Novi potniški vagoni

Debata okoli voznega parka
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

sraka1 napisal/-a: 13.03.2024, 23:29 skupno 651 vagonov. AT ima ~4,2x več prebivalcev, torej bi za enako število modernih vagonov v SLO morali naročiti 155 modernih vagonov. Naročilo pa je za 20...ajajaj... Zopet nobene vizije na SŽ, le goli minimum od minimuma. Kdaj bo SŽ inoviral v tolikšni ali še večji meri kot ÖBB?
Povsem napačna enačba.
SŽ so notranji promet prestavile tako rekoč v celoti na garniture, v kratkem pa tudi kar zajeten del mednarodnega prometa. Vagone potrebujemo le za nekaj mednarodnih vlakov, in 20 je povsem dovolj velika številka (Goš z RIC-spričevalom, ki bodo zamenjane, zagotovo ni toliko), ČE se ne bi pogovarjali o fiksnih garniturah.
ÖBB te svoje "vagone" (ki so v resnici Railjeti) uporablja tudi v notranjem prometu. Razlika v velikosti države je tolikšna, da se pač ne morejo igrati pospešenega regionalnega prometa po celi državi, kot je to pri nas.
Nočni promet (Nightjet) je pa pač nekaj, s čimer hočejo povezati celo Evropo, to so si specifično zaželeli in izkoristili priložnost, katero so jim ponudili Nemci. Tako da nočni del lahko mirno izbrišeš iz svoje enačbe.
nejko077 napisal/-a: 13.03.2024, 23:03 Kaj pa mislite o tem da se konkretno modernizira mimara vagone, da bi se bolj podali novim. Sepravi nova notranjost in seveda nov wc sistem?
Samo notranjosti ne tikaj, ker za ceno 2. razreda dobiš 1. razred :D .
Klimo, vrata in WCje pa bi bilo treba, ker so te tri točke rak rana Mimar. Pokvarljivo blago od vedno.
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 102
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Enačba ni tako blazno napačna, zlasti ko ugotoviš, da so kupljene garniture neprimerne za nekaj relacij, na kateri vozijo. Flirt za linijo Beljak - Zagreb pač ni primeren, kakor tudi ne za KP - Hodoš ipd. Za take linije bi bil primeren Pendolino. In po mojem mnenju (brez kakršnihkoli insiderskih informacij) je ravno tu fora. Pendolini se bližajo koncu življenjske dobe in se mi dozdeva, da se čaka, kako se bo izkristalizirala situacija s Koralmom in povezljivostjo v Avstrijo in dalje. Potem bo pa v par letih razpis za nekaj novih garnitur, ki bodo menjale Pendoline in vozile v Avstrijo, Italijo oziroma pač po srednji Evropi. To, kar se zdajle kupuje, je pa "bare minimum", da se pokrije teh recimo 5-8 let (ker je očitno, da če zdaj ne kupimo nič, potem bomo ostali odrezani od tujine razen obmejnih vlakov), potem bodo pa ti vagoni oziroma sestavi vozili na Madžarsko in Balkan.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 13.03.2024, 19:24
Pa saj nisem nikjer pisal o več vlakov. Čisto nikjer. Pisal sem o problemih z operativnega stališča, že če se ohrani sedanja kvota vlakov.

