Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
Anzee
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 857
Pridružen: 08.04.2008, 13:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Anzee »

Ponavadi redko da se sploh spuscam v neke take debate, pa dobro...
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 9:46 Preberi še enkrat to neumnost.
Ne vem ce so ravno neumnosti, ampak ne bom vzel kot zalitev (kot ti morda vzames vsak pogled v obraz na vlaku napadalno?)... :roll:
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 9:46 Utesnjenost? Ni je hujše utesnjenosti od sedenja v polno zasedenem kupeju. Če si pri oknu, ne moreš do hodnika. Če si na sredini, si ga sploh nasrkal. Nog ne moreš stegniti, ker je nekdo nasproti tebe. Tisto najljubšo stvar v kupeju, da si narediš posteljo iz dveh sedežev, lahko kar pozabiš.
Je hujsa utesnjenost. Na dvojnem "avtobusnem" sedezu na vlaku pri oknu, sedec z predebelim neznancem. Ne vem, koliko si recimo potoval z letali - najslabsa mesta za premik do npr wcja so okenska ali pa sredinska dva sedeza v 3-4-3 konfiguraciji. Poln kupe s 6 osebami je pac za mene milina proti temu. Pa za marsikoga drugega tudi. Kot receno pa verjetno so ljudje, ki mislijo drugace. Nic narobe, s svojim mnenjem, dokler se ga ne vsiljuje kot edina resnica.
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 9:46 Kje vidiš utesnjenost v Flirtu?
Nikoli nisem rekel da je Flirt utesnjen. Meni je super vlak, prostoren,.. Ce pa lahko izberem izberem prostor z mizico ali vlak s kupeji ...
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 9:46 Ufff...ne drži. 2005 so redki vlaki imeli vtičnice. Sicer pa zakaj bi zapravljal denar za power bank, če lahko polnim na vlaku? Ta o povezljivosti pa tudi ne drži, Bi rekel da smo v Sloveniji eni najboljših glede tega. V tujini se ti mimogrede zgodi, da ostaneš brez podatkov nekje na dolgih razdaljah med mesti. Nemčija je npr. sploh razočaranje.
Ponovno, nisem rekel da so takrat vlaki imeli vticnice. Pravim da je to bilo takrat "wow", ce je bilo. To je bil cas starih okorelih prenosnih naprav s slabo avtonomijo. Sicer, sam, kot oseba ki je precej na terenu, imam pac powerbank s sabo. Tako kot imam rezervne baterije za fotic, itd. Ker pac ne racunam da bom povsod imel moznost polnjenja. Laptop mi tudi ob srednje zahtevnem delu drzi cca 4-5h. Ne pravim, da je narobe ce je elektrika ob sedezu, se strinjam s tem da je odlicna funkcija. Ce je pa ni, pa se ne pomeni da se s potniki ravna kot z zivino in da smo mazohisti, nevredni zivljenja v 21tem stoletju :lol:

Kar se pokritosti s gsm signalom tice - res je, Slovenija je v vrhu pokritosti s signalom in kvaliteto le tega. Wifi na vlaku pa pogojen s tem istim mobilnim signalom. V svojem poslu se pogosto ukvarjam tudi z mobilnim prenosom slike na velike razdalje (s simultano uporabo cca 8 sim kartic razlicnih operaterjev); tezko je zagotoviti konstantno storitev, tudi z vecimi operaterji (kar je ponavadi na zelezniskem wifi), odvisno pa je seveda tudi od kolicine ljudi ki uporabljajo telefon ob danem trenutku. Skratka, ce ni sprejema podatkov, pac oci z ekrana in v knjigo, krizanko ali pa v naravo, bo naredilo bistveno vec pozitivnih efektov, kot gledanje v ekran.
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 9:46 Nima kaj biti ponudba pestra, dokler gre to na škodo kapacitete. En kupe vagon ima 15 sedežev manj od tistega brez. Ljudi pa vedno več in prenaseljen svet, potnikov vedno več, še več se jih hoče imeti da bi se jih preusmerilo iz avtocest in letal - potem pa bi nižali kapaciteto z nekimi zastarelimi staromodnimi škatlami za 6 ljudi, ki jih je povozil čas? Ne gre.
Ce govorimo o dnevnih migracijah (commute) smo si mislim da vsi na jasnem, da so temelj lahki vlaki z visoko kapaciteto sedisc in stojisc, velikimi vrati in normalno brez kupejev. S tem preusmerimo promet iz cest na vlake na krajsih razdaljah. Ce govorimo o preusmeritvi iz letal, kar je na srednje dolgih razdaljah, govorimo o vlakih in garniturah z nizjo kapaciteto in vecjim udobjem. In ja, TUDI kupeji.
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 9:46 Dejstvo je pač to, da se starejši ne morejo sprijazniti, da gre svet naprej. In da so vrednote zdaj drugačne od njihovih. Oni bi še kar na random klepetali in se družili z neznanci po vlakih, se zaljubljali po kupejih in podobne neumnosti. Tej časi so mimo, nepreklicno.
Vrednote posameznih generacij so vedno "svoje". Cez nekaj let se bodo vrednote in zelje spet spremenile. Pa ne spet zafilozofirat po svoje, ker nikjer nisem napisal v kaksno smer se bodo spremenile.
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 9:46 Naša vrednota je zasebnost in individualizem. Zato jim pač gre na živce vse kar je moderno, na prvem mestu seveda pametni telefoni, ki so kao znak "razpada družbe". Ja, vaše predpotopne mogoče. Bo treba koledar odpreti. Dejansko ni to nič drugega kot foušija, ker tega niso imeli v svojem času.
Pametni telefoni niso znak razpada druzbe, so pa problem razlicna socialna omrezja, ker omogocajo dobro povezovanje nekompetentnih ljudi, telefon pa omogoca da so vsa ta omrezja na dosegu roke. Nekoc so bili nosilci razvoja in informacij izbobrazeni ucitelji, znanstveniki, zdravniki in podobno. Sedaj imas gore fb skupin, forumov, raznih flateartherjev, zarotnikov,... ki vsi mislijo da so pojedli vse znanje sveta. Govoris o fousiji? Pri nekaterih morda, nekateri starejsi pa se se bolj (celo bolezensko) udejstvujejo raznih spletnih klepetalnic, fb,.. brez neke samokritike - vec kot nekateri mladi.

Cisto tako vprasam, se da izvedeti tvojo letnico rojstva in izobrazbo? (jaz: '83 in 7.2)


... zdej grem pa kej konstruktivnega delat, cist prevec casa ponucal za nek post.. :roll:
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3892
Pridružen: 25.05.2006, 23:52
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Tin€ napisal/-a: 19.08.2024, 18:16 Definitivno je klima potrebna, da je pa z zakonom potrebno v tem letu prepovedati uporabo železniških vozil brez klime in to v celotni Evropi, je pa zelo radikalna zahteva. V kolikor bi to tvojo zahtevo upoštevali, bi prišlo do zelo velikega števila naročil novih vozil, seveda če bi bili naročniki to sposobni sprovesti. Posledično temu, bi se železniška vozila enormno podražila.
Zato pa imamo evropska sredstva, taka in drugačna. Po celem Češkem, Poljskem vidiš oznake "sofinancirano iz tega/onega sklada". Nikjer nisem napisal v tem letu (ne vem od kje si to izvlekel), je pa treba določiti nek standard, da se ne pojavljajo pajaci tipa Flixtrain, ki bi za male pare potnike še v živinskih vagonih vozili.
Glej realno: koliko avtomobilov je v prodaji brez klime? Nobenega ni. Koliko je avtobusov brez klime s slovensko registracijo? Baje da je eden v Ljubljani, nek testni, ki so ga potem obdržali. Edino v železniškem prometu se še nekaj jajcarimo okrog klim. Kaj tu ni jasno? Ali je želja, da za ceno nostalgizma železnica propade, ker se ji bodo potniki izogibali? Potem to nismo več ljubitelji, ampak uničevalci.
V več različnih debatah omenjaš da je potrebno leta 2024 prepovedati železniška vozila, katera nimajo klime.

A morda SŽ PP kupuje vozila brez klime. Že od Pendolina dalje ne, se pravi so pred časom. To kar pa imajo pač imajo. Tudi tu je bilo nekaj poizkusov klimatizacije potniških prostorov, vsi vemo kako se je končal projekt "Miša".

