Novi potniški vagoni

Debata okoli voznega parka
Odgovori
bugear
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 122
Pridružen: 24.04.2009, 21:33
Kraj: Češka

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a bugear »

Re 4/4 napisal/-a: 18.03.2024, 11:24 Če imaš kot SŽ samo dva mednarodna vlaka na dan, kjer se ne drži figa v žepu in se moraš integrirati v avstrijski sistem, ne boš imel en kup vagonov, ki potem samo stojijo in ekipo, ki bo morala od nekod priti, ampak fiksni sestav, ki je čim dlje skupaj. Ni premikov ne vagonov,. ne menjav smeri voženj, še manj premikov lokomotiv. S tem prihranjaš čas, predvsem pa denar. Zanašaš se preko enotnega protokola WTB.
In vse to lahko dosežeš tudi organizacijsko, za nič od tega ni potrebna semipermanentna spenjača (ampak lahko je potreben krmilni vagon).
Re 4/4 napisal/-a: 18.03.2024, 11:24 Tudi večina na zahodu je že ugotovila, da so vlaki z navadnimi vagoni višji strošek, še posebej pri rednem obračanju, fiksni sestavi (togo speti vagoni ali garnitura) pa so dosegli že dovolj zrelo fazo razvoja, da so bolj konkurenčni, ampak so hkrati otežili izmenjavo.
Ne strinjam se, da bili sami po sebi bolj konkurenčni. Za različne potrebe je ponavadi ugodnejša ta ali ona rešitev. (In žal se neredko izbere tista neugodna, kot zdaj kažejo Avstrijci z novimi Nightjeti.)
Re 4/4 napisal/-a: 18.03.2024, 11:24 Pa še 100 novih lokomotiv. Najprej pri Kitajcih, potem pa pri Alstomu, ker Siemensa menda ne mara. Spet se strinjam z njim, pa čeprav je za mene Jančura navaden tečko. :wink: Na koncu teh 100 lokomotiv ni, raje testira Siriusa in sušičko na stranišču. 8)
Kitajci so samo za višanje pogajalske moči. Alstom najbrž izbral za to, ker je cenejši, še posebej ker ima z MS3 težave.
"Milovat tě budu stale,
děkuju za krásný rok"!
zmprizma
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 14.10.2009, 22:30

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a zmprizma »

"Glede na zahtevnost naročila, ki zahteva izvedbo konstrukcijskih del ter nabavo številnih komponent, predlagamo podaljšanje roka dobave prvega sestava s 30 na 60 mesecev od dne podpisa pogodbe, drugega sestava z 31 na 62 mesecev, tretjega sestava z 32 na 64 mesecev, četrtega sestava s 33 na 66 mesecev ter petega sestava s 34 na 68 mesecev od dneva podpisa pogodbe. To bo omogočilo realizacijo predmeta naročila, ki bo bolje izpolnjevala zahteve Naročnika."

Poljska tovarna FPS Poznan ima pa kar zanimive ideje...
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

zmprizma napisal/-a: 28.03.2024, 22:34 "Glede na zahtevnost naročila, ki zahteva izvedbo konstrukcijskih del ter nabavo številnih komponent, predlagamo podaljšanje roka dobave prvega sestava s 30 na 60 mesecev od dne podpisa pogodbe, drugega sestava z 31 na 62 mesecev, tretjega sestava z 32 na 64 mesecev, četrtega sestava s 33 na 66 mesecev ter petega sestava s 34 na 68 mesecev od dneva podpisa pogodbe. To bo omogočilo realizacijo predmeta naročila, ki bo bolje izpolnjevala zahteve Naročnika."

Poljska tovarna FPS Poznan ima pa kar zanimive ideje...
Ne razumem, kaj hočejo imeti. Saj razpis ne pogojuje fiksnih sestav in bi lahko komot nastopili s svojimi klasičnimi vagoni po RIC standardu, identičnimi tistim, ki jih trenutno proizvajajo za PKP IC. Pa nobenih posebnih homologacij ne bi rabili rihtat. Očitno hočejo ustvariti neko konkurenco Viaggiu, ali pa podaljševati čas, ker so trenutno zasuti z naročili od PKP IC - 300 novih vagonov.
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 90
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

Oboje najverjetneje, ampak primarno, ker imajo do konca 2028 za izdobaviti teh 300 za PKP in potem je še opcija 150 komadov. Tudi FPS pa več ni to, kar je bil pred 1990, torej karikirano, da bi toliko vagonov lahko tistih 20 tisoč zaposlenih v enem letu vrglo ven iz tovarne.

Glede na to railjet/nightjet famo zadnje cajte pa verjetno tudi dizajnerski team dela na neki njihovi konkurenčni rešitvi simensu, pa še v BEMV al neki Bimod garnituro verjetno do konca pilijo in certificirajo.

Tako da so zabasani z resursi in si hočejo kupiti čas. Ampak jasno da te muzike tu zdaj ne bo, da bi se za 100% podaljšal čas izdobave.


