Dobrodošli v Nemčiji

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4791
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Splošno znano je, da ste kolesarji postali že skoraj nasilni glede teh mest na vlakih in ne morete razumeti, da pač ne more biti pol vlaka samo mest za kolesa, ki se bodo več kot pol leta vozila prazna.
Prvič slišim, da smo kolesarji nasilni glede teh mest na vlakih. Običajno prevozniki sledijo trendom, in pohvalno je da to delajo po svojih močeh tudi SŽ. Kolikor poznam razmere v Franciji, Italiji, Nemčiji, Avstriji in nekaj malega v Madžarski so pač kolesarjem na voljo mesta za kolesa. V garniturah stalno lepo piše število mest, ali pa omejen prevoz in tipično ni problema. Problemi so očevidno tam, kjer se ti giblješ. Mislim, da namiguješ na Bohinjsko progo, tam se včasih res nabere precej koles, toda prevoznik je modro naredil, da je uvedel dodatni prostor za kolesa, seveda na račun potnikov. Toda v tipičnih kolesarskih dnevih so itak velik del potnikov kolesarji. In če bi bilo po tvoje, bi pač naj vlaki po Bohinjki vozili minimalno zasedeni, kajti kolesarji so nebodigatreba, toda pozor, v naslednjem trenutku boš verjetno napisal, da so tudi mamice z vozički, invalidi na vozičkih in turisti, zlasti hribovci na povratku nepotrebna nadloga za tistih nekaj namišljeno finih potnikov. Pišeš, kakor da se kolesarji vozijo na vlaku zastonj, plačajo vozovnico kakor drugi potniki, pa še dodatek za kolo, ki niti ni tako malenkosten. Na ostalih vlakih pa vsaj pri nas še nisem videl neke hude gneče kolesarjev, kakor pri nas na sploh ni videti gneče na vlakih, saj je povprečna zasedenost menda celih 70 potnikov na vlak.
Še vedno pa trdim, da uvedba vlakov na čezalpskih trasah, kjer je razvito množično kolesarjenje brez resne možnosti prevoza koles ni najbolj umna odločitev, kar se pa nakazuje tudi iz zapisa v mediju. Kolesarski turizem je v vzponu, železnica pa hoče zmanjševati prevozne kapacitete!
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 05.08.2020, 21:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Nekaj ne zanima, ampak nič v povezavi s prejšnjo temo. Včeraj sem bil v Immenstadtu na železniški postaji (tam, kjer se križajo oz. združujejo/razzdružujejo vlaki iz Münchna/Ausburga/Ulma za Lindau ali Oberstdorf. Opazil sem, da vlaki za Obestdorf trenutno vozijo samo do Sonthofna, od tam naprej pa do Oberstdorfa vozi nadomestni avtobusni prevoz. Ni mi bilo jasno, kaj je razlog, da ne vozijo vlaki do Oberstdorfa?
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 90
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a andro43 »

@vidkrt razlog je precej banalen: https://www.rtvslo.si/zabava-in-slog/za ... avo/685606

Glede kolesarjev pa: a kakšnega modularnega sistema pa še niso izumili, da bi bilo mogoče relativno hitro nekaj sedežnih mest spremeniti v kolesarska? Za vikende in lepo vreme bi bilo to smiselno, med delovnimi pa več sedišč. Še posebej ob obveznih rezervacijah bi se dalo to prilagoditi menda...
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 774
Pridružen: 11.04.2014, 20:36
Kraj: Freilassing