Avtomobili se ne prodajajo več brez klime, ampak to še ne pomeni, da takih na naših cestah ni več. Verjetno boš oporekal tej zadnji trditvi, češ da gre za starodobnike. Ja gre ampak jih ljudje uporabljajo za vsakodnevno vožnjo ne pa le za občasno nostalgično vožnjo.
Tine
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 459
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Najprej velja opravičilo @Nejac če sem bil preoster. Sem popravil svoj odgovor. Je pa dejstvo da je bil tisti zapis provokacija. Ajde, pipa miru, ko bo pa zadnji kupejevc šel v omenjene železarne pa častim čevape... :D :D
Res vam svetujem, da pazite na svojo retoriko. Tako povabilo na čevape, povsem neposredno in javno, bi lahko kdo razumel tudi kot neželeno osvajanje (različnost ali enakost spolov vpletenih tu ni pomembna, smo odprta družba kar se tega tiče), kar naj bi bilo, tako pišete, v skladu z 8. členom Zakona o varstvu pred diskriminacijo oblika spolnega nadlegovanja.

Ali boste zgornji odstavek vzeli kot sarkazem ali kot dobronameren nasvet, prepuščam vam samim. Kar v resnici želim povedati je, da če se že tako sklicujete na omenjeni člen tega zakona, bi bilo konsistentno to početi v vseh življenjskih situacijah, ki se jih ta določba lahko tiče, ne pa le pri poskusih argumentacije, zakaj ima lahko sedenje v kupejih klasičnega potniškega vagona pravne posledice.


TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
- V 8. čl. se kot obliko spolnega nadlegovanja razglaša vsaka obliko neželenega verbalnega, neverbalnega ali vedenja spolne narave, neželeno osvajanje ter tudi pohotni pogled.
- V 34. čl. je zapisano obrnjeno dokazno breme, ko morajo navadni državljani dokazovati, da niso diskriminirali ali pa spodbujali ter ne tisti, namesto, da bi dokaze predložil tisti, ki jih obtoži.
Kako oz. če se sploh to izvaja, ali je sploh bilo sprejeto, ne vem. Ampak je zdaj jasno, da stvari, ki jih pišem, niso iz trte zvite? Situacijo bodisi v kupejih bodisi na 813, ki bi pripeljala do tega, si lahko zamisli vsak sam. Ni treba tu na dolgo in široko.
Poglejmo 8. člen tega zakona podrobneje. Najbolje, da ga kar citiramo: "(1) Nadlegovanje je nezaželeno ravnanje, povezano s katero koli osebno okoliščino, ki ima učinek ali namen ustvarjati zastrašujoče, sovražno, ponižujoče, sramotilno ali žaljivo okolje za osebo in žali njeno dostojanstvo.
(2) Spolno nadlegovanje je kakršna koli oblika neželenega verbalnega, neverbalnega ali fizičnega ravnanja ali vedenja spolne narave z učinkom ali namenom prizadeti dostojanstvo osebe, zlasti kadar gre za ustvarjanje zastraševalnega, sovražnega, ponižujočega, sramotilnega ali žaljivega okolja."

Vsakemu je jasno, da to nima niti najmanjše zveze s sedenjem neznanih oseb na nasproti si obrnjenih sedežih na vlaku. Oz. je ima ravno toliko, kot je ima s sedenjem dveh neznanih oseb na avtobusno razporejenih sedežih (tam se lahko oseba ob oknu počuti zelo nelagodno, če ima ob sebi neprijetnega neznanca) ali pa v končni fazi z vožnjo v prometni konici na mestnem avtobusu, kjer se potniki dejansko dotikajo med seboj. V nobenem od teh primerov ni težava v ureditvi prevoznega sredstva, ampak izključno v morebitnem neprimernem vedenju posameznika.

Dejansko citirani 8. člen ne omenja "neželenega osvajanja." Prav tako 34. člen ne govori o dokaznem bremenu. Tako da ja, vse skupaj je povsem iz trte izvito.


TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Za preostali del zapisa @gomulka014 pa preprosto odgovor: Prosim, loči med retro-muzejskim-nostalgičnim in rednim prometom.
Vas pa prosim, da ločite med potniki, ki vlak uporabljajo na svojih poteh kot eno od možnih prevoznih sredstev, in železniškimi navdušenci, ljubitelji, ki do vozil (pa tudi ostalega, kar sodi zraven) gojimo drugačen odnos. Ja, res je, stari vlaki imajo dušo, kot so vam očitno skušali pojasniti že na enem od tujih forumov. Ni večjega užitka kot poslušati fiata ali španko, ko grizeta gor po Baški grapi, ali pa viseti ob odprtem oknu kanarčka direktno nad motorjem, ko "spušča dušo" gor v klanec skozi semiški predor. Ali pa počakati zelenca s fotoaparatom, ko se v najlepši večerni svetlobi vzpenja iz Buzeta proti Rakitovcu, ali pa sredi ljubljanskega barja usmeriti objektiv v rečana, zadnji vlak, ki sestoji izključno iz naših pulmanov, posebej vl. 482, ko ima poleti včasih dva mopeda, ... Marsikdo dobro ve, o čem govorim, ker ima tudi sam take občutke. Se mi pa pogosto zazdi, da je celo več tujcev, ki pridejo v Slovenijo in okolico na tak način uživat v vlakih, kot domačinov. Če gre človek npr. fotografirat 711 ali 713 v Istro, bo skoraj sigurno srečal kakega Italijana, Čeha, Nemca ... z enakimi nameni. Sedaj, ko vozi 610, pa nekako dvomim, da je kaj dosti ljudi na fotolokacijah ob progi.

Vsakemu je jasno, da so tovrstni užitki časovno omejeni. Staro se umika novemu in prej ali slej bo šel iz rednega prometa zadnji vagon Bl, zadnji kanarček, zadnji fiat. Nekateri bomo ob tem občutili žalost in melanholijo, skušali bomo izkoristiti zadnje prilike za vožnje in fotografije, drugi boste ob tem morda jedli čevape. Vozila iz mojega imena npr. že dolgo ni več. V resnici ni s tem čisto nič narobe, gre za običajen, normalen, pričakovan potek dogodkov. Prav tako pa ni nič narobe tudi, če s starimi vozili nekateri uživamo, dokler je to še možno, in da si želimo teh sprememb v časovno kar se da oddaljeni realizaciji. S tem prav nikomur ne škodimo, zaradi naših dejavnosti in stališč železnica ne bo propadla, zato nas ni potrebno zmerjati z norci, bedastimi nostalgiki, mazohisti in kar ste še iznašli bolj ali manj žaljivih izrazov. Tudi ni potrebe, da nas seznanjate z letnico aktualnega datuma. Poznamo.


TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Ampak prosim, ne mešaj mi tega v redni promet.
Ničesar vam ne mešam, zgolj uživam v tistem, kar se ponuja.


TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Berem tudi tuje forume, in odkar smo bili na nemškem forumu Drehscheibe Online moderni potniki, ki imamo radi sedenje "po avtobusno" na vlakih, označeni za sociopate, je to zbudilo moj odziv sovraštva do kupejev in tega "Früher war alles besser" načina.
No, tukaj vas pa razumem. Ker podobno – vsakič ko nekdo kanarčka označi za konzervo ali pa ko strese novo dozo svojega gneva nad sestavo Citadelle, naslednjič še z nekoliko več užitka vzamem fotoaparat in se odpravim na kakšno zanimivo lokacijo na Dolenjsko ali pa med Lj. in Hodoš. : )


TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Kopalni vlak je že dve leti tarča kritik z vseh strani. SŽ pa ne naredijo NIČ, da bi se stvar popravila. Vse skupaj je že kar hudo žaljivo do slovenskih potnikov. Med letom se odrekajo železniške povezave za Koper, vozijo avtobusi, "ni tras", "prezasedeno". Poleti pa se pojavi tale kopalni vlak (ki bi kot veza dveh pomembnih mest moral voziti celo leto!) in spet se ustreže prvo Madžarom, da se vozi njihove vagone do Kopra.
Kopalni vlak RG 1604/1605 naj julija in avgusta le vozi v klasični sestavi. In naj ima direktne vagone za Budimpešto. Stališče, da gre tu klečeplazenje Madžarom, je neprimerno. Nočna povezava iz Ljubljane, Kopra, Rijeke ... do Budimpešte je koristna tudi za Slovence in Hrvate, gotovo jo je že marsikdo uporabil. Verjetno precej več ljudi kot vlak Villa Opicina–Rijeka, ki je, neodvisno od svoje sestave, bolj ali manj neuporaben. Retro Isztria Expressz vozi že leta in leta, kar najbolj zgovorno govori o tem, da ima ta povezava svoj smisel in potencial, medtem ko vse kaže, da vlaka iz Opčin na Reko drugo leto ne bo več. Sicer pa bi morali v težnji k razvitem in razvejanem potniškem prometu po železnici vzpodbujati, odobravati vsako tovrstno povezavo, ne pa stremeti k njihovi ukinitvi samo zato, ker si nekdo želi vlak v drugačni sestavi.

