Vozni red 2025/26

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
andro43
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 102
Pridružen: 17.06.2021, 12:03

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Sicer pa veliko pove geslo, s katerim so na HŽPP oznanili nove povezave s Flirti v Zagreb:
Nismo najbrži, ali povezujemo.
#-o
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ja spet smo pri problemu. Zakaj? Ker je železnica najbolj kompleksna oblika prevoza, EU pa bi na silo ustvarila konkurenčni trg, znižala cene, ter ustvarila konkurenco letalskemu prometu, brez kakršnegakoli razumevanja kaj železnica v vsaki državi sploh je. Za smetano na torti pa hkrati dodaja śe neživljenske predpise.

EU ne more še bolj konkretno poseči v železnico, saj jo je že lahko kolikor se je dalo, vse ostalo je pa prvo na nacionalni ravni, ki pa je prilagojeno lokalnim značilnostim. Z drugimi besedami, v državi imaš samo prosti trg in/ali subvencionirani trg, ki pa je še bolj razdeljen od povezovanja regij/dežel pa vse do občinske ravni. Vse to pa prevoznikom pogojuje kaj bodo kupovale, saj naročniki ali trg zahtevajo določeno obliko vlaka in opreme. Sploh ne moreš enačiti že Slovenije s Poljsko. Za Slovenijo v notranjem promeru redne klasike ne pridejo v upoštev iz vidika stroškov (ne lokalne, ne za regionalne vlake), rednih potnikov za proge za visoke hitrosti v notranjem prometu pa sploh ni, medtem ko na Poljskem je včasih 8 vagonov premalo. Da ne govorim o tem, ali je pri njih potreba po sprinterjih ali pa večih postankih. Če imaš pa sprinterja, je pa danes praviloma klasika manj primerna.
Mednarodni prevoz se pa praktično ne more subvencionirati, ker je odzadaj problem kdo in na kakšen način, saj ne sme priti do diskriminacije, češ RGJ pa ne more dobiti ničesar, ker večino vlakov vozi na odprtem trgu, rad pa bi imel tudi mednarodno subvencijo. Praktično je tako na koncu večina le podaljšek notranjega prometa ali izmenjave preko državnih prevoznikov, ki pa po vrhu imajo še odzadaj lokalpatriotizem nakupov, sploh v državah kjer je železniška industrija precej močna. Kot omenjeno sta tu glavna TI in SNCF, ter še SBB, DB, PKP in Renfe. Vsi ti so popolnoma nekompatibilni.

Glede predpisov si je EU zarila nož v hrbet že s tem, da so lahko odstopanja oziroma so dovoljene odprte točke, v kar pa so jo prisilile zakonitosti trgov in prevoza kot takega. Zmotno je misliti, če boš kaznoval zaradi prenizkih hitrosti da se bo kaj naredilo. Poglej si Rail Baltico, saj baltske države komaj spraskajo dovolj denarja, gradi se še nič, pa je stvar že dolgo znana. Vprašnje tudi ostaja, kaj konkretno bodo prebivalci v teh državah imeli od te proge? Lahko bodo šli le v smeri Varšave na koliko? Dve uri. Tu je ta problem, železnica je celostno omrežje države, letalstvo pa je A->B in nič drugega. Švica ne bi bila Švica, če ne bi vlagala v celotno omrežje.
Zahteve TSI in ETCS se vsakih nekaj let zaostrujejo in tako prevoznike in države konkretno udarja po žepu, kar konkurenčnost železnice zgolj poslabšuje. Ali mora RyanAir vsakih nekaj let dvigniti stopnjo Bl ETCS? Letalo je že desetletja standardno, medtem ko EU (še) ne želi da bi železnica postala enaka. Torej končna verzija in naj okoli tega trg razvija rešitve.

