Mala vprašanja

Vse okoli slovenskega nacionalnega železniškega operaterja.
Odgovori
grega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1624
Pridružen: 12.09.2006, 18:29
Kraj: Štajerska
Kontakt:

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a grega »

sraka1 napisal/-a: 22.08.2024, 17:39 Zanimiva debata.

Sam sem pristaš odpisa klasik (z izjemo kakih voženj za železniške navdušence). Me pa moti, da je Stadler (Stadler, ne SŽ!) tako zelo slabo izbral sedeže oz. oblazinjenje v novih vozilih. Namreč, kolikor pomnim, sedeži niso bili specificirani v naročilo, torej je škarje in platno imel Stadler. Za regionalne vlake so resda zadostni, ampak če bi dali malo boljše (za daljinski/IC promet), tudi potnikom na regionalnih vlakih ne bi bilo nič kaj hudega. Medtem ko je v drugo smer večja težava. Zadnjič sem se peljal s Ptuja v Mursko Soboto in mi je že ta vožnja bila nekoliko nadležna. Da ne omenjam dejstva, da ni mizice. Nisem imel kam dati prenosnega računalnika.

Najbrž Recarojevi Intercity sedeže ne bi bili nič kaj dražji od te repe (Fisa Lean) - https://www.recaro-rail.com/products/se ... rcity.html

Tudi FISA zna proizvesti boljše sedeže - https://www.fisaitaly.com/en/products/c ... s/etr-1000, medtem ko je Lean namenjena primarno za "commuter trains to regional trains." <- torej primestni in regionalni promet.

Skratka, plačali smo toliko milijonov za polizdelek. Jaz bi na mestu SŽ že v startu vse skupaj zavrnil. A niso nič testirali kake sedeže bodo dobili?

Aja, rezervacije za imetnike IJPP terminskih vozovnic pa obvezno, vsaj dokler ni ustreznih kapacitet.

In pa še - če je že govora o sedežih. Lahko bi Stadlerjeve FISA dali na Desiroje, ki bi tako ostali v primestnem/regionalnem prometu, za Stadlerje pa kupili nove (najraje Recaro Intercity). Tako bi najbolj elegantno rešili težavo.
Če SŽ ni specificirala zahtev (v kar dvomim) smo dobili še predobre sedeže. Verjetno je bolj verjetno, da so SŽ v sodelovanju s Stadlerjem po pogajanjih oklestile tudi sedeže na minimum kot vse ostalo, da so nakup sploh lahko spravili skozi ;)
610-101
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 71
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

no 1604 je včiraj spet vozil z 97 minut zamude ker je že spet madžar zamuju...
610-101
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 71
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

610-101 napisal/-a: 23.08.2024, 7:57 no 1604 je včiraj spet vozil z 97 minut zamude ker je že spet madžar zamuju...
1605 se upravičujem
038novo
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 28.06.2024, 15:28

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 038novo »

Včeraj ali danes, danes podobno, na Hodošu najavljeno 85 min zamude, odhod iz Pragerskega ob 5h.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4464
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

gomulka014 napisal/-a: 21.08.2024, 22:03
Več kot očitno vaše navedbe nimajo neke resne konsistence, ampak vsakič znova izpadejo zgolj kot jalov poskus argumentacije, da vlaka RG 1604/1605 za nobeno ceno ne smeta voziti v klasični sestavi slovenskih in madžarskih vagonov.