Jasno pa je, da je treba bolje poskrbeti za potnike. Najprej z večjo kapaciteto vlaka – napaka prevoznika je, da ima že vrsto let na voljo premalo aktivnih potniških vagonov, medtem ko jih precej stoji po postajah s pretečeno revizijo. Še večja napaka je, da se z leti situacija prav nič ne izboljšuje. Sicer pa so vagoni na tem vlaku, tako naši kot madžarski, udobni za potovanje, tudi njihova varnost ob redno opravljenih kontrolnih pregledih nikoli ne more biti postavljena pod vprašaj. Druga pereča stvar so večne, skoraj patološke zamude tega vlaka, za kar bi bilo v sodelovanju med slovenskimi in madžarskimi železnicami treba najti ustrezno rešitev.


TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Utesnjenost? Ni je hujše utesnjenosti od sedenja v polno zasedenem kupeju. Če si pri oknu, ne moreš do hodnika. Če si na sredini, si ga sploh nasrkal. Nog ne moreš stegniti, ker je nekdo nasproti tebe. Tisto najljubšo stvar v kupeju, da si narediš posteljo iz dveh sedežev, lahko kar pozabiš.
Že dejstvo, da imajo oddelki naših klasičnih vagonov le tri sedeže na širino, in da so ti sedeži tudi sami po sebi zelo široki, bistveno zmanjšuje utesnjenost. Razmik med nasprotnima sedežema je dovoljšen, da tudi takrat, ko poln oddelek zapušča oseba, ki sedi ob oknu, ni potrebno vstati nikomur. Pri avtobusnem razporedu seveda ni tako, ko sedež zapušča potnik ob oknu, mora tisti, ki sedi ob njemu, praviloma vstati.

Pomembna razlika je še, da je potovanje na sodobnem vlaku enako (ne)udobno, ko je vlak prazen ali polno zaseden. Medtem ko se lahko npr. v klasičnem vagonu z gošinimi sedeži ali pa na kanarčku potnik zelo udobno zlekne, če ima na voljo celoten oddelek (ali pa vsaj dva sedeža) oz. celotnega četverčka ob enem oknu.

Tole, o čemer sem pisal nazadnje, so povsem objektivna dejstva in nimajo nobene zveze z ljubiteljskim pogledom. Razumem pa, da marsikateremu običajnemu potnika lahko klima pomeni več kot udoben sedež.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4464
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Lyria ima v velikem delu povsem prav, se v marsičem strinjam z njim in prav je, da vsaj nekdo povzdigne nekje glas, če so že vsi tiho da je na križu enormno počasnih voženj. Morda je včasih preoster, ampak smo v Evropi v takšnih časih. To glede prepovedi vožnje vlakov brez klim, recimo bi moralo vejati podobno pravilo, kot za stranišča. Veste da je velikorat obvezno, da mora delovati najmanj eno in če ta preneha, vlak sploh ne sme nadaljevati vožnjo? V Nemčiji so že padale v takšnih primerih tožbe in to zelo uspešno. Torej pravilnik tega nesrečnega retro vlaka bi moral biti preprost. Vsaj en vagon obvezno z delujočjo klimo. Vse ostalo so nenujne igrače in se opremi če si prevoznik želi. Kupe je veliko prevoznikov že označilo kot luksuz, kar bo tudi v prihodnosti tudi ostalo.

Me pa moti in prav dvigne pritisk ena druga stvar:
gomulka014 napisal/-a: poslušam najave po ozvočenju (ter seveda piskanje vrat), mi teh užitkov ne nudi.

Zakaj? Si morda v 21 stoletju več vreden kot tisti, ki mu je to piskanje dejansko namenjeno da je lahko samostojen v tem svetu? Očitno si, če te moti pri lastni uživanciji. Veš koliko diskriminacije še doživljajo takšni ljudje? Ja tudi slepi ljudje se dejansko vozijo z vlaki in neutrudno sprašujejo in prosijo potnike in sprevodnika na 813 naj vsakič pomagajo. Ne želi si biti v njihovi koži, ko velikorat ne more opraviti nekaj, kar je tebi samoumnevno. Smo daleč od švicarskega standarda v tem primeru, kjer imajo invalidske organizacije pravico odočati tudi o opremi vlaka, obvezno nizopodni vlak na dve uri(kar bodo skrajšali na uro)v nasprotnem primeru jim pa pritrdi sodišče. Mi bi pa kaj? Ostali v letu 1970. To kar je doživljal @sikos so SŽ želele ponuditi tud invalidki, kar pa nima nobene veze več z nostalgijo, ampak diskriminacijo in sramoto.

Pa to piskanje in frekvenca je po evropskih pravilih.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 459
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Re 4/4 napisal/-a: 20.08.2024, 13:18 Me pa moti in prav dvigne pritisk ena druga stvar:
gomulka014 napisal/-a: poslušam najave po ozvočenju (ter seveda piskanje vrat), mi teh užitkov ne nudi.

Zakaj? Si morda v 21 stoletju več vreden kot tisti, ki mu je to piskanje dejansko namenjeno da je lahko samostojen v tem svetu? Očitno si, če te moti pri lastni uživanciji. Veš koliko diskriminacije še doživljajo takšni ljudje? Ja tudi slepi ljudje se dejansko vozijo z vlaki in neutrudno sprašujejo in prosijo potnike in sprevodnika na 813 naj vsakič pomagajo. Ne želi si biti v njihovi koži, ko velikorat ne more opraviti nekaj, kar je tebi samoumnevno. Smo daleč od švicarskega standarda v tem primeru, kjer imajo invalidske organizacije pravico odočati tudi o opremi vlaka, obvezno nizopodni vlak na dve uri(kar bodo skrajšali na uro)v nasprotnem primeru jim pa pritrdi sodišče. Mi bi pa kaj? Ostali v letu 1970. To kar je doživljal @sikos so SŽ želele ponuditi tud invalidki, kar pa nima nobene veze več z nostalgijo, ampak diskriminacijo in sramoto.

Pa to piskanje in frekvenca je po evropskih pravilih.
Dejansko piskajo tudi vrata na 713 in 813, ampak z mnogo manj invazivnim zvokom.

Sicer pa nisem več vreden kot ostali. Zaradi mojih užitkov pri vožnjah s starimi vlaki ni v prometu prav noben sodoben vlak manj. Tudi če se po spletu kakšnih okoliščin znajdem na štadlerju, zaradi moje prisotnosti vrata čisto nič manj ne piskajo. Je pa res, da je to piskanje eden od razlogov (sicer manj pomemben v primerjavi z ostalimi, a vseeno), zaradi katerega bom na progah z večjo frekvenco vlakov počakal na kanarčka ali fiata, če to ne bo možno, bom za potovanje raje izbral avto. In s tem prav nikomu ne škodim.