Če se ohrani... Jaz pa ti razlagam, da se ne bo. Tudi HŽ bo množično prešel na Končarje levo, desno, gor in dol. Da potem omenjaš Vinkovci in Savo? Že za Split iščejo menjavo, ampak ne v vagonih, v dual garniturah. Končarja rešujejo tako, da preko HŽ naročil, razvijajo Soma. Sedaj se bo preko EU in HŽ denarja, razvila še BEMU, da bo nekaj časa socialni mir. Njih briga za Beograd. Koralm pa bo povsem spremenila potek. Kar je v Gradcu, ne bo več končalo tam, dobro NJ garnitur ni toliko predvidenih, ampak graški nočni so predvideni preko Celovca, torej boš z dolžino že v štartu omejen za balkanske podaljške vlakov, da ne govorim o HŽ navdušenju in njihovi tehnični zastarelosti vagonov. Sem pozabil omeniti da je NJ predviden tudi izven Avstrije za 230 km/h? Če ne bo izboljšanja HŽ, jih bo pa OBB vrgel iz scene, kot je ŽS. Vsekakor pa tudi če gre en sklop na Dunaj, lahko Avstrija brez težav vrne svoj sklop, kar enostavno pravimo izmenjava, ki je OBB-ju zelo v pomoč. Če sklop zmanjka, se kompenzira. Le začuda da ni nobene panike, ko morajo Čehi na RailJetu zagotavljati rezerve, ker so Taurusi invalidi, včasih izpade cela garnitura in potem vozi RIC. Še ko so Čehi eno RJ garnituro "uničili" na pranju in so za dlje časa ostali brez vrat se ni podrl svet. Tudi če tako sovražim RJ, ravno zaradi nedeljivosti, je to smer kamor gre večinski del Evrope, predvsem zaradi liberalizacije. Si poleg, ali pa životariš. Tukaj je zakon močnejšega. Še Švicarji gredo počasi v smer nedeljivosti. Poleg je tudi tečko, pardon Radim Jančura, ki je ugotovil, da so vagoni omejeno uporabni, je sedaj postal dober prijatelj s poljsko Peso. Ne vem pa, kje si našel tri sklope za Citadelo? Dovolj bo ena. Drugo bo moral kompenzirati MAV, ker smo bolj prijazni od OBB-ja, ki Madžarom še zaračuna uporabo RJ.
sraka1 napisal/-a: 13.03.2024, 23:29
To je sigurno? Kako pa v tem primeru postopa SŽ? Je zadeva zavarovana? Lahko z zavarovalnino kupijo nadomestno garnituro pri Stadlerju? Ali je potreben razpis?

Zopet nobene vizije na SŽ, le goli minimum od minimuma. Kdaj bo SŽ inoviral v tolikšni ali še večji meri kot ÖBB?

To je odvisno od škode na Flirtu. Na podlagi ocene pa se primerno postopa. Če je potrebno izdelati samo en nov člen, se objavi predhodno naročilo in se naroča izdelava enega člena. Potem se garnitura razstavi in s tovornjaki na Poljsko, ter ponovno sestavi. Če je večja škoda na večih členih, nima smisla popravljati. Totalka pravimo pri avromobilih. Olupiš za dele, ostalo recikliraš. Na podoben način so končali že trije Vectroni.