Trdim, da je nesprejemljivo, da bo zaradi tistih nekaj posameznikov, ki imajo ob vstopu na vlak prazno baterijo na mobilni napravi ali ki ne morejo zdržati potovanja brez signala wifi, množica kolesarjev ostala brez prevoza v notranjost države in da bodo mednarodni potniki izgubili neposredno povezavo slovenske obale z Budimpešto..
Ima Lyria še kako prav. V mednarodnem prometu, kjer prihaja do izmenjave prometa med večimi upravami obstajajo jasni standardi kvalitete. Pa to niso ne Wifi in ostala śara. To so točnost, brezhibnost in kakovost, ki jih se jih gredo tuji prevozniki tudi doma. Ne sedaj dlakocepiti in iskati določene vlake po tujini, ker so omrežja neprimerno večja. Jutranji RG, ki je neposredno povezan z mednarodnim vlakom, je prvi jutranji vlak, ter še zadnji večerni vlak iz Kopra, ter eden redkih, ki ni na avtobusu do Kopra, ima tudi dolg potovalni čas in je očitno ok, da se že leta vztraja na nivoju železnic Republike Srbske? Tukaj govorimo o praktično edinem paru na dan, ki gre v priljubljeno destinacijo, ne pa o 70 parih na dan. Takšen vlak bi moral biti vse kaj drugega, kot trenutno je. Čakanje Madžarov je spet druga stvar, ki sploh ne bi smela biti. Potniki, ki morajo potem čakati eno uro Madžare niso krivi, da MAV razpada. Kdo zaradi teh zamud plačuje še tovornim prevoznikom, ker morajo še dodatno čakati? Točno, ti in jaz preko davkov. Mogoče je pa čas da potniki začnejo masovno zahtevati odškodnino zaradi čakanja, čez noč se bo vse čudežno uredilo. Vse uprave (ČD, ZSSK, PKP, CFR), ki vozijo čez mejo, ne upajo poslati v nobeno resno državo takšne vagone, kot jih Madžari v Koper, pa še večinoma redni so. Zakaj? Ker jih bosta ÖBB ali DB v nasprotnem primeru hladkorvno zavrnila, PKP potniki pa javno zlili vso gnojšnico nad prevoznika. SBB je celo rekel stop vsem ICE v Švico, enostavon zato, ker niso točni. Sploh Poljaki so že davno dali v četrto, medtem ko bi pri nas vozili z nevtralno. Eh. Vsi našteti prevozniki so tudi izjemno dvignili kvaliteto napram desetletju nazaj, razen MAV, kjer danes država nima posluha, samo pri nas se še opravičuje lastna uživacija, zato pa smo v mednarodnem prometu v izrazitem zatonu napram 20 ali celo 50 let nazaj. Včasih je bil Jože za Prago, danes pa imamo samo še zid v Gradcu iz tega in onega razloga, smo pa veseli, ker je retro nočni za Budimešto. Retro pa je samo zato, ker tudi MAV nima dovolj vagonov. Retro se gre izključno na muzejskiih ali posebnih vlakih, kot je bil Praga - Sarajevo. V rednem prometu to nima kaj iskati in ne moreš napisati nobenega argumenta da bi morali Madžarom še naprej gledati pod prste. Zakaj ga ne moreš? Preprosto, ker ga ni. Edini, ki je dober, je samo potuha za SŽ, da od nekod dobijo čez poletje nekaj vagonov, ne glede na kakovost. Potniki tudi niso krivi, da so vztrajali pri enotnem razpisu, da ja Stadler ni imel konkurence in je ponudil, kar je. Zakaj pa Madžari na Dunaj ne pošljejo ničesar temu podobnega? Še več, če RailJet ni redno točen na Dunaju, lahko ostanejo brez njega za celo leto. Železnica rabi red, ne pa nostalgije. Kaj misliš da je ljudem lepo, ko slišijo, da bo zamuda eno uro, oni pa so vzeli vlak, ker gredo na letališče. Ne jim ni.
gomulka014 napisal/-a:

Na tole bi bil vsebinsko zmožen odgovoriti edino še na način, da do vas postanem do skrajnosti oseben in žaljiv. Ker ja, ponovno ste prestopili vse razumne meje zdravega okusa. Tako da sedaj pa res zaključujem.
A veš da ti sploh ni potrebo odgovoriti, ker je vsak zmožen prebrati na trustpilot. Ja tam pa so tudi žaljivi komentarji. Še enkrat več ima Lyrija povsem prav, sploh z Flixom. Morda pa je samo problem da ti trmasto vztrajaś pri nečemu svojemu in ne razumeš, da vsem ni všeč standard, ki je veljal leta 1970. Pa že takrat je TEE ponudil izkušnjo, ki jo SŽ še danes ne ponujajo.