Prav tako nikomur ne škodim, če izrazim to svoje stališče. Je pa škodljiva dolgotrajna izpostavljenost visokemu krvnemu tlaku ... samo povem.
Zadnjič spremenil gomulka014, dne 20.08.2024, 13:39, skupaj popravljeno 1 krat.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

@gomulka014,
najprej čestitke za uvodni sarkazem. Sem se nasmejal do solz, in to mislim iskreno. :D

Potem kar se tiče zakona: očitno je bil popravljen, njegov original je bil kot sem napisal in se še zelo dobro spomnim, da je zelo buril duhove, še posebej zaradi tistega obrnjenega dokaznega bremena v 34. členu. Se je očitno to kasneje črtalo. Je pa samo vprašanje časa, kdaj se bo sprejelo kaj podobnega.
gomulka014 napisal/-a: 20.08.2024, 12:18
TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 22:26
Za preostali del zapisa @gomulka014 pa preprosto odgovor: Prosim, loči med retro-muzejskim-nostalgičnim in rednim prometom.
Vas pa prosim, da ločite med potniki, ki vlak uporabljajo na svojih poteh kot eno od možnih prevoznih sredstev, in železniškimi navdušenci, ljubitelji, ki do vozil (pa tudi ostalega, kar sodi zraven) gojimo drugačen odnos. Ja, res je, stari vlaki imajo dušo, kot so vam očitno skušali pojasniti že na enem od tujih forumov. Ni večjega užitka kot poslušati fiata ali španko, ko grizeta gor po Baški grapi, ali pa viseti ob odprtem oknu kanarčka direktno nad motorjem, ko "spušča dušo" gor v klanec skozi semiški predor. Ali pa počakati zelenca s fotoaparatom, ko se v najlepši večerni svetlobi vzpenja iz Buzeta proti Rakitovcu, ali pa sredi ljubljanskega barja usmeriti objektiv v rečana, zadnji vlak, ki sestoji izključno iz naših pulmanov, posebej vl. 482, ko ima poleti včasih dva mopeda, ... Marsikdo dobro ve, o čem govorim, ker ima tudi sam take občutke. Se mi pa pogosto zazdi, da je celo več tujcev, ki pridejo v Slovenijo in okolico na tak način uživat v vlakih, kot domačinov. Če gre človek npr. fotografirat 711 ali 713 v Istro, bo skoraj sigurno srečal kakega Italijana, Čeha, Nemca ... z enakimi nameni. Sedaj, ko vozi 610, pa nekako dvomim, da je kaj dosti ljudi na fotolokacijah ob progi.

Vsakemu je jasno, da so tovrstni užitki časovno omejeni. Staro se umika novemu in prej ali slej bo šel iz rednega prometa zadnji vagon Bl, zadnji kanarček, zadnji fiat. Nekateri bomo ob tem občutili žalost in melanholijo, skušali bomo izkoristiti zadnje prilike za vožnje in fotografije, drugi boste ob tem morda jedli čevape. Vozila iz mojega imena npr. že dolgo ni več. V resnici ni s tem čisto nič narobe, gre za običajen, normalen, pričakovan potek dogodkov. Prav tako pa ni nič narobe tudi, če s starimi vozili nekateri uživamo, dokler je to še možno, in da si želimo teh sprememb v časovno kar se da oddaljeni realizaciji. S tem prav nikomur ne škodimo, zaradi naših dejavnosti in stališč železnica ne bo propadla, zato nas ni potrebno zmerjati z norci, bedastimi nostalgiki, mazohisti in kar ste še iznašli bolj ali manj žaljivih izrazov. Tudi ni potrebe, da nas seznanjate z letnico aktualnega datuma. Poznamo.
To zelo dobro ločim, ker tudi sam nekako pripadam obema skupinama. Sem tudi jaz na Češkem stal ob oknu in poslušal glasno preklapljanje stopenj na ČD 242, krasni tiristorski zvok ČD 362 (zame najlepši zvok katere koli električne lokomotive)in razočarano ugotavljal, da "Očalarka" (ČD 754) nima niti slučajno tako močnega zvoka kot naše EMDjevke.
Ampak vprašanji na tem mestu sta zelo preprosti: 1. Koga je več oz. komu je redni promet namenjen? Ter 2. Kako se lahko ljubitelji starejših vlakov udejstvujejo in imajo prav tako svojo zabavo? Sem navrgel že včeraj eno idejo malo za šalo, malo zares. Italijani recimo vzamejo tako stvar zelo zares in zato kroži njihov Fondazione po celi italiji, pokriva cel kup starih vozil, podpira ga celotna skupina FS. Brez problema lahko ponudijo tako rekoč karkoli, marsikateri ljubitelji pa so pri njih prostovoljci in uživajo v svojem hobiju. Zdaj so šli še korak naprej in za ljubitelje nekdanjega glamurja na tirih uvedli "Treni Turistici Italiani", retro nočne in IC vlake na turistična območja (Dolomiti, Azurna obala) z lepo obnovljenimi kupe vagoni in pravim jedilnim vagonom.
To je ta ločitev, o kateri sem pisal. Med nekim turističnim-retro prometom in rednim javnim prometom. Eno za ene, drugo za druge.
Izjave o tem, da bi pa moral javni potniški redni promet potekati s kripami, ali pa da nekdo še napiše "komur niso všeč stara vozila, naj se ne vozi z vlakom, ima avto" mi pa prebijejo varnostne ventile. Naj se tak postavi v kožo potnika v Gradcu, navajenega na Railjete, ki hoče iti na Emono in mu SŽ pripeljejo starinski Bl vagon...
gomulka014 napisal/-a: 20.08.2024, 12:18
Kopalni vlak RG 1604/1605 naj julija in avgusta le vozi v klasični sestavi. In naj ima direktne vagone za Budimpešto. Stališče, da gre tu klečeplazenje Madžarom, je neprimerno. Nočna povezava iz Ljubljane, Kopra, Rijeke ... do Budimpešte je koristna tudi za Slovence in Hrvate, gotovo jo je že marsikdo uporabil. Verjetno precej več ljudi kot vlak Villa Opicina–Rijeka, ki je, neodvisno od svoje sestave, bolj ali manj neuporaben. Retro Isztria Expressz vozi že leta in leta, kar najbolj zgovorno govori o tem, da ima ta povezava svoj smisel in potencial, medtem ko vse kaže, da vlaka iz Opčin na Reko drugo leto ne bo več. Sicer pa bi morali v težnji k razvitem in razvejanem potniškem prometu po železnici vzpodbujati, odobravati vsako tovrstno povezavo, ne pa stremeti k njihovi ukinitvi samo zato, ker si nekdo želi vlak v drugačni sestavi.

Jasno pa je, da je treba bolje poskrbeti za potnike. Najprej z večjo kapaciteto vlaka – napaka prevoznika je, da ima že vrsto let na voljo premalo aktivnih potniških vagonov, medtem ko jih precej stoji po postajah s pretečeno revizijo. Še večja napaka je, da se z leti situacija prav nič ne izboljšuje. Sicer pa so vagoni na tem vlaku, tako naši kot madžarski, udobni za potovanje, tudi njihova varnost ob redno opravljenih kontrolnih pregledih nikoli ne more biti postavljena pod vprašaj. Druga pereča stvar so večne, skoraj patološke zamude tega vlaka, za kar bi bilo v sodelovanju med slovenskimi in madžarskimi železnicami treba najti ustrezno rešitev.
No, tu se pa na noben način ne bom strinjal. In ostajam na svojem mnenju da je kopalni trenutno povsem podrejen madžarskim turistom na škodo domačih potnikov. Ja, res je da vozi že leta in leta, a poceni vikend vozovnice in "rdeče kartice" so se uvedle šele zadnjih nekaj let, in od takrat je na tem vlaku konstantno štala. O smislu uvedbe enih in drugih ne bomo razpravljali, ker si lahko vsak misli svoje. Zagotovo pa ni rešitev v podaljševanju vlaka z enako nekvalitetnimi vagoni, s katerimi imajo SŽ v javnosti samo posmeh in slab ugled. Tu je ena stvar, za katero opažam, da je trdi nostalgiki ne razumejo - njim so lahko taki vagoni veliki užitek, a od večine potnikov zaradi takih vagonov njihov lastnik dobiva slab ugled v javnosti. Menda si ne želijo tega? Izgleda namreč, kot da ja, ali pa jim je vseeno.
Iztočnico za mogočo rešitev sem menda tudi že navrgel: kompleten madžarski vlak bi lahko do izgradnje drugega tira preusmerili na Reko, potnikom za Koper pa omogočili v Ljubljani ali Pivki (če bi se hoteli še malo naspati) prestop na priključni vlak v Stadler sestavi. Ta bi moral voziti celo leto, saj zdaj krvavo manjka jutranja povezava LJ - Koper in večerna nazaj izven poletne sezone.
Tin€ napisal/-a: 20.08.2024, 11:31 V več različnih debatah omenjaš da je potrebno leta 2024 prepovedati železniška vozila, katera nimajo klime.

A morda SŽ PP kupuje vozila brez klime. Že od Pendolina dalje ne, se pravi so pred časom. To kar pa imajo pač imajo. Tudi tu je bilo nekaj poizkusov klimatizacije potniških prostorov, vsi vemo kako se je končal projekt "Miša".

