, ki jih obtoži.
Kako oz. če se sploh to izvaja, ali je sploh bilo sprejeto, ne vem. Ampak je zdaj jasno, da stvari, ki jih pišem, niso iz trte zvite? Situacijo bodisi v kupejih bodisi na 813, ki bi pripeljala do tega, si lahko zamisli vsak sam. Ni treba tu na dolgo in široko.

Za preostali del zapisa @gomulka014 pa preprosto odgovor: Prosim, loči med retro-muzejskim-nostalgičnim in rednim prometom.
Saj ni težko. Glej, noben tebi in somišljenikom ne prepoveduje kupiti flote retro vagonov, jih poštrihati v vse možne zgodovinske barvne sheme in voziti retro vlakov naokoli v Fondazione FS stilu. @TheDarkSpirit bi zrihtal Meha za vleko, @Nejac pa vozil. Jaz pa na mikrofonu, če je treba, kot sem bil svoj čas na muzejcu. Čisto nič nimam proti takim vožnjam, še zelo dobrodošle bi bile zdaj, ko je muzejc v večnih loviščih. Ker je dejstvo, da se bodo take vožnje udeležili le tisti, ki si to res želijo. In ne bodo na njen račun pljuvali okrog, temveč v njej uživali. Čuda stvari se da narediti na to temo.
Ampak prosim, ne mešaj mi tega v redni promet. Kopalni vlak je že dve leti tarča kritik z vseh strani. SŽ pa ne naredijo NIČ, da bi se stvar popravila. Vse skupaj je že kar hudo žaljivo do slovenskih potnikov. Med letom se odrekajo železniške povezave za Koper, vozijo avtobusi, "ni tras", "prezasedeno". Poleti pa se pojavi tale kopalni vlak (ki bi kot veza dveh pomembnih mest moral voziti celo leto!) in spet se ustreže prvo Madžarom, da se vozi njihove vagone do Kopra. Domači potniki pa spet nastradajo: premajhna kapaciteta, brez osnovnega udobja, sedenje na tleh v Dls... Preberi prosim še enkrat, kakšno absolutno neumnost si napisal o tem. Poznaš zgodbo nesreče v Divači? Prenapolnjen vlak, poln prtljažni vagon ljudi, potem BUM, kje je bilo največ mrtvih? Kot da se iz zgodovine nismo naučili ničesar.
Poleg tega je spet na mestu vprašanje: komu je namenjena železnica v rednem prometu? Če je namenjena normalnim potnikom in če naj se preusmerja potnike iz avtobusov in avtov na vlake, potem se jim je treba prilagoditi. Konkretno: prilagoditi se je treba profilu potnika 21. stoletja. Tu potem ni več stvar mnenja posameznika, ampak dejstev. In odpadejo vse takšne zadeve kot so kupeji.
gomulka014 napisal/-a: 19.08.2024, 19:08 Vtis je, da mora imeti človek za neko običajno sodelovanje npr. na tem forumu ali pa na raznih fb straneh, "prava" stališča, usklajena s tistimi, ki jih nato presojajo. Sicer je hitro označen kot nor, bedast ipd. Posledično na tovrstnih straneh ne sodelujem ali pa res izjemno redko. K sreči pa so razni tuji spletni forumi, ki združujejo železniške navdušence, glede tega povsem drugačni ...
Tudi to ne drži. V veliki večini takih strani in forumov, tudi v tujini, se gre na sistem "včasih je bilo vse bolje". Tista "prava" stališča so ponavadi čisti nostalgizmi. Govorijo o neki "potovalni kulturi" in o "dušah vlakov", neumnosti da se človek zjoče od smeha. Berem tudi tuje forume, in odkar smo bili na nemškem forumu Drehscheibe Online moderni potniki, ki imamo radi sedenje "po avtobusno" na vlakih, označeni za sociopate, je to zbudilo moj odziv sovraštva do kupejev in tega "Früher war alles besser" načina.
Tin€ napisal/-a: 19.08.2024, 18:16 Definitivno je klima potrebna, da je pa z zakonom potrebno v tem letu prepovedati uporabo železniških vozil brez klime in to v celotni Evropi, je pa zelo radikalna zahteva. V kolikor bi to tvojo zahtevo upoštevali, bi prišlo do zelo velikega števila naročil novih vozil, seveda če bi bili naročniki to sposobni sprovesti. Posledično temu, bi se železniška vozila enormno podražila.