Minimum od minimuma zato, ker je na voljo toliko denarja. Pika. Sem fasciniran, kako bi lahko nekateri z omejeno količino denarja naredili boljše, kot na OBB, ki ima tri vire prihodkov. Nadomestilo klima vozovnice, naročilo sedežev s strani države in še ločeno regije, da lahko mirno loči daljinski promet od vsega ostalega. Nisem pa še štel prihodkov linij, ki so na prostem trgu in so že po naravi dobičkonosne. No, ko bo SŽ imel podobno, takrat pa bo inoviral. Pa še takrat hitro ugotoviš, da bo obrat na slovenskem omrežju vedno hitrejši, kot v Avstriji, zato že v štartu potrebuješ manj vozil.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 Če se ohrani... Jaz pa ti razlagam, da se ne bo.
Jaz pa ti ves čas govorim, da se sestavi z bifejem kupujeta za to, da se ohrani eden in edini vlak, ki gre naprej od Gradca/Beljaka. To je Emona. SŽ jo želijo voziti s svojo lokomotivo in svojimi vagoni.
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 Vsekakor pa tudi če gre en sklop na Dunaj, lahko Avstrija brez težav vrne svoj sklop, kar enostavno pravimo izmenjava, ki je OBB-ju zelo v pomoč. Če sklop zmanjka, se kompenzira. Le začuda da ni nobene panike, ko morajo Čehi na RailJetu zagotavljati rezerve, ker so Taurusi invalidi, včasih izpade cela garnitura in potem vozi RIC. Še ko so Čehi eno RJ garnituro "uničili" na pranju in so za dlje časa ostali brez vrat se ni podrl svet.
...
Ne vem pa, kje si našel tri sklope za Citadelo? Dovolj bo ena. Drugo bo moral kompenzirati MAV, ker smo bolj prijazni od OBB-ja, ki Madžarom še zaračuna uporabo RJ.
Tega pa res ne razumem. Po tvoje bi vsak prvi dan torej Emona in Citadella vozili s SŽ, vsak drugi dan pa z ÖBB/MAV sklopom? Nisem še videl, da bi se kje to delalo na tak način. Ne moreš primerjati z linijo Gradec - Dunaj, kjer vozi vlak na vsaki 2 uri in se tako lahko ČD in ÖBB Railjeti brez problema izmenjujejo. V našem primeru gre za en vlak dnevno. Pa ÖBB ne bo nič vračal svojega sklopa, dokler push-pull vleka v Sloveniji ni dovoljena.
Kje sem našel tri sklope za Citadello? Citadella vozi z dvema sestavama, ki se zdaj srečata v Hodošu. Ko bodo prevzeli Vectroni, se bosta srečali v Zalaegerszegu ali severneje, ker bo naš Vectron povlekel do tja. Tretji sklop mora biti rezerva oz. na rednem pregledu v delavnici oz. na reviziji.
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 Poleg je tudi tečko, pardon Radim Jančura, ki je ugotovil, da so vagoni omejeno uporabni, je sedaj postal dober prijatelj s poljsko Peso.
Jančura potrebuje Peso za regionalne linije, ki jih na razpisih krade od ČDja. Ne pa za svoje dolge proge.
Še vedno mi ni jasno, v čem je nedeljivost boljša od deljivosti. Kakšna je razlika, če pošlješ na Dunaj sklop navadnih Z1 vagonov ali pa nedeljivo garnituro? Prav nobena. Še vedno zagotavljajo navadni Z1 vagoni isti nivo udobja za potnike, še vedno lahko greš 200 km/h (do Dunaja itak nikjer, razen ko bo odprt Semmering).
andro43 napisal/-a: 14.03.2024, 9:54 Enačba ni tako blazno napačna, zlasti ko ugotoviš, da so kupljene garniture neprimerne za nekaj relacij, na kateri vozijo. Flirt za linijo Beljak - Zagreb pač ni primeren, kakor tudi ne za KP - Hodoš ipd. Za take linije bi bil primeren Pendolino. In po mojem mnenju (brez kakršnihkoli insiderskih informacij) je ravno tu fora. Pendolini se bližajo koncu življenjske dobe in se mi dozdeva, da se čaka, kako se bo izkristalizirala situacija s Koralmom in povezljivostjo v Avstrijo in dalje. Potem bo pa v par letih razpis za nekaj novih garnitur, ki bodo menjale Pendoline in vozile v Avstrijo, Italijo oziroma pač po srednji Evropi. To, kar se zdajle kupuje, je pa "bare minimum", da se pokrije teh recimo 5-8 let (ker je očitno, da če zdaj ne kupimo nič, potem bomo ostali odrezani od tujine razen obmejnih vlakov), potem bodo pa ti vagoni oziroma sestavi vozili na Madžarsko in Balkan.
Enačba je napačna v delu, ko se omenja število naročenih potniških vagonov glede na število prebivalcev. SŽ so namreč dale prednost motornim garnituram. Po tej logiki so Nizozemci ali Britanci, ki potniških vagonov sploh ne uporabljajo, še bolj zadaj? Kupljene garniture so povsem primerne za vse, kar vozijo.
Je pa tvoj razvoj dogodkov tudi lahko verjeten. Edino na Balkan teh novih zadev ni za pošiljat, ker bodo končale kot nekoč bajadera (zelenc), z metanjem kamnov v okna. Kar naj imajo Balkanci svoj Balkan, ni treba da se mi spravimo voziti vlake dol samo zaradi parih jugonostalgikov, ki stalno jočejo po FB "kdaj bo vlak Ljubljana - Beograd". Naj se HŽ in ŽS zmenijo, nas bolj zanima srednja Evropa.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 14.03.2024, 11:52