Avtomobili se ne prodajajo več brez klime, ampak to še ne pomeni, da takih na naših cestah ni več. Verjetno boš oporekal tej zadnji trditvi, češ da gre za starodobnike. Ja gre ampak jih ljudje uporabljajo za vsakodnevno vožnjo ne pa le za občasno nostalgično vožnjo.
"Smo leta 2024 in vsi bi morali imeti klimo" oz. "klima je del standarda" nikakor ne pomeni, da bi se morala v enem letu zamenjati vsa vozila, ker je to objektivno neizvedljivo.
Pomeni, da bi se morala EU uprava pobrigati za neko direktivo, ki bi jasno določila standard v rednem javnem potniškem prometu. Podobno kot so to naredili za ukinitev motorjev z notranjim izgorevanjem, ali pa tale zadnji velebutasti izum "pokrovčkov, ki ostanejo na plastenkah" #-o ](*,) ](*,) (S kakšnimi stvarmi se tam zapravlja čas, namesto realnih problemov...)
Razlog sem pa tudi že povedal: razni Flixtraini in podobno. Ker če bo šlo tako naprej, bomo kmalu nazaj na živincih.
Anzee napisal/-a: 20.08.2024, 10:46
Je hujsa utesnjenost. Na dvojnem "avtobusnem" sedezu na vlaku pri oknu, sedec z predebelim neznancem. Ne vem, koliko si recimo potoval z letali - najslabsa mesta za premik do npr wcja so okenska ali pa sredinska dva sedeza v 3-4-3 konfiguraciji. Poln kupe s 6 osebami je pac za mene milina proti temu. Pa za marsikoga drugega tudi. Kot receno pa verjetno so ljudje, ki mislijo drugace. Nic narobe, s svojim mnenjem, dokler se ga ne vsiljuje kot edina resnica.
Ne letim, že malo iz kaprica ne. Nekaj poletov imam za sabo, vedno z "low-cost" zadevami, ampak je že 12 let od mojega zadnjega poleta. Kar se spomnim, ni primerjave v "legroomu" med letalom in tem, kar je na Interjetu. Ne vem pa, kako je na kakšnih večjih družbah.
Anzee napisal/-a: 20.08.2024, 10:46 Ce govorimo o dnevnih migracijah (commute) smo si mislim da vsi na jasnem, da so temelj lahki vlaki z visoko kapaciteto sedisc in stojisc, velikimi vrati in normalno brez kupejev. S tem preusmerimo promet iz cest na vlake na krajsih razdaljah. Ce govorimo o preusmeritvi iz letal, kar je na srednje dolgih razdaljah, govorimo o vlakih in garniturah z nizjo kapaciteto in vecjim udobjem. In ja, TUDI kupeji.
"Dnevna migracija" je v tujini tudi vožnja na dolgih relacijah. Na primer v Švici čez pol države, v Nemčiji z ICE od Frankfurta do Kölna, v Italiji če je treba tudi Milano - Rim, saj najhitrejše Frecce pridejo v manj kot 3 urah. Te meje so pogosto že zelo zabrisane. Potnikov pa je ogromno, in tudi na dolgih relacijah je treba poskrbeti, da lahko sedijo vsi. Je bilo jasno povedano, da se v Nemčiji sedi po tleh, ker so vlaki vseeno prepolni, in to je bilo mišljeno na ICE, ne na S-Bahn.
Zato je pač standard vlak visoke kapacitete, ki ima hkrati tudi udobje. ICE 4, TGV Duplex in tako naprej. Kupeji pa pač iz te enačbe izpadejo, ker je manjko kapacitete prevelik.
Anzee napisal/-a: 20.08.2024, 10:46 Pametni telefoni niso znak razpada druzbe, so pa problem razlicna socialna omrezja, ker omogocajo dobro povezovanje nekompetentnih ljudi, telefon pa omogoca da so vsa ta omrezja na dosegu roke. Nekoc so bili nosilci razvoja in informacij izbobrazeni ucitelji, znanstveniki, zdravniki in podobno. Sedaj imas gore fb skupin, forumov, raznih flateartherjev, zarotnikov,... ki vsi mislijo da so pojedli vse znanje sveta. Govoris o fousiji? Pri nekaterih morda, nekateri starejsi pa se se bolj (celo bolezensko) udejstvujejo raznih spletnih klepetalnic, fb,.. brez neke samokritike - vec kot nekateri mladi.
Moja pripomba glede pametnih telefonov se je nanašala na to, kako ljudje zavijajo z očmi, ko vidijo mlajše generacije (tudi na vlaku, če je treba), da so na telefonu zaradi kakršnega koli razloga že. In pametujejo "v naših časih smo gledali ven in se pogovarjali med sabo" ali "tu sem pa spoznal/a svojega bodočega...karkoli že".
Sicer pa se s tem tvojim citatom povsem strinjam.
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 810
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a trocken »

Moram priznati, da z velikim veseljem prebiram vašo polemiko glede standardov udobja na vlakih, vaša strinjanja in nestrinjanja z njimi. Veliko dobrih dejstev in podatkov. Ker razprava občasno postane tudi bolj vroča, bi pokomentiral samo to.
Kot sorazmerno redni bralec časopisa Delo v zadnjih tednih prebiram polemike v Sobotni prilogi- na kratko - prorusov in antirusov glede vojne v Ukrajini. Ne samo pisem bralcev, tudi kolumnistov, komentatorjev in novinarjev. Vsi pisci so (po Anzeetu) 7.2 +, tudi doktorji, predstavniki kateder na univerzah itd.
Debata pa večinoma - nizkotna, zmerljiva, včasih že na nivoju otroškega navijaštva. Ideološka na kratko, tako iz ene kot iz druge strani. In razpravljajo - za razliko od tega foruma - o zadevah, na katere nimajo niti avtorji niti naša država s svojo velikostjo niti najmanjšega vpliva.
Tako, da nič bat. Nič preostri niste v zagovarjanju svojih mnenj. =D>
p.s In seveda, da ne pozabim. Zici na Fiatu so zakon :thumbupl
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4464
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

gomulka014 napisal/-a: 20.08.2024, 13:30. Je pa res, da je to piskanje eden od razlogov (sicer manj pomemben v primerjavi z ostalimi, a vseeno), zaradi katerega bom na progah z večjo frekvenco vlakov počakal na kanarčka ali fiata, če to ne bo možno, bom za potovanje raje izbral avto. In s tem prav nikomu ne škodim.

Prav tako nikomur ne škodim, če izrazim to svoje stališče. Je pa škodljiva dolgotrajna izpostavljenost visokemu krvnemu tlaku ... samo povem.
Škodiš seveda ne, da pa javno priznaš da te moti nekaj na javnem mestu (kar vlak kot prevozno sredstvo tudi je), kar nekomu olajša samostojno življenje, je pa druga stvar. Takšne stvari raje zadrži naslednjič zase, vsaj iz vidika etike in morale. Pa to ni nobena cenzura ali kratenje svobode govora, ker slepemu ali naglušnemu človeku dvomim da bi mu to priznal v obraz. V tujino so vrata že marsikoga konkretno stisnila. Upam pa da tudi dvigal ne uporabljaš, saj v prvi vrsti ni namenjeno nostalgikom.

So se pa SŽ že dogajale tudi konkretne zadeve, ko so se tujci pritoževali nad storitvijo. Ubogi tisti, ki so bili takrat tam. Lahko se pa voziš skupaj s tujci, ki vsako leto februarja začnejo spraševati o turnusih 813. Pa upam da nisi eden tistih, ki še ima kompleks 2. svetovne vojne, ker ravno iz teh držav prihaja največ vprašanj.