Zato pa imamo evropska sredstva, taka in drugačna. Po celem Češkem, Poljskem vidiš oznake "sofinancirano iz tega/onega sklada". Nikjer nisem napisal v tem letu (ne vem od kje si to izvlekel), je pa treba določiti nek standard, da se ne pojavljajo pajaci tipa Flixtrain, ki bi za male pare potnike še v živinskih vagonih vozili.
Glej realno: koliko avtomobilov je v prodaji brez klime? Nobenega ni. Koliko je avtobusov brez klime s slovensko registracijo? Baje da je eden v Ljubljani, nek testni, ki so ga potem obdržali. Edino v železniškem prometu se še nekaj jajcarimo okrog klim. Kaj tu ni jasno? Ali je želja, da za ceno nostalgizma železnica propade, ker se ji bodo potniki izogibali? Potem to nismo več ljubitelji, ampak uničevalci.
Tin€ napisal/-a: 19.08.2024, 18:16 Vtičnice, a jih sploh potrebuješ, će potuješ na enodnevni izlet, no kakšen dan (del dneva) se da preživeti tudi brez telefona ne pa stalno viseti na njem. Moj stari kitajec (4 leta star) še vedno zdrži pet dni brez polnitve, ne visim pa stalno na netu, dočim mojim sodelavcem pa novi "jabolčki" ne zdržijo niti pol dneva, zakaj?
Ne niti začenjat na ta način. Telefoni so tu, da jih uporabljamo. Eni več, drugi manj. So dejstvo in tega ne boš spremenil. In vtičnice so pač nuja. Bom rekel kot vedno: koledar odpret, pa letnico pogledat.
Tin€ napisal/-a: 19.08.2024, 18:16 Kupeji, tu pa ti malce zamerim. Spremljal sem tvoj potopis na tvojem FB profilu iz Češke in tam si tudi ti namenoma poizkusil "srečo" z kupeji.
Verjetno bi moral zraven napisati, da v 75% primerov ni bilo izbire? Tako tudi tista o "alter egu" propade. Čehi imajo pomanjkanje vagonov, in se celo na EC vlakih pojavljajo stare gare s kupeji brez klime. In to ne s sedeži kot naši Bl, ampak klopmi za 8 potnikov (pa saj si videl na slikah). Bodo razrešili, ko bodo Comfortjeta spravili v promet, ampak situacija zdaj zgleda kar kritična na trenutke.
Samo dvakrat sem zares poskusil srečo, in obakrat pobegnil nazaj v vagon brez kupejev. Enkrat sem že na prvi postaji skasiral take pojave noter, ki si jih res ne želiš imeti.
610-101 napisal/-a: 19.08.2024, 20:28 jap tale hitachi rock je ko zmrzovalnik,glih prejšni teden sem se peljal z njim, pod nogami je pihalo katastrofalno
Ja, Rock zamrzuje noge če si zgoraj. Če si nad podvozji je nekoliko bolje. Blues pa je še hujši, piha izpod prtljažnih polic direktno v tistega, ki sedi ob oknu. Pa to vlak, ki ga imajo za neko oh in sploh tehnično revolucijo. Že mogoče trimodalec in hibrid, ampak robčki za nos so kar del osnovne opreme.
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 857
Pridružen: 08.04.2008, 13:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Tin€ napisal/-a: 19.08.2024, 18:16 Prav je, da se opozarja na določene stvari, morda bi bil večji uspeh če bi se na te opozarjalo na malce bolj blag način, ne pa na način edino jaz imam prav.