Jaz pa ti ves čas govorim, da se sestavi z bifejem kupujeta za to, da se ohrani eden in edini vlak, ki gre naprej od Gradca/Beljaka. To je Emona. SŽ jo želijo voziti s svojo lokomotivo in svojimi vagoni.
In kaj je tu spornega? Ponudili bodo nekaj na višjem nivoju, ki bo podobno kar ima Avstrija. Saj Emona je še edini EC, ki si zaluži ta naziv. Naj bo to potem "luksuz". Dunaj je vozlišče za ogromen del Evrope in Avstrija to še predobro ve. Lokomotivski kilometri pa se še lažje izbijajo. Lahko se gre tudi po poljsko-nemškem modelu, ampak že tam razmišljajo, da bi mogoče pa Pendolino bil primeren za Nemčijo. Tudi Italija razmišlja, da bo brennerske EC vozila s Freccio, ker se bo lažje vklopilo do Rima.
TGV Lyria napisal/-a: 14.03.2024, 11:52
Tega pa res ne razumem. Po tvoje bi vsak prvi dan torej Emona in Citadella vozili s SŽ, vsak drugi dan pa z ÖBB/MAV sklopom? Nisem še videl, da bi se kje to delalo na tak način. Ne moreš primerjati z linijo Gradec - Dunaj, kjer vozi vlak na vsaki 2 uri in se tako lahko ČD in ÖBB Railjeti brez problema izmenjujejo. V našem primeru gre za en vlak dnevno. Pa ÖBB ne bo nič vračal svojega sklopa, dokler push-pull vleka v Sloveniji ni dovoljena.
Kje sem našel tri sklope za Citadello? Citadella vozi z dvema sestavama, ki se zdaj srečata v Hodošu. Ko bodo prevzeli Vectroni, se bosta srečali v Zalaegerszegu ali severneje, ker bo naš Vectron povlekel do tja. Tretji sklop mora biti rezerva oz. na rednem pregledu v delavnici oz. na reviziji.
Ker delaš čudno primerjavo. Sklop so štirje vagoni, ti potem vrneš štiri karkoli, lahko tudi v drugi obliki. Ker je kao InterJet oblika, to še ne pomeni nič. Kilometri se izbijajo na vagon ali pa kompenzira drugače. Vrneš primerljivi nivo. Ravno s takšnim nivojem, obstaja možnost, da morda ÖBB razmisli da pripelje RailJeta, pa magari čez Jesenice, poleg pa še prištejejo kompenzacijo za Flirte. Takšen način je še edini, da bodo državni prevozniki držali skupaj. Vojna v Franciji in kmalu v Italiji med FS, SNCF in Renfe, pomeni samo to, da bo sodelovanje na nižjem nivoju slabo in ponudba še skromnejša. V Sloveniji je dovoljeno daljinsko vodenje, pod kar spada tudi push-pull, ker noben predpis SŽ ne more biti nad evropsko agencijo. Kaj si SŽ samemu sebi piše, je zaenkrat samo njihov problem. Če je problem fizični nendazor nad lokomotivo, potem takem bi morale bit sprege prepovedane. Pa niso, še sendvič vleka v spregi je dovoljena. Če pride RJ jutri, bo vse dovoljejo. Do kje bo pa Vectron vozil, pa dvomim da že vedo.
TGV Lyria napisal/-a: 14.03.2024, 11:52
Jančura potrebuje Peso za regionalne linije, ki jih na razpisih krade od ČDja. Ne pa za svoje dolge proge.
Še vedno mi ni jasno, v čem je nedeljivost boljša od deljivosti. Kakšna je razlika, če pošlješ na Dunaj sklop navadnih Z1 vagonov ali pa nedeljivo garnituro? Prav nobena. Še vedno zagotavljajo navadni Z1 vagoni isti nivo udobja za potnike, še vedno lahko greš 200 km/h (do Dunaja itak nikjer, razen ko bo odprt Semmering).
Na Češkem bo kmalu 200 km/h koridor in tečko* je dobil posel na R9. V ta namen je kupil interREGIO200, Traxxe, ki imajo možnost nadgradnje, pa je že poslal na RegioJet Pool in jih danes renta drugim. Vagoni bodo ostali samo za specifične relacije, ki mu bodo prinašali denar. Hrvaški se je odpovedal zaradi padca dobičkonosnosti. Potencial vidi sedaj v Ukrajini, kjer bo vozil do Čopa, zaenkrat še tudi Budimpešta, nekaj še sanja Berlin in Poljsko. Ljubljana? Je že pozabil, saj se lepo vidi, da mu prevozniki obračajo hrbet, še posebej ko pride do okvare lokomotive. Zadnjič se ga je usmilil PKP Cargo.
Nedeljiva enota je višji nivo in lažje vodljiva, saj so kilometri vseh členov enaki, ampak tebi se prikaže pred očmi samo okvara. Nazadnje so imeli na Citadeli srečo da je bil mađar na sklepu, ga odklopili in šli dalje. Če bi bil vmes, bi bilo enako, ko nedeljiva enota. Konec z vlakom. Glavna prednost nedeljivosti pa je premik. Pri nedeljivem vlaku jih je manj, kar se pozna na stroških. Tako doma, še bolj pa v tujini, kjer lahko z nedeljivo enoto, ki je višji nivo, imaš tudi bolj kompatibilen sistem. Ker praviš da je krmiljenje pri potniškem vlaku na daljavo še prepovedano, pa bi z dodatnim krmilnim vagonom, dobili vlak z 0€ stroški premika. Koper bi bil vesel. Če se pokvari lok ali krmilni vagon, pa samo pogoltneš slino, izločiš in z drugo lok, pa je vlak spet delujoč. Pa ne vem zakaj se tako razburjaš. Razpis je široko zastavljen, torej nobena opcija ni zaprta. Odločala bo pa cena.


