Vozni red 2024/25

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4816
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Relacija
Maribor - Dravograd - Pliberk - Celovec - Rožna dolina - Jesenice - Nova Gorica - Sežana - Trst
Samo dva problema sta, povsem lahko rešljiva na forumih.

1. Kdo bi se vozil
2. Proga med Celovcem in Podrožco/Rosenbach ni več v obratovanju!
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 884
Pridružen: 05.08.2020, 21:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Glede tega bi bilo dovolj le relacija Maribor - Ruše - Dravograd - Ravne - Prevalje - Pliberk - (še kakšen postanek v Avstriji) - Celovec. Se pa strinjam, da bi bila zanimiva tudi ekstra relacija Beljak - NG - Trst (preko Repentabra).
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1633
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a desiro »

vidkrt napisal/-a: 04.03.2025, 18:41 Glede tega bi bilo dovolj le relacija Maribor - Ruše - Dravograd - Ravne - Prevalje - Pliberk - (še kakšen postanek v Avstriji) - Celovec. Se pa strinjam, da bi bila zanimiva tudi ekstra relacija Beljak - NG - Trst (preko Repentabra).
še enkrat kdo bi se vozil?
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a trocken »

Na relaciji med Novo Gorico in Jesenicami in med Prevaljami in Mariborom praktično ni vlakov, ki bi imeli status "brzi" ali "IC" ali kakor se že imenujejo - z manj postanki. Tako, da bi verjetno marsikomu odgovarjal take vrste prevoz na teh ralacijah.
Dnevna migracija iz Koroške in Zgornje Gorenjske na avstrijsko Koroško v Beljak in Celovec med tednom je velika. Tudi turizem na avstrijskem Koroškem menda ni v povojih. Aja, tja se vozimo pa z avtom. No, torej so to potniki, za katerih pridobitev je potrebno tudi kaj narediti.
Sredstva so, če so za financiranje hokejistov Olimpije ni hudir, da se ne bi našlo tudi za promocijo vlaka. Menda je vlak in ne hokej poslanstvo Slovenskih železnic.
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 100
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Konkurirati med Pliberkom in Celovcem je nesmiselno, tam je več kot zadosten takt vzpostavljen. Dejstvo je, da iz Mb v Pliberk se vozi občutno predolgo, da bi to bilo konkurenčno. Niti ne vem, če so prav hude potrebe. Morda bi bilo smiselno vzpostaviti takt Vuhred (za Radlje ob Dravi) - Pliberk (trenutno pospešeni vlak vozi 50 min, kar je relativno konkurenčno avtu, ki vozi min. 40 min); s tem omogočimo Korošcem navezavo na avstrijsko omrežje.

Druga stvar je pa navezava Gorenjske - tukaj bi se obstoječim vlakom na relaciji Ljubljana - Jesenice - Beljak (idealno vsaj 2-urni takt) lahko pridružili vlaki Bohinjska Bistrica - Jesenice - Celovec po progi, ki je trenutno zaprta (vendar je vozna, jo pa upravlja muzejsko društvo) - če bi bilo veliko volje, bi se to verjetno dalo. Seveda v Jesenicah veza iz Ljubljane in s tem povezava Gorenjske s Celovcem. Lahko seveda vlak pride tudi iz Gorice, samo potnikov Gorica - Celovec pač ne bo kaj dosti. Vlak Celovec (ali Beljak) - Trst po Bohinjki bi bil pa zanimiv vikend- oziroma počitniški produkt.
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1633
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a desiro »

trocken napisal/-a: 05.03.2025, 8:31 Na relaciji med Novo Gorico in Jesenicami in med Prevaljami in Mariborom praktično ni vlakov, ki bi imeli status "brzi" ali "IC" ali kakor se že imenujejo - z manj postanki. Tako, da bi verjetno marsikomu odgovarjal take vrste prevoz na teh ralacijah.
Dnevna migracija iz Koroške in Zgornje Gorenjske na avstrijsko Koroško v Beljak in Celovec med tednom je velika. Tudi turizem na avstrijskem Koroškem menda ni v povojih. Aja, tja se vozimo pa z avtom. No, torej so to potniki, za katerih pridobitev je potrebno tudi kaj narediti.
Sredstva so, če so za financiranje hokejistov Olimpije ni hudir, da se ne bi našlo tudi za promocijo vlaka. Menda je vlak in ne hokej poslanstvo Slovenskih železnic.
Zaradi nekaj železniških nadobudnežev, ki bi radi videli IC vlak na omenjenih progah se to sigurno ne izplača....koliko potnikov na dan misliš da potuje na relaciji Nova Gorica - Jesenice brez vmesnega postanka?

Nekega hudega turističnega zanimanja za progo med Rosenbachom in Klagenfurtom pa tudi ni. Oz. bom rekel tako navedi mi 5 znamenitosti vrednih ogleda ki ležijo ob tej progi?