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a andre85 »

vidkrt napisal/-a: 31.10.2023, 11:01 Nekaj ne zanima, ampak nič v povezavi s prejšnjo temo. Včeraj sem bil v Immenstadtu na železniški postaji (tam, kjer se križajo oz. združujejo/razzdružujejo vlaki iz Münchna/Ausburga/Ulma za Lindau ali Oberstdorf. Opazil sem, da vlaki za Obestdorf trenutno vozijo samo do Sonthofna, od tam naprej pa do Oberstdorfa vozi nadomestni avtobusni prevoz. Ni mi bilo jasno, kaj je razlog, da ne vozijo vlaki do Oberstdorfa?
Razlog so bobri, ki so s svojim neutrudni delom blokirali progo za daljši čas
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4390
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

andro43 napisal/-a: 31.10.2023, 11:25
Glede kolesarjev pa: a kakšnega modularnega sistema pa še niso izumili, da bi bilo mogoče relativno hitro nekaj sedežnih mest spremeniti v kolesarska? Za vikende in lepo vreme bi bilo to smiselno, med delovnimi pa več sedišč. Še posebej ob obveznih rezervacijah bi se dalo to prilagoditi menda...

To je dokaj enostavno narediti, problemi so pa drugje. Delavnice niso vedno pred nosom in to pač ni zastonj. Ne glede na lastnika, delo se plača med 20 in 80 € na uro in imajo delovni čas, prostor za skladiščenje sedežev tudi ni na voljo vsepovsod. Večinoma pa tudi nimajo časa za takšne zadeve, nekatere zavračajo servise, ker so knjige polne. Razen, če bo potniški prevoznik to počel na lastno pest. Teoretično gre, praktično pa ni osebja, pa garniture razmetane tu in tam.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 849
Pridružen: 05.08.2020, 21:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Hvala Vam vsem za odgovor! Se mi je pa porodilo še eno vprašanje: ali Avstrijci načrtujejo tudi, da bi recimo tudi Vectron dobil barvno shemo RailJeta in ga tudi vozil? Verjetno bo zaenkrat na teh novih RailJetih Taurusi, kajne?
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 144
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

vidkrt napisal/-a: 01.11.2023, 13:36 Hvala Vam vsem za odgovor! Se mi je pa porodilo še eno vprašanje: ali Avstrijci načrtujejo tudi, da bi recimo tudi Vectron dobil barvno shemo RailJeta in ga tudi vozil? Verjetno bo zaenkrat na teh novih RailJetih Taurusi, kajne?
Od začetka bodo sigurno Taurusi, ko pa pridejo v promet Vectroni sposobni vozit 230km/h bodo pa oni. Nisem pa prepričan ali je/bo Öbb naročil te Vectrone.

Sem pa našel članek kjer so omenjeni Öbb Vectroni 230km/h. Citat iz članka objavlenega 31.3.2022:
“Siemens Mobility has already sold 1,327 Vectrons to a total of 61 customers. An order from ÖBB for the new design described above can also be expected in the future, as the operator's growing fleet of railjets and nightjets needs additional locomotives with a top speed of 230 km/h.”
Vir: https://www.railvolution.net/news/230- ... ns-for-cd

Lp

P.s. Tvoje vprašanje bolj paše v temo Öbb
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4390
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

ÖBB je pooblastil Siemens za nadgradnjo odobritve lokomotiv 1216-0xx v Italiji, ker bodo prvi RJ 2 namenjeni za koridor Nemčija - Italija, da zadostijo novim predpisom požarne varnosti v predorih, ker se ÖBB Vectron ne uporablja v potniškem prometu. V načrtu so najprej modifikacije na RJ 1116 lokomotivah, nakup novih Vectronov v različici 230 km/h pa uradno niso predstavljeni, niti nimajo odobritve. Kar se dogaja na terenu, so samo testi programske opreme Siemensa. Imajo pa jih še možnost naročiti znotraj opcijskega nakupa do 200 lokomotiv, saj še niso naročili vseh. Alternativa temu bi v bodoče lahko bila tudi DB Talgo lokomotiva, saj je razvita ravno za takšne tipe vlakov in na trgu do sedaj še ni bilo podobne lokomotive. Vse pa je odvisno od šefov v pisarnah.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1954
Pridružen: 20.09.2006, 16:24
Kraj: Primorska