Pa nepisano pravilo foruma je tikanje., zato je lepo da se vsi tega držimo.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 132
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

grega napisal/-a: 22.08.2024, 18:40
sraka1 napisal/-a: 22.08.2024, 17:39 Zanimiva debata.

Sam sem pristaš odpisa klasik (z izjemo kakih voženj za železniške navdušence). Me pa moti, da je Stadler (Stadler, ne SŽ!) tako zelo slabo izbral sedeže oz. oblazinjenje v novih vozilih. Namreč, kolikor pomnim, sedeži niso bili specificirani v naročilo, torej je škarje in platno imel Stadler. Za regionalne vlake so resda zadostni, ampak če bi dali malo boljše (za daljinski/IC promet), tudi potnikom na regionalnih vlakih ne bi bilo nič kaj hudega. Medtem ko je v drugo smer večja težava. Zadnjič sem se peljal s Ptuja v Mursko Soboto in mi je že ta vožnja bila nekoliko nadležna. Da ne omenjam dejstva, da ni mizice. Nisem imel kam dati prenosnega računalnika.

Najbrž Recarojevi Intercity sedeže ne bi bili nič kaj dražji od te repe (Fisa Lean) - https://www.recaro-rail.com/products/se ... rcity.html

Tudi FISA zna proizvesti boljše sedeže - https://www.fisaitaly.com/en/products/c ... s/etr-1000, medtem ko je Lean namenjena primarno za "commuter trains to regional trains." <- torej primestni in regionalni promet.

Skratka, plačali smo toliko milijonov za polizdelek. Jaz bi na mestu SŽ že v startu vse skupaj zavrnil. A niso nič testirali kake sedeže bodo dobili?

Aja, rezervacije za imetnike IJPP terminskih vozovnic pa obvezno, vsaj dokler ni ustreznih kapacitet.

In pa še - če je že govora o sedežih. Lahko bi Stadlerjeve FISA dali na Desiroje, ki bi tako ostali v primestnem/regionalnem prometu, za Stadlerje pa kupili nove (najraje Recaro Intercity). Tako bi najbolj elegantno rešili težavo.
Če SŽ ni specificirala zahtev (v kar dvomim) smo dobili še predobre sedeže. Verjetno je bolj verjetno, da so SŽ v sodelovanju s Stadlerjem po pogajanjih oklestile tudi sedeže na minimum kot vse ostalo, da so nakup sploh lahko spravili skozi ;)
Slika

Izvedba sedežev za potnike mora ustrezati zahtevam za regionalni promet, udobnost, ergonomija ter dovolj prostora za potnike. Vsi sedeži morajo imeti samo stransko pritrditev.
Izbira in barva blaga se izvede v sodelovanju z naročnikom.

Torej? SŽ je očitno sprejel te klumpaste sedeže, čeprav bi tudi z enakim modelom lahko storili veliko več (poglej si stran ali prospekt od FISA Lean2). Ta vlak bi lahko znotraj zgledal kot pravi InterCity. Nihče na regionalcu ne bi zameril, da je vlak nekoliko bolj udoben kot primerljivi tega ranga...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