Glede financiranja olimpije pa si mnenja delno deliva, le da bi namesto financiranja le te lahko zagotovili delu in odgovornosti primerno plačilo zaposlenim v podjetju, neko buzeriranje z našimi vlaki po tujini pa nekako ni ravno poslanstvo SŽ.
Povezavi na 2 h z Villachom in LJubljano nekako ustrezajo, le morda bi novi "brzi" vlaki lahko ne ustavljali za vsako smreko, ter bi za njimn spustili lokalca....
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a trocken »

desiro napisal/-a: 06.03.2025, 10:37
trocken napisal/-a: 05.03.2025, 8:31 Na relaciji med Novo Gorico in Jesenicami in med Prevaljami in Mariborom praktično ni vlakov, ki bi imeli status "brzi" ali "IC" ali kakor se že imenujejo - z manj postanki. Tako, da bi verjetno marsikomu odgovarjal take vrste prevoz na teh ralacijah.
Dnevna migracija iz Koroške in Zgornje Gorenjske na avstrijsko Koroško v Beljak in Celovec med tednom je velika. Tudi turizem na avstrijskem Koroškem menda ni v povojih. Aja, tja se vozimo pa z avtom. No, torej so to potniki, za katerih pridobitev je potrebno tudi kaj narediti.
Sredstva so, če so za financiranje hokejistov Olimpije ni hudir, da se ne bi našlo tudi za promocijo vlaka. Menda je vlak in ne hokej poslanstvo Slovenskih železnic.
Zaradi nekaj železniških nadobudnežev, ki bi radi videli IC vlak na omenjenih progah se to sigurno ne izplača....koliko potnikov na dan misliš da potuje na relaciji Nova Gorica - Jesenice brez vmesnega postanka?

Nekega hudega turističnega zanimanja za progo med Rosenbachom in Klagenfurtom pa tudi ni. Oz. bom rekel tako navedi mi 5 znamenitosti vrednih ogleda ki ležijo ob tej progi?

Glede financiranja olimpije pa si mnenja delno deliva, le da bi namesto financiranja le te lahko zagotovili delu in odgovornosti primerno plačilo zaposlenim v podjetju, neko buzeriranje z našimi vlaki po tujini pa nekako ni ravno poslanstvo SŽ.
Povezavi na 2 h z Villachom in LJubljano nekako ustrezajo, le morda bi novi "brzi" vlaki lahko ne ustavljali za vsako smreko, ter bi za njimn spustili lokalca....
Jaz nikjer nisem omenil proge med Podrožco in Celovcem, ki je zaprta za redni promet. Mislil sem kar normalno povezavo preko Beljaka in Celovca. Sicer pa zaprta proga poteka po najbolj slovenskem ozemlju na avstrijskem Koroškem (tam je recimo galerija slikarja Goršeta v Svečah)in bi morala že politično biti zanimiva za Slovence in Slovenijo, vendar to razlagati nekomu, ki piše o Arnoldsteinu, Villachu in Klagenfurtu niti nima smisla. Nismo mi Južni Tirolci.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2677
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

desiro napisal/-a: 06.03.2025, 10:37 Zaradi nekaj železniških nadobudnežev, ki bi radi videli IC vlak na omenjenih progah se to sigurno ne izplača....koliko potnikov na dan misliš da potuje na relaciji Nova Gorica - Jesenice brez vmesnega postanka?
Nihče ni rekel brez vmesnega postanka. Ena hitra trasa s postanki samo v Anhovem, Mostu na Soči, Podbrdu, Bohinjski Bistrici in na Bledu pa vsekakor ne bi škodila. (@trocken bi seveda dodal tudi Grahovo, naj mu bo.)
Pravzaprav bi jo morali čimprej vpeljati tudi za povezavo z Ljubljano, za povratek RG Soča, kjer bi lahko na Jesenicah spenjali goriško in beljaško garnituro in s tem ne bi rabili ekstra trase na gorenjski progi. Nove garniture to omogočajo.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 444
Pridružen: 10.05.2015, 20:05

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Me veseli, da je moj predlog požel razpravo.
Moj predlog ni bil mišljen, da se vlak ustavi samo na teh postajah. Gre za splošno traso.

Mislim, da bi lahko bilo kar nekaj potnikov med Mariborom in Celovcem, Celovcem in Bledom/Bohinjem, Celovcem in Posočjem, Celovcem in Trstom, Bledom/Bohinjem in Trstom ter Posočjem in Trstom.
Mislim, da bi zanimanje bilo.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4210
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a mkx »

Se bojim, da je pri večini potnikov danes nizka cena zelo pomembna - če že ne najpomembnejša. In pri mednarodnih vlakih (in to so vsi, ki se jih omenja v debati zadnjih dni) je problem prav cena: lokalne skupnosti (dežele v AT in IT, država v SI) praviloma subvencionirajo samo prevoznika/e, ki opravlja/jo prevoze znotraj konkretne lokalne skupnosti. Kar pomeni, da bi vlak, ki bi ga upravljal SŽ, skoraj zagotovo v precejšnji meri vozil brez subvencij. Torej bi bil precej neprivlačen za potnike izven Slovenije.