Tinetov zapis je kar na mestu. Sem pa zdaj tako ugotovil kateri Marko na FB je TGV Lyria :D

Ne vem, pristranskost oz vsiljevanje svojega mnenja mi ni sprejemljiva niti za greznico od facebooka, kaj sele tukaj, kjer bi rekel da smo kompetentni sogovorniki, z dolocenimi znanji iz transportne stroke. Ze res, da kupeji niso vec tako pogosta stalnica v prometu, vendar je to predvsem razlog visje cene izdelave, manjse kapacitete, drazjega vzdrzevanja in pocasnejsega polnjenja-praznjenja vlaka. Za dolge relacije z manj postanki so po mojem mnenju (in mnenju mnogih drugih) precej primerni. Kupeji (in 4sedezni otoki z mizico) ravno naredijo tisto razliko od utesnjene voznje z avtobusom, ce pa se nekdo boji pogledati nasproti sedeco osebo, hja, naj pa gleda ven ali pa v telefon in pise raje po FB :P

Je pa dejstvo, toliko kot je potnikov, toliko je tudi zelja. Vpliva pa tudi "nujnost" potovanja. Ce se mi mudi prezivim tudi avtobusno sedenje v vlaku, ce grem na izlet, grem raje z retro istria express. Ce bom na vlaku delal pa mizica in mirna voznja. Wifi in elektricna vticnica? To je bilo popularno leta 2005, zdaj imam v ruzaku power bank (ja, tudi za laptop s power-delivery prikljuckom), po celi evropi pa 4/5G povezljivost kot doma. Skratka, naj se vozi vsak s tistim kar mu pase, ponudba pa naj bo cimbolj pestra.. pa tudi malo samo kritike oz samozavedanja, da nas malce pihanja klime v koleno, kaksen vroc dan v vlaku brez klime ne iztiri toliko kot se kaksni radi pohvalijo. Ljudje smo precej prilagodljivi, skoda je da bi postali jokice..
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Anzee napisal/-a: 20.08.2024, 7:55 Za dolge relacije z manj postanki so po mojem mnenju (in mnenju mnogih drugih) precej primerni. Kupeji (in 4sedezni otoki z mizico) ravno naredijo tisto razliko od utesnjene voznje z avtobusom, ce pa se nekdo boji pogledati nasproti sedeco osebo, hja, naj pa gleda ven ali pa v telefon in pise raje po FB :P
Preberi še enkrat to neumnost.
Utesnjenost? Ni je hujše utesnjenosti od sedenja v polno zasedenem kupeju. Če si pri oknu, ne moreš do hodnika. Če si na sredini, si ga sploh nasrkal. Nog ne moreš stegniti, ker je nekdo nasproti tebe. Tisto najljubšo stvar v kupeju, da si narediš posteljo iz dveh sedežev, lahko kar pozabiš.
Utesnjena vožnja z avtobusom - je res. Ni hujšega kot nadomestni avtobusni prevoz :D . Ampak primerjaj malo prostor za noge v SŽ Flirtu ter v poljubnem medkrajevnem avtobusu (izjeme so zelo redke in ponavadi visoko turistične). Kje vidiš utesnjenost v Flirtu? Potem imamo še to, kar si SŽ želijo za nove vagone in je bilo praktično prepisano v razpis: ČD Interjet. Preizkušen, in ti lahko iz prve roke povem, da ni niti U od utesnjenosti. Sedež si lahko povlečeš čisto v najbolj možen ležeč položaj (Borcad Flexio ima 4 stopnje nastavitve) in s koleni še vedno ne dosežeš sedeža pred seboj, niti če imaš noge na naslonih pod sedeži. Vse skupaj je dosti boljše od predhodnega Railjeta. Prostora je več kot na najbolj luksuznem slovenskem avtobusu, Nomagovem "Udinese Calcio". In ves ta prostor imaš samo zase, ne deliš ga z nikomer nasproti. Pa govorimo o 2. razredu, kje je še 1.
Če mi kdo reče, da obstaja boljše od tega - ni čudno, da ga bom imel za norega. Ali preprosteje povedano mazohista. Pač, a ni trpinčenje samega sebe, da se usedeš nasproti nekoga in si omejiš prostor za noge, prostor na mizici, pa še gledati se morata.
Anzee napisal/-a: 20.08.2024, 7:55 Wifi in elektricna vticnica? To je bilo popularno leta 2005, zdaj imam v ruzaku power bank (ja, tudi za laptop s power-delivery prikljuckom), po celi evropi pa 4/5G povezljivost kot doma.
Ufff...ne drži. 2005 so redki vlaki imeli vtičnice. Sicer pa zakaj bi zapravljal denar za power bank, če lahko polnim na vlaku? Ta o povezljivosti pa tudi ne drži, Bi rekel da smo v Sloveniji eni najboljših glede tega. V tujini se ti mimogrede zgodi, da ostaneš brez podatkov nekje na dolgih razdaljah med mesti. Nemčija je npr. sploh razočaranje.