Trenutno tako cez palec zgleda da FPS ne zmore izdobaviti, Astra nima zadosti referenc, Newag jih kot samostojni izvajalec za novogradnje mislim da sploh še nima, tako da se krog zelo oža. V bistvu bo zanimivo ce se bo kdo od Madzarov prijavil (ali THM ali pa njihove Szolnok delavnice).
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1475
Pridružen: 13.09.2012, 15:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

sierra5 napisal/-a: 29.03.2024, 11:09 Oboje najverjetneje, ampak primarno, ker imajo do konca 2028 za izdobaviti teh 300 za PKP in potem je še opcija 150 komadov. Tudi FPS pa več ni to, kar je bil pred 1990, torej karikirano, da bi toliko vagonov lahko tistih 20 tisoč zaposlenih v enem letu vrglo ven iz tovarne.

Glede na to railjet/nightjet famo zadnje cajte pa verjetno tudi dizajnerski team dela na neki njihovi konkurenčni rešitvi simensu, pa še v BEMV al neki Bimod garnituro verjetno do konca pilijo in certificirajo.

Tako da so zabasani z resursi in si hočejo kupiti čas. Ampak jasno da te muzike tu zdaj ne bo, da bi se za 100% podaljšal čas izdobave.


Trenutno tako cez palec zgleda da FPS ne zmore izdobaviti, Astra nima zadosti referenc, Newag jih kot samostojni izvajalec za novogradnje mislim da sploh še nima, tako da se krog zelo oža. V bistvu bo zanimivo ce se bo kdo od Madzarov prijavil (ali THM ali pa njihove Szolnok delavnice).
boljše FPS , sem že sedel novo vagon PKP IC, zelo lepo vagon …
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

sierra5 napisal/-a: 29.03.2024, 11:09 Trenutno tako cez palec zgleda da FPS ne zmore izdobaviti, Astra nima zadosti referenc, Newag jih kot samostojni izvajalec za novogradnje mislim da sploh še nima, tako da se krog zelo oža. V bistvu bo zanimivo ce se bo kdo od Madzarov prijavil (ali THM ali pa njihove Szolnok delavnice).
Če si ustvarimo seznam možnih kandidatov (od najbolj verjetnega proti najmanj verjetnemu):

- SIemens
- Škoda Vagonka, ampak ta gre lahko v konzorcij s Siemensom (kar verjetna zadeva) ali pa s kom drugim, npr. Titagarh-Firema kot so to naredili za nove italijanske nočne vagone.
- ŽOS Vrutky
- CAF
- H. Cegielski FPS Poznan
- MAV-START Zrt. Szolnoki Járműjavító
- Magyar Vagon (bivši TMH Hungary)

Vprašanje je, ali se kot referenca štejejo tudi ozkotirni vagoni oz. vagonski sestavi; potem bi bil pogojno zraven tudi Stadler. Čeprav dvomim, da imajo interes na tem področju.
sierra5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 90
Pridružen: 11.02.2019, 9:04

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sierra5 »

So na SŽ že kaj doktorirali na to temo ali zgolj podaljševanje rokov za ponudbe?
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ja pri tovornem prometu bodo doktorirali. Razpis bo podaljšan, saj pride nov čistopis. Še vedno je velik problem WTB, po novem pa tudi odobritev za mejne postaje z Italijo.

Pri vagonih je dokumentacija jasna, kaj želijo.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

1. Ali je mogoče uporabiti 1 univerzalni sestav vagonov namesto 5 sestavov, ki so sestavljeni iz 4 vagonov dveh tipov?
- 1. tip – kombinirani vagon (COMBO) (bistro + PRM + prostor za sprevodnika + univerzalna WC-kabina): 12 sedežev 2. razreda, 3 mesta za invalidske vozičke in 6 mest za prehranjevanje.
- 2. tip – potniški vagon: 15 sedežev 1. razreda, 58 sedežev 2. razreda (od tega 4 zložljivi sedeži ali 4 sedeži z možnostjo pritrditve koles) in 2 standardni WC-kabini.
Sestav sestavljajo 3 potniški vagoni in 1 kombinirani vagon. Skupaj v sestavu:
- 45 sedežev 1. razreda
- 186 sedežev 2. razreda (12 od njih je zložljivih)
- 12 sedežev z možnostjo pritrditve koles
- 3 sedeži za potnike na invalidskih vozičkih
- 6 standardnih WC-kabin
- 1 univerzalna WC-kabina
- 1 bistro
- 6 mest za prehranjevanje
- 1 prostor za sprevodnika

1 Naročnik dopušča možnost predlagane rešitve enega sestava, sestavljenega iz štirih vagonov/vagonskih enot, pod pogojem, da zadosti največji sedežni kapaciteti izmed obeh sestavov ter najmanj tehničnim zahtevam obeh sestavov. Pri konfiguraciji sestava morajo biti upoštevani vsi veljavni standardi in TSI ter zahteve za države, za katere se pridobiva obratovalno dovoljenje.