Drugo pa so realna pričakovanja glede zanimanja: recimo Mariborčani v veliki ečini gravitirajo proti Gradcu in ne proti Celovcu, torej vlak za dnevne migrante ne bi bil ravno zanimiv. Kar pomeni, da bi bil vlak zanimiv samo za turiste ... kar pa je povezano s sezonskimi (in vremenskimi) nihanji. Ja, vedno bi se našel kakšen potnik, ampak da se ekonomska računica izide, mora biti zasedenih precej sedežev (najbrž preko polovice). In SŽ PP ni neka socialna ustanova, mora poskrbeti vsaj za pokrivanje stroškov.
In še: če vlak ne vozi vsaj nekajkrat dnevno, potem je precej manj zanimiv za turiste ... ki pač želijo imeti prevoz iz točke A v točko B v nekem časovnem intervalu. Redki turisti so pripravljeni čakati en dan zato, da se iz točke A v točko B premaknejo s točno določenim prevoznim sredstvom. Vsaj v Evropi je tako. In to še toliko bolj velja za dnevne migracije. Torej z vlakom, ki bi vozil enkrat dnevno, niti približno ne bi pokrili zanimanja/potreb ne turistov ne dnevnih migrantov.
LP, Metod
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 812
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a trocken »

Trenutno finančno obdobje za program Interreg Slovenija - Avstrija 2021 - 2027 je vreden reci in piši 41,5 milijona €! Dve izmed glavnih vsebinskih poglavji v predloženih projektih so "trajnostni turizem" in "zelena čezmejna mobilnosti", prilagajanje podnebnim spremembam... bla, bla, bla... Vsekakor sredstva se najde, če se jih seveda sploh išče. Mislim, da se tu SŽ obnašajo po liniji najmanjšega odpora, oziroma se v teh projektih ne pretegnejo preveč. Tu seveda ne mislim sredstev, ki jih ministrstvo za infrastrukturo pridobi za razne obnove.
Na takšen način je lani vozil vlak med Opčinami in Reko, ki je imel prvenstveno nalogo zbliževati italijanske skupnosti, prevažali smo pa mi. Ne poznam sicer rezultatov projekta, vsekakor povezava precej bolj nelogična "okoli riti v žep" kot tista, o kateri sedaj modrujemo.
610-101
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 75
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

trocken napisal/-a: 07.03.2025, 13:31 Trenutno finančno obdobje za program Interreg Slovenija - Avstrija 2021 - 2027 je vreden reci in piši 41,5 milijona €! Dve izmed glavnih vsebinskih poglavji v predloženih projektih so "trajnostni turizem" in "zelena čezmejna mobilnosti", prilagajanje podnebnim spremembam... bla, bla, bla... Vsekakor sredstva se najde, če se jih seveda sploh išče. Mislim, da se tu SŽ obnašajo po liniji najmanjšega odpora, oziroma se v teh projektih ne pretegnejo preveč. Tu seveda ne mislim sredstev, ki jih ministrstvo za infrastrukturo pridobi za razne obnove.
Na takšen način je lani vozil vlak med Opčinami in Reko, ki je imel prvenstveno nalogo zbliževati italijanske skupnosti, prevažali smo pa mi. Ne poznam sicer rezultatov projekta, vsekakor povezava precej bolj nelogična "okoli riti v žep" kot tista, o kateri sedaj modrujemo.
takšna povezava, bi bilo samo metanje denarja čez okno, ker število potnikov bi lahko štel na prste. plus s čem bi mi to vozili? 510 odpade, ker ni elektrificirano, 610 0dpade ker je že tako pomankanje dizelskih garnitur glede na turnus
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2677
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