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Vprašanje kar tako: v čem je bistvena razlika med Vectroni in Taurusi?
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4173
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a: 02.11.2023, 13:48 Vprašanje kar tako: v čem je bistvena razlika med Vectroni in Taurusi?
Kar se najvišje hitrosti tiče je bistvena razlika v podstavnih vozičkih - pri Taurusih (ES64U) so zaradi konstrukcije bolj fleksibilni in s tem na tirnice prenašajo nekaj manjše sile. Angleško ime za to tehnično rešitev je quill drive.
LP, Metod
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4390
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 02.11.2023, 13:48 Vprašanje kar tako: v čem je bistvena razlika med Vectroni in Taurusi?
Bistvena razlika je v modularnosti. Taurus je bil (pred)pripravljen v nekaj različicah od A do G, ista hitrost, ista moč pri vseh. Vectron pa narejen tako, da je osnova (koš, podstavni vozički, okvir) pri vseh enaka, vse ostalo pa se vgrajuje po želji, oziroma glede na model (AC, DC, MS, Dual, 230 km/h, XLoad) in je enako kot sestavljanje lego kock. V strojnici je vsak kotiček namenjen svojemu delu. Rezultat tega je, da oni na koncu naredijo dele lokomotiv vnaprej in samo vgradijo ustrezo opremi in po plačilu lahko dodajo nove, odstranijo stare zadeve. Če pride do poškodbe okvirja, se lahko tudi predlaga njegovo zamenjavo in iz stare lokomotive "preselijo" večino stvari. Enako je, če kakšna stvar "zastari", jo lahko z malo modifikacije zamenjajo. Pri Traxxu je stvar podobna, razlika med njima je pa, da so določene stvari rešene na drugačen način. Na koncu pa v praksi med vsemi tremi ni velike razlike v obremenitvi.

Je pa Vectron težji od Traxxa in Taurusa, kar pomeni da imajo pri določenih zadevah težave. Recimo MS varianta ne more imeti LastMile pogon, Dual verzija pa tuhtajo kako vgraditi ETCS, ker je problem v teži. Pa še nekaj drugih zadev.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1954
Pridružen: 20.09.2006, 16:24
Kraj: Primorska

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Je ETCS tako težak? Sem mislil, da je to zgolj računalnik z nekaj senzorike in varnostnimi elementi. Ostalo je pač programska oprema.
preglednik
jaka.bc
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 56
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

ETCS tehta približno 2 toni.
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4390
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tam dobrih 600 kilogramov je. Odvisno od opreme, ki je že vgrajena ob nakupu vozila. Stikalna plošča, glavni modul, naprava za shranjevanje podatkov, še eno stikalo, antene, zavorni modul, pa še moduli ob avtostop napravi. Ostale drobnarije v kabini so lahke. ÖBB Taurusi oz. nasplošno je podatek da se vsi Taurusi tako tako zredijo za do dve toni, oziroma 500 kilogramov po osi.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2619
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Dobrodošli v Nemčiji

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Ko smo ravno pri Nemčiji: ali slučajno kdo ve (@Re 4/4, računam nate), zakaj imajo nemški Stadlerji (tako Flirti kot Kissi, izjema so bivši Westbahn-i) popolnoma drugačen strojevodski pult kot v ostalih državah?
Namesto lepo polkrožne oblike je oglat, namestitev zaslonov je povsem drugačna, še bolj pa izstopa namestitev tako regulatorja kot zaviralnika, Ponekod sta mesti celo zamenjani (regulator levo, zaviralnik desno, npr. GoAhead Flirti), oblike ročic so popolnoma drugačne kot pri večini drugih Stadlerjev (ni značilnega Stadlerjevega regulatorja v "kanalu", ampak je bolj podoben kakšnim ICE-jem), prav tako nikjer ni videti ročice tempomata - je možno, da ga Nemci sploh nimajo?
Ne bi rekel če bi imel vsak naročnik svojo kabino, ampak tu gre res za veliko odstopanje med nemškimi in ostalimi Stadlerji.

Za ilustracijo: kabina novega baterijskega Flirta iz severne Nemčije (Schleswig-Holstein):

Slika
Odgovori