Ko pa se že ravno omenja Hitachi hladilnike, spremenilo se je samo ime, pod pokrovom ostaja Ansaldo.
TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 13:38Sem navrgel že včeraj eno idejo malo za šalo, malo zares. Italijani recimo vzamejo tako stvar zelo zares in zato kroži njihov Fondazione po celi italiji, pokriva cel kup starih vozil, podpira ga celotna skupina FS. Brez problema lahko ponudijo tako rekoč karkoli, marsikateri ljubitelji pa so pri njih prostovoljci in uživajo v svojem hobiju. Zdaj so šli še korak naprej in za ljubitelje nekdanjega glamurja na tirih uvedli "Treni Turistici Italiani", retro nočne in IC vlake na turistična območja (Dolomiti, Azurna obala) z lepo obnovljenimi kupe vagoni in pravim jedilnim vagonom. .
Seveda, za to in neprestane menjavanje barvnih shem imajo denar, ko pa so v igri IC povezave stran od hrbtenice 300 km/h, je pa navadna revščina.
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 459
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 13:38
Ampak vprašanji na tem mestu sta zelo preprosti: 1. Koga je več oz. komu je redni promet namenjen? Ter 2. Kako se lahko ljubitelji starejših vlakov udejstvujejo in imajo prav tako svojo zabavo?
Seveda da je redni promet namenjen običajnim potnikom. Dejstvo je, da nam je nostalgično opredeljenim ljubiteljem v največje veselje, ko nam ljuba vozila vidimo v službi rednih (potniških) vlakov. Tako pač je ... lepo je videti stara vozila, ko še vedno služijo svojemu osnovnemu namenu. Ko to ne bo več možno, bodo razne pobude v stilu Fondazione FS postale zares aktualne. No ja, v resnici bi bilo dobro, če bi to potekalo že sedaj, da se ne bo s še kakšno (pod)serijo zgodilo enako, kot se je z 813-000.

Kar želim poudariti je, da kanarčki, fiati, zelenci, vagoni (A)Bl ... vozijo v rednem prometu neodvisno od naših hotenj. Ne vozijo zato, ker bi meni to ustrezalo. So pač še v prometu, ker lastnik z njimi izvaja svoje prevozne storitve in ker zadoščajo zakonsko predpisanim varnostnim standardom. Prej ali slej temu ne bo več tako, dokler pa bo, bomo nekateri v tem uživali. In v zvezi s tem ne sprejemam, da se me označuje za norega, bedastega nostalgika in mazohista. V resnici so bile ravno vse te žaljive oznake bolj ali manj edini povod, da sem se sploh oglasil. Vse ostalo me pretirano niti ne tangira – če mene nič ne moti, da se gre kdo vozit s štadlerjem do Gradca in nazaj, ker mu je to pač v veselje, pa čeravno se sam na vse pretege izogibam tej garnituri, lahko upravičeno pričakujem tudi obratno.

TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 13:38
Izjave o tem, da bi pa moral javni potniški redni promet potekati s kripami, ali pa da nekdo še napiše "komur niso všeč stara vozila, naj se ne vozi z vlakom, ima avto" mi pa prebijejo varnostne ventile. Naj se tak postavi v kožo potnika v Gradcu, navajenega na Railjete, ki hoče iti na Emono in mu SŽ pripeljejo starinski Bl vagon...
Nisem zaznal, da je kdorkoli napisal kaj takega. Objektivno gledano, če izklopim svoj ljubiteljski pogled, se s tem ne strinjam – pač normalno je, da se staro umika novemu. Sam sem zapisal obratno – da grem iz Maribora v Koper raje z avtom kot s štadlerjem, kar je po mojem mnenju boljša izbira tako glede cene, udobja in hitrosti. Res pa, da sem pred leti šel z Emono do Dunaja in naslednji dan nazaj samo zato, ker je bil v vlak uvrščen vagon Bl. : )

TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 13:38
No, tu se pa na noben način ne bom strinjal. In ostajam na svojem mnenju da je kopalni trenutno povsem podrejen madžarskim turistom na škodo domačih potnikov. Ja, res je da vozi že leta in leta, a poceni vikend vozovnice in "rdeče kartice" so se uvedle šele zadnjih nekaj let, in od takrat je na tem vlaku konstantno štala. O smislu uvedbe enih in drugih ne bomo razpravljali, ker si lahko vsak misli svoje. Zagotovo pa ni rešitev v podaljševanju vlaka z enako nekvalitetnimi vagoni, s katerimi imajo SŽ v javnosti samo posmeh in slab ugled. Tu je ena stvar, za katero opažam, da je trdi nostalgiki ne razumejo - njim so lahko taki vagoni veliki užitek, a od večine potnikov zaradi takih vagonov njihov lastnik dobiva slab ugled v javnosti. Menda si ne želijo tega? Izgleda namreč, kot da ja, ali pa jim je vseeno.
Iztočnico za mogočo rešitev sem menda tudi že navrgel: kompleten madžarski vlak bi lahko do izgradnje drugega tira preusmerili na Reko, potnikom za Koper pa omogočili v Ljubljani ali Pivki (če bi se hoteli še malo naspati) prestop na priključni vlak v Stadler sestavi. Ta bi moral voziti celo leto, saj zdaj krvavo manjka jutranja povezava LJ - Koper in večerna nazaj izven poletne sezone.
Vsak mednarodni vlak je v vozni red uvrščen v dogovoru med železniškimi upravami, po območju katerih vozi, zato je neustrezno govoriti o podrejanju. Prestop v Pivki je za potnike v Koper sicer nekako sprejemljiva rešitev, čeprav je direktni vlak večini prijetnejši za potovanje. Vsekakor pa je ta opcija boljša, kot da se vlak kar ukine, ker pač vozi v sestavi starih vagonov – kot ste v bližnji preteklosti že zapisali. Če se potniki že dolga leta z njim vozijo na morje, očitno potovanje vseeno ni tako neprijetno.

Je pa v tem primeru še ena spremenljivka. V obdobju, ki časovno sovpada z vožnjami Retro Isztrie Expressz, so dnevi, ko je na kopalnem vlaku izjemno veliko število kolesarjev. V vagon Dlsv včasih zložijo tudi 100 koles, po potrebi tudi še kakšno motorno kolo – tako vsaj povedo sprevodniki, ki delajo na tem vlaku. Takih kapacitet nima nobena elektromotorna garnitura, tudi vagoni Blv z oddelki za prevoz koles ne zadoščajo. Ravno zaradi tega so na vagonu Dlsv 95-00 007 letos spomladi opravili revizijsko popravilo.

Klasični potniški vagoni z gošinimi sedeži, če so znotraj in zunaj čisti in urejeni ter če ima vlak zadostno kapaciteto, ne naredijo slabega vtisa na potnika. Posebej ne ob priložnostnem počitniškem potovanju na srednji ali dolgi relaciji. V objektivnem smislu se pa strinjam, da bi moral biti vsaj nek delež vagonov klimatiziran. Ljubiteljski vidik je seveda drugačen, najbolj fotogeničen klasičen vlak je tisti, ki sestoji iz samih enakih oz. istovrstnih vagonov (ali pa dveh skupin istovrstnih vagonov, npr. naših in madžarskih).

TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 13:38
Razlog sem pa tudi že povedal: razni Flixtraini in podobno. Ker če bo šlo tako naprej, bomo kmalu nazaj na živincih.
Ne razumem. Ker se je pojavil en prevoznik, ki svoje storitve opravlja z neklimatiziranimi vagoni, se bomo kmalu vozili v živinskih vagonih? Se zaradi Flixtraina ukinja nemški ICE in italijanska Frecciarossa? Komu pri tem škodi Flixtrain? Vi ga za svoje potovanje ne boste izbrali. Meni bo iz znanih razlogov seveda prva izbira, verjetno še marsikomu drugemu zaradi nižje cene. In kdo so Flixtrainu podobni prevozniki? Naštejte jih prosim.

Malo razuma in zmernosti ...

TGV Lyria napisal/-a: 20.08.2024, 13:38
Sem tudi jaz na Češkem stal ob oknu in poslušal glasno preklapljanje stopenj na ČD 242, krasni tiristorski zvok ČD 362 (zame najlepši zvok katere koli električne lokomotive)in razočarano ugotavljal, da "Očalarka" (ČD 754) nima niti slučajno tako močnega zvoka kot naše EMDjevke.
No, tole pa sedaj presega vse razumne meje. Po tem, ko ste nas ljubitelje nostalgike obkladali z raznimi žaljivimi izrazi, priznate, da ste tudi sami na rednem potniškem vlaku viseli ob odprtem oknu in uživali v zvokih lokomotiv. Na tem mestu končujem to precej nesmiselno, po tem zapisu tudi bizarno razpravo.