* Zakaj tečko? Ker ko začne govoriti v medijih ali se pogaja, je tečen. Za njega so krivi samo drugi. Kvaliteto ČD, katero je tako preklinjal po medijih, pa je dosegel tudi sam. Je zanimivo da je sprejel pogoj, kjer bo kazen za nedoseganje zahteb bistveno višja, kot pri ČD.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 14:32 Nedeljiva enota je višji nivo in lažje vodljiva, saj so kilometri vseh členov enaki, ampak tebi se prikaže pred očmi samo okvara. Nazadnje so imeli na Citadeli srečo da je bil mađar na sklepu, ga odklopili in šli dalje. Če bi bil vmes, bi bilo enako, ko nedeljiva enota. Konec z vlakom. Glavna prednost nedeljivosti pa je premik. Pri nedeljivem vlaku jih je manj, kar se pozna na stroških. Tako doma, še bolj pa v tujini, kjer lahko z nedeljivo enoto, ki je višji nivo, imaš tudi bolj kompatibilen sistem. Ker praviš da je krmiljenje pri potniškem vlaku na daljavo še prepovedano, pa bi z dodatnim krmilnim vagonom, dobili vlak z 0€ stroški premika. Koper bi bil vesel. Če se pokvari lok ali krmilni vagon, pa samo pogoltneš slino, izločiš in z drugo lok, pa je vlak spet delujoč. Pa ne vem zakaj se tako razburjaš. Razpis je široko zastavljen, torej nobena opcija ni zaprta. Odločala bo pa cena.
Zakaj se razburjam? Ker očitno pri vseh spisih še vedno ni rešitve za osnovni problem. Torej, 2 garnituri sta samo na voljo za Emono (tisti dve z bifejem). Revizije bodo vsako leto, ker bodo registrirane za 200 km/h. Imaš eno na reviziji, pri drugi nekaj crkne. Kaj boš naredil z Emono? Izpad vlaka, pa ne za en dan, ampak za daljši čas.
TO je bistven problem razpisa zastavljenega tako kot je. Če imaš navadne vagone - zamenjaš pokvarjenega in greš naprej že naslednji dan. Pri 2+3 razpisu, kot je objavljen, ni lufta, ni nobene rezerve, če pride do naročila fiksnih sestav. Gre za čisto operativno-tehnično stvar, ki nima zveze ne s politiko ÖBB, ČD, Jančure in še desetih drugih. Pač pa s praktičnostjo.
Pa tudi pri Citadelli ne bi bilo kar konec z vlakom. Izločili bi vagon in šli dalje s tremi, z večjo zamudo, ampak kolikor vidim pri nas k sreči še nismo na nemškem nivoju, ko zaradi problema na enem podvozju enega vagona sredi noči zbudijo vse potnike nočnega vlaka, sestavljenega iz navadnih vagonov, in jih vržejo z vlaka na neki X postaji sredi ničesar.
Kje je fora s stroški premika? Saj naše sestave na Dunaju ne bi nič več premikali, če bi bila iz navadnih vagonov, kot če je iz fiksne sestave. Pa tudi v Ljubljani ne. Razen, če je treba kaj zamenjati. Ne vem no, občutek imam, da se znamo fajn opeči, če bomo res kupili Viaggio Comfort.
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 14:32 * Zakaj tečko? Ker ko začne govoriti v medijih ali se pogaja, je tečen. Za njega so krivi samo drugi. Kvaliteto ČD, katero je tako preklinjal po medijih, pa je dosegel tudi sam. Je zanimivo da je sprejel pogoj, kjer bo kazen za nedoseganje zahteb bistveno višja, kot pri ČD.
Tečko gor ali dol, še vedno je ustvaril vrhunsko firmo z "low-cost, full service" načinom poslovanja. ČD imajo vsaj pravo konkurenco na tirih, ne kot v Nemčiji tisti smeh od Flixtraina, ki realno ni nobena konkurenca DB.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 152
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