@sraka1
v razpisu (ki si ga pripel) nihče nikoli ne specificira točnega modela sedežev, ker bi to lahko razumeli kot preferiranje enega ponudnika, kar je dovolj za pritožbo in revizijo.
Realno je bilo pa tako, da je potem, že po izbiri proizvajalca oz. v času pogajanj, Stadler SŽ-ju dal določene modele sedežev na izbiro: ta stane toliko, drugi spet toliko, tretji spet druga cifra, pa še različne izvedbe. SŽ so se odločile za FISA Lean, ki mimogrede nastaja čisto v našem zamejstvu (Osoppo pri Huminu, blizu Vidma), verjetno tudi zaradi dobrih izkušenj z njihovim modelom Regiorail FS 1970, ki so ga vgrajevali v Miše. Ker je bil že nakup sam po sebi drag - 52 garnitur od enega dražjih proizvajalcev, ki pa je edini bil sposoben realizirati takšno naročilo, so se pač odločili za cenejšo verzijo Leana, čeprav kot si napisal, z njim se da narediti marsikaj. Britanski prevoznik Greater Anglia ima pri povsem identičnem modelu npr. le malo več pene in sredinski naslon, pa je razlika že očitna.
Ima pa tudi @grega prav, ko je napisal, da bi lahko dobili še slabše. Lahko bi končali na "ozkoglavcih" #-o . Če ne drugo, je Lean zelo prijetno oblikovan, ni zgolj deska s peno kot tisti Desirojevi.
Trenutni prvak v priljubljenosti med proizvajalci sedežev pa je, mimogrede, češki Borcad. Morda jih bomo imeli tudi na SŽ, če se za nove vagone res kupi to, kar si v razpisu očitno želijo.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 132
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

TGV Lyria napisal/-a: 23.08.2024, 13:02 @sraka1
v razpisu (ki si ga pripel) nihče nikoli ne specificira točnega modela sedežev, ker bi to lahko razumeli kot preferiranje enega ponudnika, kar je dovolj za pritožbo in revizijo.
Realno je bilo pa tako, da je potem, že po izbiri proizvajalca oz. v času pogajanj, Stadler SŽ-ju dal določene modele sedežev na izbiro: ta stane toliko, drugi spet toliko, tretji spet druga cifra, pa še različne izvedbe. SŽ so se odločile za FISA Lean, ki mimogrede nastaja čisto v našem zamejstvu (Osoppo pri Huminu, blizu Vidma), verjetno tudi zaradi dobrih izkušenj z njihovim modelom Regiorail FS 1970, ki so ga vgrajevali v Miše. Ker je bil že nakup sam po sebi drag - 52 garnitur od enega dražjih proizvajalcev, ki pa je edini bil sposoben realizirati takšno naročilo, so se pač odločili za cenejšo verzijo Leana, čeprav kot si napisal, z njim se da narediti marsikaj. Britanski prevoznik Greater Anglia ima pri povsem identičnem modelu npr. le malo več pene in sredinski naslon, pa je razlika že očitna.
Ima pa tudi @grega prav, ko je napisal, da bi lahko dobili še slabše. Lahko bi končali na "ozkoglavcih" #-o . Če ne drugo, je Lean zelo prijetno oblikovan, ni zgolj deska s peno kot tisti Desirojevi.
Trenutni prvak v priljubljenosti med proizvajalci sedežev pa je, mimogrede, češki Borcad. Morda jih bomo imeli tudi na SŽ, če se za nove vagone res kupi to, kar si v razpisu očitno želijo.
Malo več pene, sredinski naslon, mizice. V prvi tranši (52 garnitur) je bilo cca ~10k sedežev. Pri 100€ več na sedež je to 1 milijon. Vrednost naročila pa je bila >300 milijonov. Torej ~0,3%. Za to, da bi namesto RG dobili IC nivo... Meni se zdi zamalo, da se niso odločili za to.
038novo
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 15
Pridružen: 28.06.2024, 15:28

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a 038novo »

V bistvu ne potrebuješ, saj kultura potnikov je izpod dna, sploh vstop in izstop, vsak z prtljago zasede še en prosti sedež, če je pa možno pa še ostale tri.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2666
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Baje, da 342 in 363 ne smejo več do Špilja. Emono in Croatio že nekaj dni vleče ÖBB 1216 po celi poti.
Ve kdo kaj več?
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4206
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Govorilo se je, da bo ločnica med 3kV DC in 15kV AC po novem točno na državni meji. Samo sem pozabil, kateri datum se je omenjal. Morda je to že to?
LP, Metod
Joker
Začetnik
Začetnik
Prispevkov: 6
Pridružen: 17.12.2022, 13:24

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Joker »

TGV Lyria napisal/-a: 24.08.2024, 9:22 Baje, da 342 in 363 ne smejo več do Špilja. Emono in Croatio že nekaj dni vleče ÖBB 1216 po celi poti.
Ve kdo kaj več?
Danes je bila 363 dvakrat v Špilju.
Omejitve (z izjemami) veljajo samo v času obvoza.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1633
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

sraka1 napisal/-a: 23.08.2024, 13:27 Pri 100€ več na sedež je to 1 milijon. Vrednost naročila pa je bila >300 milijonov. Torej ~0,3%. Za to, da bi namesto RG dobili IC nivo... Meni se zdi zamalo, da se niso odločili za to.