Re 4/4 napisal/-a: 21.08.2024, 10:56
Škodiš seveda ne, da pa javno priznaš da te moti nekaj na javnem mestu (kar vlak kot prevozno sredstvo tudi je), kar nekomu olajša samostojno življenje, je pa druga stvar. Takšne stvari raje zadrži naslednjič zase, vsaj iz vidika etike in morale. Pa to ni nobena cenzura ali kratenje svobode govora, ker slepemu ali naglušnemu človeku dvomim da bi mu to priznal v obraz. V tujino so vrata že marsikoga konkretno stisnila. Upam pa da tudi dvigal ne uporabljaš, saj v prvi vrsti ni namenjeno nostalgikom.
Če bi osebno poznal kakega slepega ali naglušnega človeka in bi bil z njim v osebnem odnosu, bi mu seveda povedal za svoja železniška stališča. Ter hkrati poslušal in sprejel tudi njegov vidik. Z neznanci se pa o tem ne pogovarjam, kot še o marsičem drugem ne. Ko med vožnjo visim pri odprtem oknu in ob prihodu na postajo vidim potnika s posebnimi potrebami v svoji bližini, sprevodnik ali vodja vlaka pa je denimo več vagonov stran, mu rad pomagam pri vstopu v vlak. Če sem ljubitelj starih vlakov, se to ne izključuje s sprejemanjem oseb s posebnimi potrebami. Dejansko sem napisal zgolj, da mi sodobni vlaki ne nudijo užitkov v vožnji, v nobenem smislu pa v svojem zapisu nisem nasprotoval dejanski opremljenosti novih garnitur. Le to, da mi ne ustrezajo in zato niso več moja izbira za potovanje.

Naj vas razočaram, da kljub vašim upom o nasprotnem uporabljam dvigala. Lahko bi se torej opredelil kot moderen obiskovalec večnadstropnih stavb. : ) Prav tako uporabljam prenosni telefon z mobilnim internetom in tablični računalnik. Obe napravi pogosto polnim med vožnjo s svojim osebnim avtomobilom, ki je sicer nižjega srednjega razreda, a vsebuje nekaj naprednejših tehnologij.

Re 4/4 napisal/-a: 21.08.2024, 10:56
So se pa SŽ že dogajale tudi konkretne zadeve, ko so se tujci pritoževali nad storitvijo. Ubogi tisti, ki so bili takrat tam. Lahko se pa voziš skupaj s tujci, ki vsako leto februarja začnejo spraševati o turnusih 813. Pa upam da nisi eden tistih, ki še ima kompleks 2. svetovne vojne, ker ravno iz teh držav prihaja največ vprašanj.
Kljub vsem morebitnim svojim kompleksom ne sprašujem pogosto o turnusih garnitur 813. Jih s kolegi hitro ugotovimo, tekom let se bistveno ne spreminjajo, hkrati pa se manjše spremembe zgodijo tudi znotraj voznorednega obdobja. Še posebej zainteresirani pa postanemo, ko kakšen pride iz revizije in je kot garnitura brez grafitov vreden posebne pozornosti.

Mmg, tega zapisa nisem še nikjer zasledil, verjetno pa je kdo sam pri sebi že preštel. Trenutno je v aktivnem voznem parku (torej vključno z revizijami, rednimi servisi, izrednimi popravili ...) osemnajst garnitur 813, dvanajst garnitur 713 in dve garnituri 711. V izdelavi in dobavi je dvajset garnitur 610 ... vse jasno? : )

Razpravo torej končujem, ker z mojega vidika nima več pomena. Kot že zapisano, oglasil sem se predvsem zaradi širjenja žaljivk, že skoraj sovražnega govora, ob katerem nisem mogel biti tiho. Kot tudi že zapisano, bi pričakoval, da na forumih in fb straneh, ki združujejo železniške navdušence, vlada nekakšno razumevanje, podpora pogledom na vlake, ki so drugačni, kot jih imajo običajni potniki. Tako pa bo izmenjava informacij, mnenj, fotografij, ... o starih vozilih, ki so v obdobju odhajanja, še naprej potekala v internem krogu nostalgikov iz Slovenije in tujine, ki imamo podobna (pogosto pa ne povsem enaka) stališča in predvsem podpiramo drug drugega pri svojih dejavnostih.

Lep pozdrav vsem.
Zadnjič spremenil gomulka014, dne 21.08.2024, 21:44, skupaj popravljeno 1 krat.
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1624
Pridružen: 12.09.2006, 18:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a grega »

Boljše mrtvilo na forumu kot pa debate na nivoju FB ...

mmg posledica bus sedežev je žal 50% zasedenost sedežev s torbami/vrečkami.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

gomulka014 napisal/-a: 21.08.2024, 18:13 Nisem zaznal, da je kdorkoli napisal kaj takega.
Sem pa jaz. Več kot enkrat. Sicer ne tu, ampak na FB.
gomulka014 napisal/-a: 21.08.2024, 18:13 Vsak mednarodni vlak je v vozni red uvrščen v dogovoru med železniškimi upravami, po območju katerih vozi, zato je neustrezno govoriti o podrejanju.
...pri čemer ena uprava gladko kaže sredinca lastnim potnikom. Zelo fajn. Ampak ja, briga njih.
gomulka014 napisal/-a: 21.08.2024, 18:13 Je pa v tem primeru še ena spremenljivka. V obdobju, ki časovno sovpada z vožnjami Retro Isztrie Expressz, so dnevi, ko je na kopalnem vlaku izjemno veliko število kolesarjev. V vagon Dlsv včasih zložijo tudi 100 koles, po potrebi tudi še kakšno motorno kolo – tako vsaj povedo sprevodniki, ki delajo na tem vlaku. Takih kapacitet nima nobena elektromotorna garnitura, tudi vagoni Blv z oddelki za prevoz koles ne zadoščajo. Ravno zaradi tega so na vagonu Dlsv 95-00 007 letos spomladi opravili revizijsko popravilo.
Kot prebivalec ob eni najbolj "kolesarsko obremenjenih" prog v regiji trdim, da je nesprejemljivo, da se bomo zaradi tistih nekaj kolesarjev še dolga leta vozili s kripami. Naj se uvedejo rezervacije, kdor prej pride prej melje, ostali pa adijo. Konec koncev je kolo prevozno sredstvo.
gomulka014 napisal/-a: 21.08.2024, 18:13 Ne razumem. Ker se je pojavil en prevoznik, ki svoje storitve opravlja z neklimatiziranimi vagoni, se bomo kmalu vozili v živinskih vagonih? Se zaradi Flixtraina ukinja nemški ICE in italijanska Frecciarossa? Komu pri tem škodi Flixtrain? Vi ga za svoje potovanje ne boste izbrali. Meni bo iz znanih razlogov seveda prva izbira, verjetno še marsikomu drugemu zaradi nižje cene. In kdo so Flixtrainu podobni prevozniki? Naštejte jih prosim.