2. С1. Zahtevane lastnosti
- Ali je dovoljeno širino koša vagona povečati z 2,825 mm na 2,835 mm?
- Ali je dovoljeno višino vagona povečati s 4.050 mm na 4.150 mm?

2. Naročnik dopušča podlagano možnost v kolikor je ob tem izpolnjena zakonodaja, tehnične specifikacije, TSI, in direktive, v skladu z razpisno dokumentacijo ter izpolnjeni pogoji držav, za katere se pridobivajo obratovalna dovoljenja brez omejitev ter ob pogoju, da ponudnik pridobi vsa zahtevana obratovalna dovoljenja brez omejitev ter v roku, v skladu z razpisno dokumentacijo.


Naročnik bo rok za oddajo ponudb podaljšal do 1. 8. 2024.
Aje @TGVLyria in ostali poznavalci. Kdo?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 04.06.2024, 10:52 Aje @TGVLyria in ostali poznavalci. Kdo?
Tole poimenovanje "COMBO" zelo diši po Cegielskem. Ampak a dejansko oni delajo širše in višje vagone? Tole gre malo izven RIC-a.
zmprizma
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 29
Pridružen: 14.10.2009, 22:30

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a zmprizma »

Navadni vagoni sodeč po teh fotografijah pašejo v mere 2.825/4.050:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/fot ... 151335.jpg
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/fot ... 252_mb.jpg

Razen če bodo ponudili kaj drugega.

Morda Stadler? Tisti njihovi spalniki za Azerbajdžan/Turčijo so širine ravno 2.835, medtem ko je višina 4.170 kar je tudi blizu.

Vir: https://stadlerrail.com/media/pdf/wady0814en.pdf
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 152
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

zmprizma napisal/-a: 04.06.2024, 19:26 Navadni vagoni sodeč po teh fotografijah pašejo v mere 2.825/4.050:
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/fot ... 151335.jpg
https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/fot ... 252_mb.jpg

Razen če bodo ponudili kaj drugega.

Morda Stadler? Tisti njihovi spalniki za Azerbajdžan/Turčijo so širine ravno 2.835, medtem ko je višina 4.170 kar je tudi blizu.

Vir: https://stadlerrail.com/media/pdf/wady0814en.pdf
A je res tak problem zmanjšat širino za 1 cm? Čudno.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Streha je del celotne lupine vagona in daje trdnost celotnemu vagonu. Torej če zmanjšaš tudi samo za 1 cm, je potrebna ojačitev vagona na drugem mestu. To pa terja izračune in potem izdelavo povsem nove serije vagona. Verjamem da je to zastonj. Enako kot če zmanjšaš toplotno izolacijo vagona tudi samo za 1 mm, to pri višjih hitrostih pomeni, da bo potrebno več energije za ogrevanje, saj hladni zrak že sam po sebi prodira v šibke točke in tako potem pri manjši izilaciji še hitreje ohlaja notranjost, saj so izgube večje. Simpl, oziroma ne. Načrtovanje železniškega vozila od konstrukcije do pogona, je že davno preseglo tisto, kar so včasih risali na papir.

Lahko pa narediš preiskus na avtomobilu. Odstrani streho in ga dvigni. Rezultat bo, da se bo avto počasi zvil. Če mu pa odstraniš še blatnike, se bo pa zložil tako kot preklopni sedež. Streha je danes tisto, kar daje trdnost celote.
sraka1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 152
Pridružen: 16.01.2013, 23:58

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a sraka1 »

Re 4/4 napisal/-a: 06.06.2024, 10:47 Načrtovanje železniškega vozila od konstrukcije do pogona, je že davno preseglo tisto, kar so včasih risali na papir.
Ravno zato bi moralo navedeno biti enostavnejše. V CAD programu je veliko lažje modelirati celovitost konstrukcije (z modeliranjem vseh sil, ki delujejo na konstrukcijo) ob spremembi dimenzij, elementov, kot pa računanje peš na papir. Take spremembe (par mm), ki ne posegajo bistveno v konstrukcijo, se validirajo v nekaj minutah.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4231
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Novi potniški vagoni

Odgovor Napisal/-a mkx »

sraka1 napisal/-a: 06.06.2024, 14:03 Take spremembe (par mm), ki ne posegajo bistveno v konstrukcijo

Kot je napisal @Re4/4: take stvari bistveno posegajo v konstrukcijo.

Poleg tega gre za drugo serijo izdelkov, proizvodni postopek je čisto drug, kar pomeni da gre za majhno serijo in je cena na kos temu primerno višja.

V bistvu se tukaj vidi težava v tem, da obstaja toliko različnih UIC standardov, poleg tega ima še marsikatera država svoje variante. Po vsem tem času ...
LP, Metod
Odgovori