TGV Lyria napisal/-a: 14.03.2024, 19:10 še vedno ni rešitve za osnovni problem
Osnovni problem je drugi, in sicer to, da na SŽ ni nobene vizije... Da se čaka na Koralmbahn? Zakaj bi naj bili lakaji Avstrijcem? Naj SŽ sam vleče tudi daljše linije... Poglejte si malo karto mednarodnih povezav Dunaja, Prage, Münchna in jo primerjajte z Ljubljano. Žalost.

V 90-ih in začetku 2000-ih so se še nekaj trudili (ICS Casanova - Benetke, EC Jože Plečnik - Praga, EC Sava - Beograd) itd. Zdaj pa bojo prej ko slej še Emono ukinili oziroma bo potreben prestop. Sramotno za SŽ. Komaj čakam na liberalizacijo trga. Slabše skorajda ne more biti.
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1474
Pridružen: 13.09.2012, 15:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

sraka1 napisal/-a: 15.03.2024, 23:57
TGV Lyria napisal/-a: 14.03.2024, 19:10 še vedno ni rešitve za osnovni problem
Osnovni problem je drugi, in sicer to, da na SŽ ni nobene vizije... Da se čaka na Koralmbahn? Zakaj bi naj bili lakaji Avstrijcem? Naj SŽ sam vleče tudi daljše linije... Poglejte si malo karto mednarodnih povezav Dunaja, Prage, Münchna in jo primerjajte z Ljubljano. Žalost.

V 90-ih in začetku 2000-ih so se še nekaj trudili (ICS Casanova - Benetke, EC Jože Plečnik - Praga, EC Sava - Beograd) itd. Zdaj pa bojo prej ko slej še Emono ukinili oziroma bo potreben prestop. Sramotno za SŽ. Komaj čakam na liberalizacijo trga. Slabše skorajda ne more biti.
EC emona še eno leto vozni red 2024/2025
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 14.03.2024, 19:10
Zakaj se razburjam? Ker očitno pri vseh spisih še vedno ni rešitve za osnovni problem. Torej, 2 garnituri sta samo na voljo za Emono (tisti dve z bifejem). Revizije bodo vsako leto, ker bodo registrirane za 200 km/h. Imaš eno na reviziji, pri drugi nekaj crkne. Kaj boš naredil z Emono? Izpad vlaka, pa ne za en dan, ampak za daljši čas.
TO je bistven problem razpisa zastavljenega tako kot je. Če imaš navadne vagone - zamenjaš pokvarjenega in greš naprej že naslednji dan. Pri 2+3 razpisu, kot je objavljen, ni lufta, ni nobene rezerve, če pride do naročila fiksnih sestav. Gre za čisto operativno-tehnično stvar, ki nima zveze ne s politiko ÖBB, ČD, Jančure in še desetih drugih. Pač pa s praktičnostjo.
Jaz še vedno ne vidim problema. Problem vidim samo v tem, da si se vpičil v robni primer, omejenost razmišljanja in v Emono, ker si slišal da bi radi da to ostane kot SŽ, popolnoma si pa pozabil da je vsaj pri državnih prevoznikih vedno veljal dogovor sodelovanja. Teh pet bo po veliki verjetnosti krožilo na relaciji HR-A in nekoč morda dalje, ko bo ÔBB za to. Torej Emona in Mimara kot edina še EC v kombinaciji z SŽ lok, da se dobi/ostane visoki nivo. Teoretično bodo že našli kakšen ÖBB vlak, se sinhronizirali in dalje kot sendvič skupaj za kaj več. Izmenjava kilometrov ostane. Če se pa zgodi tvoja apokalipsa, pa se temu reče vzajemna pomoč, ki jo bodo SŽ potem kompenzirale. Če je ÖBB lahko uporabil SBB vagon prvega razreda za nadomestni vlak v notranjem prometu, je problem že kje? Kaj bo čez deset let je nepomembno, ker se ve da se takrat podpisujejo nove pogodbe, noben pa ne garantira še kako bo.