Anzee napisal/-a: 20.08.2024, 7:55 Skratka, naj se vozi vsak s tistim kar mu pase, ponudba pa naj bo cimbolj pestra.. pa tudi malo samo kritike oz samozavedanja, da nas malce pihanja klime v koleno, kaksen vroc dan v vlaku brez klime ne iztiri toliko kot se kaksni radi pohvalijo. Ljudje smo precej prilagodljivi, skoda je da bi postali jokice..
Nima kaj biti ponudba pestra, dokler gre to na škodo kapacitete. En kupe vagon ima 15 sedežev manj od tistega brez. Ljudi pa vedno več in prenaseljen svet, potnikov vedno več, še več se jih hoče imeti da bi se jih preusmerilo iz avtocest in letal - potem pa bi nižali kapaciteto z nekimi zastarelimi staromodnimi škatlami za 6 ljudi, ki jih je povozil čas? Ne gre.
Dejstvo je pač to, da se starejši ne morejo sprijazniti, da gre svet naprej. In da so vrednote zdaj drugačne od njihovih. Oni bi še kar na random klepetali in se družili z neznanci po vlakih, se zaljubljali po kupejih in podobne neumnosti. Tej časi so mimo, nepreklicno. Naša vrednota je zasebnost in individualizem. Zato jim pač gre na živce vse kar je moderno, na prvem mestu seveda pametni telefoni, ki so kao znak "razpada družbe". Ja, vaše predpotopne mogoče. Bo treba koledar odpreti. Dejansko ni to nič drugega kot foušija, ker tega niso imeli v svojem času.
andre85 napisal/-a: 19.08.2024, 18:43 Malo offtopic DB razmišlja spet o uvedbi kupejev v igri so tudi takšni za 2 osebi
https://www.handelsblatt.com/unternehme ... 33090.html
Država z 80 milijoni prebivalcev, ogromnim številom potnikov, @Ljubitelj je nedavno zapisal, da je sedenje na tleh pri njih stalnica - oni bi pa na ta način šli nižat kapaciteto vlakov. Strel v koleno in samomor. Ampak pri DB itak marsikaj ne laufa, kot bi moralo, če sploh kaj. Me niti ne čudi, so že davno "izgubljeni v lastnem vesolju".
Zadnjič spremenil TGV Lyria, dne 20.08.2024, 9:55, skupaj popravljeno 1 krat.
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 99
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Tin€ napisal/-a: 19.08.2024, 18:16 Sedeži. na Stadlerjih niso primerni za daljše potovanje, to vemo vsi, ti pa žal tega nočeš priznati. V tem pogledu imajo ti zastareli vagoni po mojem mnenju edino prednost.
Tole je srž problema. Ne novi Stadlerji ne neke retro zadeve niso primerne za kopalca in podobno. Ampak trenutno ni v floti SŽ nič primernega in zato so taki problemi, ker potem nastajajo dileme, ki jih ob primernem voznem parku ni. Če bi imeli spodobno dolgorelacijsko garnituro z udobnimi 500 sedeži in prostorom za 40 koles, potem... Bo kaj bolje, ko (če) pride to, za kar zdaj čakamo, kaj bo po razpisu?

Meni sicer zelo všečen (se opravičujem, da ga spet omenjam) je PKP Flirt (https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/PL/ ... p?&lang=hu) - ima vse - četvorčke, "avtobusne sedeže", dovolj prostora, bistro, itd. Kapaciteta 354 sedežev (morda bi bilo bolje edino nekoliko več mest za kolesa dodati). Pokrije "kopalca", IC 502/503, linije Beljak - Zagreb.

Se pa strinjam, smisel železnice je izbira. Na avtobusu težko izbereš četvorčka za družbico, par nasproti obrnjenih samostojnih sedežev v 1. razredu za izlet na poseben dan, "avtobusni" sedež z mizico za delo na laptopu med vožnjo (za laptop je pa fino imeti vtičnico) in pivo ter sendvič v bistroju. Problem pa nastane, ko te izbire ni in imaš na voljo več (za posameznika) slabih možnosti.
Odgovori