TGV Lyria napisal/-a: ↑14.03.2024, 11:52
Jaz pa ti ves čas govorim, da se sestavi z bifejem kupujeta za to, da se ohrani eden in edini vlak, ki gre naprej od Gradca/Beljaka. To je Emona. SŽ jo želijo voziti s svojo lokomotivo in svojimi vagoni.
In kaj je tu spornega? Ponudili bodo nekaj na višjem nivoju, ki bo podobno kar ima Avstrija. Saj Emona je še edini EC, ki si zaluži ta naziv. Naj bo to potem "luksuz". Dunaj je vozlišče za ogromen del Evrope in Avstrija to še predobro ve. Lokomotivski kilometri pa se še lažje izbijajo. Lahko se gre tudi po poljsko-nemškem modelu, ampak že tam razmišljajo, da bi mogoče pa Pendolino bil primeren za Nemčijo. Tudi Italija razmišlja, da bo brennerske EC vozila s Freccio, ker se bo lažje vklopilo do Rima.
TGV Lyria napisal/-a: ↑14.03.2024, 11:52
Tega pa res ne razumem. Po tvoje bi vsak prvi dan torej Emona in Citadella vozili s SŽ, vsak drugi dan pa z ÖBB/MAV sklopom? Nisem še videl, da bi se kje to delalo na tak način. Ne moreš primerjati z linijo Gradec - Dunaj, kjer vozi vlak na vsaki 2 uri in se tako lahko ČD in ÖBB Railjeti brez problema izmenjujejo. V našem primeru gre za en vlak dnevno. Pa ÖBB ne bo nič vračal svojega sklopa, dokler push-pull vleka v Sloveniji ni dovoljena.
Kje sem našel tri sklope za Citadello? Citadella vozi z dvema sestavama, ki se zdaj srečata v Hodošu. Ko bodo prevzeli Vectroni, se bosta srečali v Zalaegerszegu ali severneje, ker bo naš Vectron povlekel do tja. Tretji sklop mora biti rezerva oz. na rednem pregledu v delavnici oz. na reviziji.
Ker delaš čudno primerjavo. Sklop so štirje vagoni, ti potem vrneš štiri karkoli, lahko tudi v drugi obliki. Ker je kao InterJet oblika, to še ne pomeni nič. Kilometri se izbijajo na vagon ali pa kompenzira drugače. Vrneš primerljivi nivo. Ravno s takšnim nivojem, obstaja možnost, da morda ÖBB razmisli da pripelje RailJeta, pa magari čez Jesenice, poleg pa še prištejejo kompenzacijo za Flirte. Takšen način je še edini, da bodo državni prevozniki držali skupaj. Vojna v Franciji in kmalu v Italiji med FS, SNCF in Renfe, pomeni samo to, da bo sodelovanje na nižjem nivoju slabo in ponudba še skromnejša. V Sloveniji je dovoljeno daljinsko vodenje, pod kar spada tudi push-pull, ker noben predpis SŽ ne more biti nad evropsko agencijo. Kaj si SŽ samemu sebi piše, je zaenkrat samo njihov problem. Če je problem fizični nendazor nad lokomotivo, potem takem bi morale bit sprege prepovedane. Pa niso, še sendvič vleka v spregi je dovoljena. Če pride RJ jutri, bo vse dovoljejo. Do kje bo pa Vectron vozil, pa dvomim da že vedo.
TGV Lyria napisal/-a: ↑14.03.2024, 11:52
Jančura potrebuje Peso za regionalne linije, ki jih na razpisih krade od ČDja. Ne pa za svoje dolge proge.
Še vedno mi ni jasno, v čem je nedeljivost boljša od deljivosti. Kakšna je razlika, če pošlješ na Dunaj sklop navadnih Z1 vagonov ali pa nedeljivo garnituro? Prav nobena. Še vedno zagotavljajo navadni Z1 vagoni isti nivo udobja za potnike, še vedno lahko greš 200 km/h (do Dunaja itak nikjer, razen ko bo odprt Semmering).
Na Češkem bo kmalu 200 km/h koridor in tečko* je dobil posel na R9. V ta namen je kupil interREGIO200, Traxxe, ki imajo možnost nadgradnje, pa je že poslal na RegioJet Pool in jih danes renta drugim. Vagoni bodo ostali samo za specifične relacije, ki mu bodo prinašali denar. Hrvaški se je odpovedal zaradi padca dobičkonosnosti. Potencial vidi sedaj v Ukrajini, kjer bo vozil do Čopa, zaenkrat še tudi Budimpešta, nekaj še sanja Berlin in Poljsko. Ljubljana? Je že pozabil, saj se lepo vidi, da mu prevozniki obračajo hrbet, še posebej ko pride do okvare lokomotive. Zadnjič se ga je usmilil PKP Cargo.
Nedeljiva enota je višji nivo in lažje vodljiva, saj so kilometri vseh členov enaki, ampak tebi se prikaže pred očmi samo okvara. Nazadnje so imeli na Citadeli srečo da je bil mađar na sklepu, ga odklopili in šli dalje. Če bi bil vmes, bi bilo enako, ko nedeljiva enota. Konec z vlakom. Glavna prednost nedeljivosti pa je premik. Pri nedeljivem vlaku jih je manj, kar se pozna na stroških. Tako doma, še bolj pa v tujini, kjer lahko z nedeljivo enoto, ki je višji nivo, imaš tudi bolj kompatibilen sistem. Ker praviš da je krmiljenje pri potniškem vlaku na daljavo še prepovedano, pa bi z dodatnim krmilnim vagonom, dobili vlak z 0€ stroški premika. Koper bi bil vesel. Če se pokvari lok ali krmilni vagon, pa samo pogoltneš slino, izločiš in z drugo lok, pa je vlak spet delujoč. Pa ne vem zakaj se tako razburjaš. Razpis je široko zastavljen, torej nobena opcija ni zaprta. Odločala bo pa cena.
* Zakaj tečko? Ker ko začne govoriti v medijih ali se pogaja, je tečen. Za njega so krivi samo drugi. Kvaliteto ČD, katero je tako preklinjal po medijih, pa je dosegel tudi sam. Je zanimivo da je sprejel pogoj, kjer bo kazen za nedoseganje zahteb bistveno višja, kot pri ČD.