Ali pa me želiš prepričati, da bo Emona na celotni relaciji kot SŽ prevoznik s štirimi vagoni? Pa bolj verjamem, da bo ÖBB z veseljem dodal še tri svoje. Je pa RCC pridobil licenco potniškega prevoznika na Hrvaškem. Torej še ena pozitivna stvar, da se sklene sodelovanje na višjem kakovostnem nivoju. Da bi pa te InterJet lahko imele težave? S čim? Saj nima pogona. Klima, napajanje ali pa zavore. Pa se ponavadi to ne kvari na dnevnem nivoju pri takšnih vlakih.
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 24.04.2009, 21:33
Kraj: Češka

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a bugear »

Moram se strinjati s TGV Lyria, v takšni obliki so trajno spete vagonske sestave neumnost.
andro43 napisal/-a: 13.03.2024, 7:52 Verjetno Dunaj namesto Emone (je podaljšek do Prage verjeten?)
Po mojem ne, v smeri Dunaja gre skoraj istočasno z NightJetom iz Gradca, v smeri Ljubljane bi bil dober vsaj iz Břeclavi kot povezava od prvega Metropolitana, ampak to so samo sanje.
sraka1 napisal/-a: 13.03.2024, 23:29 Kar se tiče samih sestavov, a če bi naročili 10 sestavov (kot so v ČD za InterJet) namesto 5, pa bi ti bilo ok? Pa morda celo 5-vagonskih? Potem pa bi lahko vozili vse razno, v LJ pa držali po 1 komplet vsakega kot rezervo za primer izpada (torej 8 aktivnih, namesto 3 - delež aktivnih 80%, namesto 60%). S tem bi lahko brez težav pokrili Budimpešto (Citadella), Dunaj (Emona), Beograd (Sava), pa še kako linijo ali dve (Praga? München? Zürich?)
Ja in ne. Ker kot si že sam povedal, "Osnovni problem je drugi, in sicer to, da na SŽ ni nobene vizije". Nobenega resnega prevoznika zdaj na glavnih linijah ne zanima vlak, ki gre enkrat na dan, razen mogoče na obrobju dneva. Če se hočeš vključiti v sistem, rabiš kompatibilno vozno sredstvo, ne nekaj, kar naključno potegneš iz žepa. Tudi tistih 5 bi lahko bilo v redu, če bila samo ena varianta in jasen načrt za uporabo.
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 Še ko so Čehi eno RJ garnituro "uničili" na pranju in so za dlje časa ostali brez vrat se ni podrl svet.
Seveda, ker je na razpolago ostalih 6 iste sestave in v primeru nuje lahko tudi izposoja od OeBB. (Pri InterJetu se zgodilo isto, toda pri njem so izločili pokvarjen vagon, tako da je (bil?) kar nekaj časa samo 4-vagonski.)
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 je to smer kamor gre večinski del Evrope, predvsem zaradi liberalizacije
Ni nobene zveze z liberalizacijo. Razlogi so zagotavljanje enotnega nivoja ponudbe, možnost nižje cene, kajti ni potrebno imeti nekatere stvari za vsak vagon posebej in možnost redundance za nekatere stvari, tako da pri okvari ni potrebno vagon takoj izključiti iz prometa.
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 Poleg je tudi tečko, pardon Radim Jančura, ki je ugotovil, da so vagoni omejeno uporabni, je sedaj postal dober prijatelj s poljsko Peso.
Pri kateri je po svojih besedah hotel naročiti 300 potniških vagonov.
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 14:32Na Češkem bo kmalu 200 km/h koridor in tečko* je dobil posel na R9. V ta namen je kupil interREGIO200
Ker je tako izhajalo iz pogojev razpisa (garnitura ali krmilni vagon, več smisla je dajala garnitura).
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 14:32 Traxxe, ki imajo možnost nadgradnje, pa je že poslal na RegioJet Pool in jih danes renta drugim.
Vsi nenajeti Traxxi so v RJP. Včasih se kateri od njih vidi na nekem tovornem vlaku, >95% vožnje pa naredijo na lastnih potniških vlakih.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