610-101 napisal/-a: 07.03.2025, 23:23 takšna povezava, bi bilo samo metanje denarja čez okno, ker število potnikov bi lahko štel na prste. plus s čem bi mi to vozili? 510 odpade, ker ni elektrificirano, 610 0dpade ker je že tako pomankanje dizelskih garnitur glede na turnus
Cel kup argumentov imaš naštetih, zakaj bi bila precej uspešnejša od lanske Opčine - Reka, ti pa še kar vztrajaš.
610 je še 20 komadov naročenih, imajo homologacijo za Avstrijo in ETCS, kar pomeni da bi lahko vozili tudi po Koralmbahnu od Pliberka do Celovca.
mkx napisal/-a: 07.03.2025, 8:02 Se bojim, da je pri večini potnikov danes nizka cena zelo pomembna - če že ne najpomembnejša. In pri mednarodnih vlakih (in to so vsi, ki se jih omenja v debati zadnjih dni) je problem prav cena: lokalne skupnosti (dežele v AT in IT, država v SI) praviloma subvencionirajo samo prevoznika/e, ki opravlja/jo prevoze znotraj konkretne lokalne skupnosti. Kar pomeni, da bi vlak, ki bi ga upravljal SŽ, skoraj zagotovo v precejšnji meri vozil brez subvencij. Torej bi bil precej neprivlačen za potnike izven Slovenije.
Si pozabil na tarifo Regio AS, ki obstaja že dolga desetletja za izlete na Koroško in Štajersko?
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4474
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 08.03.2025, 6:39 610 je še 20 komadov naročenih, imajo homologacijo za Avstrijo in ETCS, kar pomeni da bi lahko vozili tudi po Koralmbahnu od Pliberka do Celovca.
Da si prečisti vse saje, ki so se nabrale? :mrgreen: Ne se hecat s tem. Goliška proga (kakor se najde slovenski prevod) ni namenjena temu da bodo po njej dirkali dizli. Naj spomnim zagate okoli tras. Torej bi potreboval bimodalno garnituro, ki bo odobrena tudi za Goliško progo. Avstrijci bodo za dostop do te proge zagotovo zahtevali minimalne tehnične lastnosti vozil, kot jih za vsako, ki jo označijo z D4XL, kamor bo verjetno padla tudi ta. Bog ne daj pa, da garnitura ni narejena da prenese srečanje nasproti vozečega vozila z 200-250 km/h, za kar ta Flirt zagotovo ni bil narejen. Zaadi tlaka potrga prva šibka vrata.

Flirti imajo tudi omejeno odobritev v Avstriji, saj večino testov niso opravljali.
andro43 napisal/-a: 05.03.2025, 12:58. Vlak Celovec (ali Beljak) - Trst po Bohinjki bi bil pa zanimiv vikend- oziroma počitniški produkt.
To je malo bolj zapleteno kot pa samo risanje tras in vozi miško. Najprej na kaj ciljaš s tem? Povezava rabi smisel, ker če želi preživeti moraš to najprej zapakiral kot produkt, potem pa iskanje stabilnih finančnih virov. Recimo Centovalli Express je že resen produkt.
Ali bo to produkt kava v Trstu, ali da boš ljudi peljal gledat koščke po Repentaborju in potem okoli riti v žep do Trsta? Naj spomnim da RFI marsikje na tržaškem koncu ne dovoljuje potniškega prometa. Že za EC 134/135 ÖBB-ju precej zaračunajo.

Uvesti kavo v Trstu za potnike, ki pridejo v Beljak bo težko, saj bo raje vzel daljnski promet, ki ga bo nudil ÖBB ali pa FUC, če bo še obstajal. Torej boš moral nuditi drugačen produkt, ki bo zanimiv za potnika, ki pride v Beljak in poleg še za domačine. Pa še tu boš moral najprej analizirati vozni red v Avstriji da ugotoviš kakšne bodo povezave iz smeri Italije, Nemčije, Češke, Poljske, ter izračunati čas potovanja do tvojega cilja in na kakšne goste dejansko ciljaš. Tiste, ki iščejo kaj in za koliko časa. Na koncu pa s tem produktom začeti sodelovati z ÖBB. Riniti z ne vem kako dolgimi trasami nima smisla, zajeti moraš ciljno publiko. Ženevska primestna železnica, ki gre v Francijo definitivno ni počitniški produkt, ampak ker so meje občine Ženeva tudi v Franciji. Počitniški produkt je Bodensko jezero, kjer pa na koncu ni vse samo en prevoznik.
Torej vse te želje presegajo meje SŽ. Ali bodo poleg vsi, ali pa produkta enostavno ne bo.
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 444
Pridružen: 10.05.2015, 20:05

Re: Vozni red 2024/25

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Re 4/4 napisal/-a: 08.03.2025, 11:52
Avstrijci bodo za dostop do te proge zagotovo zahtevali minimalne tehnične lastnosti vozil, kot jih za vsako, ki jo označijo z D4XL, kamor bo verjetno padla tudi ta. Bog ne daj pa, da garnitura ni narejena da prenese srečanje nasproti vozečega vozila z 200-250 km/h, za kar ta Flirt zagotovo ni bil narejen. Zaadi tlaka potrga prva šibka vrata.
Na relaciji Pliberk - Celovec vozi Desiro ML, ki je registriran za 160km/h. Če tist prenese tlak nasproti vozečegazvlaka z 200-250km/h, bi ga morda tudi naš. Je pa to verjetno definiramo nekje v homologaciji 610
Odgovori