Malo razuma in zmernosti ...
Očitno ne poznaš niti ozadja Flixtraina in niti Flixa kot celotne skupine. Naj ti pomagam: Flixbus je bil posreden razlog ukinitve DB nočnih vlakov. Bo Flixtrain razlog za ukinitev ICE in IC? Ker potniki itak gledajo samo na ceno...?
Na tak način železnice ne čaka ravno lepa prihodnost. To, da se pojavi firma, ki izkorišča manjko jasnega standarda, in da narediti prenovljene vagone BREZ klime, da krade potnike z normalnih in času primernih ICEjev samo na račun nizke cene in NIČ ponudbe, brez najmanjšega udobja, je pač nesprejemljivo. In isto ta zelena golazen z oranžnimi črtami dela s svojimi avtobusi - uničuje mednarodni železniški promet, na način totalno dumpinških cen in obupnih delovnih razmer.
K sreči niso našli še nobenega somišljenika, oziroma bolje rečeno: Flixtrain je nastal tako, da je požrl dva druga privatnika: HKX in Locomore.
Aja, pa preden napišeš kaj takega, da bi bil tvoja prva izbira, naj te poskusim še malo spametovati. Vagoni Flixtraina niso to, kar se ti morda zdi na prvi pogled. Naj te opomnim, da imajo kar 100 sedežev, kar je 20 (!!) več od običajnih IC vagonov pri isti dolžini. Niso klimatizirani, a tudi vsa okna se ne odpirajo, oz. mislim da se jih odpira nekje 50% ali manj. Rezultat? Poleti prihaja do evakuacij vlaka zaradi pregretosti, tudi nujna medicinska pomoč je morala zato že posredovati.
Seveda boš spet skakal v zrak, če napišem, da mora nekdo biti totalno nor, da se usede na tak vlak. Sploh pri vseh opozorilih, ki sem jih napisal zgoraj in pri dejstvu, da s sosednjega tira odpelje normalno udoben in hitrejši ICE na isto destinacijo.. Ampak ja, očitno obstajajo ljudje, ki bi še lastno družino prodali za nižjo ceno vozovnice, in takim bi očitno bili dobri tudi živinski vagoni. Saj tej Flixtrainovi niso daleč od njih. In TO je treba ustaviti, to propadanje železniškega standarda.
Seveda, če ti povem moj vzdevek za Flixtrain, boš spet govoril o nekem sovražnem govoru. Zato raje ne. Saj sem ga enkrat menda že.
gomulka014 napisal/-a: 21.08.2024, 18:13 No, tole pa sedaj presega vse razumne meje. Po tem, ko ste nas ljubitelje nostalgike obkladali z raznimi žaljivimi izrazi, priznate, da ste tudi sami na rednem potniškem vlaku viseli ob odprtem oknu in uživali v zvokih lokomotiv. Na tem mestu končujem to precej nesmiselno, po tem zapisu tudi bizarno razpravo.
Ob manjku izbire pa res. Malo odpri Vagonweb in poglej si sestavo vlaka Rychlik "Rožmberk". Boš hitro pogruntal, da tam ravno ni izbire. Edini klimatiziran "Combo" oz. Bbdgmee236 vagon je namenjen vsem možnim posebnim skupinam ljudi, samo normalnim potnikom ne.
Re 4/4 napisal/-a: 21.08.2024, 10:56 Seveda, za to in neprestane menjavanje barvnih shem imajo denar, ko pa so v igri IC povezave stran od hrbtenice 300 km/h, je pa navadna revščina.
Hm, ne vem no. Furlanija ni na 300 km/h hrbtenici, pa ni neke revščine pri IC povezavah. Trst jih ima kar nekaj dnevno, pa še tisti edini nočni.
Tega menjavanja barvnih shem pa tudi jaz ne razumem. Dosedanje IC/ICN barve sploh niso bile stare. Očitno je tista dnevna IC barva nekomu preveč "smrdela po nemško", pa se jo je odločil zamenjati.
Moraš pa tudi vedeti da so IC v Italiji subvencionirani od države, Trenitalia v bistvu vozi kar jim država oz. regije naročijo. Frecce so pa njihov lastni ekonomski riziko.
Zadnjič spremenil TGV Lyria, dne 21.08.2024, 22:02, skupaj popravljeno 1 krat.
610-101
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 71
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

Mmg, tega zapisa nisem še nikjer zasledil, verjetno pa je kdo sam pri sebi že preštel. Trenutno je v aktivnem voznem parku (torej vključno z revizijami, rednimi servisi, izrednimi popravili ...) osemnajst garnitur 813, dvanajst garnitur 713 in dve garnituri 711. V izdelavi in dobavi je dvajset garnitur 610 ... vse jasno? : )
serija 813 jih je še 17 v prometu, 813-120 ne vozi že skoraj pol leta več
Uporabniški avatar
gomulka014
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 459
Pridružen: 18.11.2005, 13:24
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a gomulka014 »

Sicer sem s svoje strani razpravo že zaključil, ampak tole pa še moram.
TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 16:03
jaka.bc napisal/-a: 19.08.2024, 12:41 Glede kopalnega mislim, da bi moral ostati na klasiki. Vagoni, vem, da niso v najboljšem stanju, vendar je vožnja še vedno boljša v konkretnem vagonu kot pa v nizkopodni garnituri, ki ni ravno narejena za daljinski promet. Kapacitet nimamo dovolj in zato mislim, da bi morali začeti z rezervacijami kot Avstrijci.
A je to zajebancija ali mišljeno resno?
Človek, dve strani že pišemo da kopalni s klasiko nima kapacitete. Ti sanjaš o nekih rezervacijah na regionalnem vlaku, česar ni NIKJER v Evropi.
TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 16:03
Kot prebivalec ob eni najbolj "kolesarsko obremenjenih" prog v regiji trdim, da je nesprejemljivo, da se bomo zaradi tistih nekaj kolesarjev še dolga leta vozili s kripami. Naj se uvedejo rezervacije, kdor prej pride prej melje, ostali pa adijo. Konec koncev je kolo prevozno sredstvo.
Precej nenavadna kombinacija argumentov. Nekako ne gre skupaj.

Več kot očitno vaše navedbe nimajo neke resne konsistence, ampak vsakič znova izpadejo zgolj kot jalov poskus argumentacije, da vlaka RG 1604/1605 za nobeno ceno ne smeta voziti v klasični sestavi slovenskih in madžarskih vagonov.

Trdim, da je nesprejemljivo, da bo zaradi tistih nekaj posameznikov, ki imajo ob vstopu na vlak prazno baterijo na mobilni napravi ali ki ne morejo zdržati potovanja brez signala wifi, množica kolesarjev ostala brez prevoza v notranjost države in da bodo mednarodni potniki izgubili neposredno povezavo slovenske obale z Budimpešto.

TGV Lyria napisal/-a: 19.08.2024, 16:03
Aja, pa preden napišeš kaj takega, da bi bil tvoja prva izbira, naj te poskusim še malo spametovati. Vagoni Flixtraina niso to, kar se ti morda zdi na prvi pogled. Naj te opomnim, da imajo kar 100 sedežev, kar je 20 (!!) več od običajnih IC vagonov pri isti dolžini. Niso klimatizirani, a tudi vsa okna se ne odpirajo, oz. mislim da se jih odpira nekje 50% ali manj. Rezultat? Poleti prihaja do evakuacij vlaka zaradi pregretosti, tudi nujna medicinska pomoč je morala zato že posredovati. Seveda boš spet skakal v zrak, če napišem, da mora nekdo biti totalno nor, da se usede na tak vlak. Sploh pri vseh opozorilih, ki sem jih napisal zgoraj in pri dejstvu, da s sosednjega tira odpelje normalno udoben in hitrejši ICE na isto destinacijo..
Na tole bi bil vsebinsko zmožen odgovoriti edino še na način, da do vas postanem do skrajnosti oseben in žaljiv. Ker ja, ponovno ste prestopili vse razumne meje zdravega okusa. Tako da sedaj pa res zaključujem.
Zadnjič spremenil gomulka014, dne 21.08.2024, 22:40, skupaj popravljeno 3 krat.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

gomulka014 napisal/-a: 21.08.2024, 22:03
Precej nenavadna kombinacija argumentov. Nekako ne gre skupaj.
Ker očitno ne ločiš med rezervacijami mest za kolesa in rezervacijami sedežev?
Prvo je nekaj povsem običajnega. Drugo pa v regionalnem prometu ne, čeprav baje Francozi razmišljajo nekaj v tej smeri.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 132
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Zanimiva debata.

Sam sem pristaš odpisa klasik (z izjemo kakih voženj za železniške navdušence). Me pa moti, da je Stadler (Stadler, ne SŽ!) tako zelo slabo izbral sedeže oz. oblazinjenje v novih vozilih. Namreč, kolikor pomnim, sedeži niso bili specificirani v naročilo, torej je škarje in platno imel Stadler. Za regionalne vlake so resda zadostni, ampak če bi dali malo boljše (za daljinski/IC promet), tudi potnikom na regionalnih vlakih ne bi bilo nič kaj hudega. Medtem ko je v drugo smer večja težava. Zadnjič sem se peljal s Ptuja v Mursko Soboto in mi je že ta vožnja bila nekoliko nadležna. Da ne omenjam dejstva, da ni mizice. Nisem imel kam dati prenosnega računalnika.

Najbrž Recarojevi Intercity sedeže ne bi bili nič kaj dražji od te repe (Fisa Lean) - https://www.recaro-rail.com/products/se ... rcity.html

Tudi FISA zna proizvesti boljše sedeže - https://www.fisaitaly.com/en/products/c ... s/etr-1000, medtem ko je Lean namenjena primarno za "commuter trains to regional trains." <- torej primestni in regionalni promet.

Skratka, plačali smo toliko milijonov za polizdelek. Jaz bi na mestu SŽ že v startu vse skupaj zavrnil. A niso nič testirali kake sedeže bodo dobili?

Aja, rezervacije za imetnike IJPP terminskih vozovnic pa obvezno, vsaj dokler ni ustreznih kapacitet.

In pa še - če je že govora o sedežih. Lahko bi Stadlerjeve FISA dali na Desiroje, ki bi tako ostali v primestnem/regionalnem prometu, za Stadlerje pa kupili nove (najraje Recaro Intercity). Tako bi najbolj elegantno rešili težavo.
Odgovori