Koliko pa stane 52 kompresorjev, verjetno tudi ne tako grozno veliko pa so se kljub temu da je s strani stroke bilo podano mnenje da naj garnitura ima dva kompresorja, ter da imajo serije primerljive 510 in 313 v tujini tudi po 2 kompresorja, naš model opremljen zgolj z enim.... tako garnitura ki kak dan počiva ob zagonu potrebuje dnevni pregled vozila za kar je potrebno kar nekajkrat izprazniti GZV, omenjeno privede do praznjenja GPV, ta en kompresor pa na seriji 313 da dvigne tlak z tlaka 2 bar na tlak 9 bar potrebuje 40 min.

Pa mislim da je kompresor bolj pomembna zadeva kot pa koliko pene ima sedež....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1633
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a desiro »

mkx napisal/-a: 24.08.2024, 10:38 Govorilo se je, da bo ločnica med 3kV DC in 15kV AC po novem točno na državni meji. Samo sem pozabil, kateri datum se je omenjal. Morda je to že to?
Govorilo se je res, nato je Sž seznanil Öbb, da bodo v kolikor bo težnja po prestavitvi sistema na mejo enako tudi na relaciji Rosenbach - Jesenice. Posledično bi imel ÖBB kar naenkrat hud problem saj vozil ki zmorejo tako 3 kV kot 15 kV pač nimajo v izobilju....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4464
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Mala vprašanja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

desiro napisal/-a: 24.08.2024, 22:47
mkx napisal/-a: 24.08.2024, 10:38 Govorilo se je, da bo ločnica med 3kV DC in 15kV AC po novem točno na državni meji. Samo sem pozabil, kateri datum se je omenjal. Morda je to že to?
Govorilo se je res, nato je Sž seznanil Öbb, da bodo v kolikor bo težnja po prestavitvi sistema na mejo enako tudi na relaciji Rosenbach - Jesenice. Posledično bi imel ÖBB kar naenkrat hud problem saj vozil ki zmorejo tako 3 kV kot 15 kV pač nimajo v izobilju....
Saj veš da je potrebno večkrat ločiti zrno od plevela. Veš kaj vse se je že govorilo, o vseh belih Vectronih, ki so prišli v Moste za par dni, da jih je SŽ samo preregistriral na pooblastilo Siemensa, zato so pri TP razpisu šefi sedaj čisto raje tiho. Niso želeli niti pod razno povedati niti to, koliko je prijavljenih. Sem pa jaz dobil posredno od "glavnega", ki mora o tem vedeti nekaj več, čisto drugačen odgovor in to letos poleti, da je načrtovano. Špilje želijo Avstrijci prekategorizirati iz mednarodne postaje v regionalno. Jesenice pa ostanejo mednarodna in projektiranje Jesenic za obnovo je zaključeno, ker SŽ s tem že dolgo nima več nič. SŽ Infrastruktura lahko tu le poda svoje mnenje, dogovor je pa na državni ravni, predvsem drugi tir. Bi pa s prestavitvijo mrtvega voda na relacijo Podrožnica - Jesenice največ izgubil prav SŽ TP, medtem ko v Špilju ne izgubijo ničesar, kvečjemu pridobijo. Preveč gledaš samo na to, kaj ima ÖBB v voznem parku. Tire 750 metrov sta obe državi že načrtovali daleč stran od Špilja. V Špilju bi se vršila samo že dogovorjena menjava.

Imaš pa prav samo v delu, da so jim hoteli vrniti z spremembo Jesenic. Pa veš, da kar tako ne morejo in ÖBB to dobro ve.
Odgovori