bugear napisal/-a: 18.03.2024, 0:31
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 je to smer kamor gre večinski del Evrope, predvsem zaradi liberalizacije
Ni nobene zveze z liberalizacijo. Razlogi so zagotavljanje enotnega nivoja ponudbe, možnost nižje cene, kajti ni potrebno imeti nekatere stvari za vsak vagon posebej in možnost redundance za nekatere stvari, tako da pri okvari ni potrebno vagon takoj izključiti iz prometa.
V bistvu je, ker je treba na problematiko gledati širše. Napisal si pravilno, možnost nižje cene in ponudba. Kako pa jo dosežeš? Pred liberalizacijo je bilo veliko stvari med tovornim in potniškim prevoznikom skupnih, zato so šli stroški na pol, ali pa so vse obesili na tovornega prevoznika. Tako ekipo za premik, stroški premikalke, pregledniki itd. Da o železniški industriji vsake države ne govorim. Poljaki pravijo, da tovarna železniških vozil prinese 2000 dobaviteljev in podpira še 1,2 delovnoaktivnega človeka, ki nima povrzave z železnico, zato razlog zakaj lokalpatriotizem na Poljskem deluje. Z liberalizacijo se je vse to ločilo, veliko regij teh stvari ne zanima (kot že sam omenjaš), mednarodno sodelovanje je na strani države, ki pa državnega prevoznika ne sme dokapitalizirati, ker EU pravi da tega ni mogoče odmeriti od davkov. Ali pa prosti trg, kjer si za vse sam. Sedaj si mora potniški promet sam zagotavljati vse storitve, zato večina zamenljive stvari ukinja in tako lahko ponuja nižjo ceno, ker so postali vitki. Kaj ti tukaj potem preostane? Če imaš kot SŽ samo dva mednarodna vlaka na dan, kjer se ne drži figa v žepu in se moraš integrirati v avstrijski sistem, ne boš imel en kup vagonov, ki potem samo stojijo in ekipo, ki bo morala od nekod priti, ampak fiksni sestav, ki je čim dlje skupaj. Ni premikov ne vagonov,. ne menjav smeri voženj, še manj premikov lokomotiv. S tem prihranjaš čas, predvsem pa denar. Zanašaš se preko enotnega protokola WTB. V vse to te sili liberalizacija. SŽ se transformira čisto drugače kot ČD. SŽ-TP, ki lahko nudi marsikaj, se ne želi več podrejati, torej je SŽ-PP ostal sam. Tudi večina na zahodu je že ugotovila, da so vlaki z navadnimi vagoni višji strošek, še posebej pri rednem obračanju, fiksni sestavi (togo speti vagoni ali garnitura) pa so dosegli že dovolj zrelo fazo razvoja, da so bolj konkurenčni, ampak so hkrati otežili izmenjavo. Recimo na relaciji SŽ-FS jo je danes nemogoče uvesti. Če kdo hoče izkusiti še Corail vagone v Franciji naj pohiti, ker Oxygen je že vzunaj. In tukaj se z Jančuro 100 % strinjam, ko pravi da je potrebno najprej poskrbeti za notranji promet, turist bo pa že potrpel kakšno uro dlje.
bugear napisal/-a: 18.03.2024, 0:31
Re 4/4 napisal/-a: 14.03.2024, 11:28 Poleg je tudi tečko, pardon Radim Jančura, ki je ugotovil, da so vagoni omejeno uporabni, je sedaj postal dober prijatelj s poljsko Peso.
Pri kateri je po svojih besedah hotel naročiti 300 potniških vagonov.
Pa še 100 novih lokomotiv. Najprej pri Kitajcih, potem pa pri Alstomu, ker Siemensa menda ne mara. Spet se strinjam z njim, pa čeprav je za mene Jančura navaden tečko. :wink: Na koncu teh 100 lokomotiv ni, raje testira Siriusa in sušičko na stranišču. 8)
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 90
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

"Objava 20.03.2024 07:52 (Vprašanja in odgovori)
Skrij
VPRAŠANJE
Spoštovani,

lepo prosim za potrditev, da se kot referenco za minimalno dostavo 20 novih vagonov, prizna tudi dobava 20 novih tramvajev.

Lep pozdrav

ODGOVOR


Spoštovani!
Ne.
Lep pozdrav!"


A pobiramo stave, da na EJN sprašuje ASTRA, ker ima referenco samo drugo tranšo 10 vagonov za RegioJET v zadnjih 5 letih in bo zaradi tega odletela.
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 154
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

Kako to mislijo tramvaje? Ali je samo čudno prevedeno.

Lp
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

nejko077 napisal/-a: 20.03.2024, 14:22 Kako to mislijo tramvaje? Ali je samo čudno prevedeno.

Lp
Ne, nič ni čudno prevedeno.
Astra je v zadnjih 5 letih dostavila samo 10 vagonov za Regiojet. Ker izdelujejo tudi nove tramvaje, so zato hoteli to uporabiti za referenco.
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 154
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

TGV Lyria napisal/-a: 20.03.2024, 17:44
Ne, nič ni čudno prevedeno.
Astra je v zadnjih 5 letih dostavila samo 10 vagonov za Regiojet. Ker izdelujejo tudi nove tramvaje, so zato hoteli to uporabiti za referenco.
Hvala za razlago
Odgovori