Železnica ima zaradi razdrobljenosti po državah že problem postaviti enotno platformo za nakup vozovnic, ne pričakovati da bo pri enotnosti prevoza kaj bolje. EU trenutno dela le v smeri kako dobiti odškodnino pri prevozu z več prevozniki. Pa še tu se bodo otepali odgovornosti. EU dela kar je najlažje, kompleksne probleme pa ne zna narediti. Nova proga Lyon - Torino je spet na začetku. Nihče ni pripravljen plačati za njo. Še pri uvedbi DAC spenjače je sedaj naletela nepričakovan upor. Enako je z dvigom stopnje ETCS, kjer sicer nova direktorica agencije objublja da Bl 4.0 verjetno ne bo. V glavnem, nčesar znanega za prevoznike, ne standard, ne financiranje, vse to ni zastonj niti za države, le datum uvedbe in kako je vse krasno pri pomanjkanju resnih testiranj zna spisati EU. Imata letalstvo in avtobus enake težave?

Nizka hitrost je torej zadnji problem. :wink:
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 818
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a trocken »

Samo razmišljam. Novi jutranji RJ, če bo res vozil iz Ljubljane preko Beljaka po novi progi proti Dunaju, bi lahko bil (pogojno) konkurenčen tudi letalom. Če bi vozil predvidoma pet ur bi bilo potovanje z vsemi letalskimi postopki cca. 2x daljše od letala. Prednost bo v tem, da te vlak pelje iz centra v center. Pametno ministrstvo majhne države kot je Slovenija bi moralo aktivno lobirati, da bi bil vlak podaljšan do dunajskega letališča in za to nuditi subvencijo za letalsko povezljivost. Kolikor vem, je tudi Dunaj eno izmed letališč, za katere se neuspešno trudimo za letalsko povezavo.
610-101
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 129
Pridružen: 29.05.2024, 21:00

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a 610-101 »

Dunaj-letalisce mislim da furajo vlaki na 10 minut, tako da tudi ni tak problem če prides samo do dunaja pa tam prestopiš
trocken
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 818
Pridružen: 22.12.2009, 10:55

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a trocken »

610-101 napisal/-a: 01.09.2025, 14:54 Dunaj-letalisce mislim da furajo vlaki na 10 minut, tako da tudi ni tak problem če prides samo do dunaja pa tam prestopiš
Ne, mislil sem, da če bi OBB prišel s ponudbo Alrail in direktnim vlakom do dunajskega letališča, bi lahko država dala tudi subvencije za letalsko povezljivost. Saj je praktično vse isto, le povezovalni let gre po tirih.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

610-101 napisal/-a: 01.09.2025, 14:54 Dunaj-letalisce mislim da furajo vlaki na 10 minut, tako da tudi ni tak problem če prides samo do dunaja pa tam prestopiš
Marsikateri RJ konča na letališču Dunaj in vozi celo s številko leta Austrian Airlines od Linza oz. Gradca do dunajskega letališča. Tako da ideja @trocken res ni slaba. Še posebej, ker bodo za nadomeščanje "letov" od Gradca do Dunaja zdaj bolj primerni RJX vlaki z manj postanki, kot taktni RJ. Tako da bi bilo smiselno, da bi RJX vlaki iz smeri Italije (in Slovenije?) končali pot na letališču. Tisti iz Koroške za Češko pač to ne morejo, prav tako tudi ne Croatia, ki ima na Dunaju prekratek obračalni čas.
Uporabniški avatar
theslodriver
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 12.11.2022, 20:00
Kraj: Selnica ob Dravi

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a theslodriver »

OBB bo v torek 16.9. predstavil svoj vozni red za naslednje leto. Upajmo na čim več.
https://presse.oebb.at/fahrplan2026
theslodriver
theslodriver
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

theslodriver napisal/-a: 12.09.2025, 13:45 OBB bo v torek 16.9. predstavil svoj vozni red za naslednje leto. Upajmo na čim več.
https://presse.oebb.at/fahrplan2026
theslodriver
Še kdo živčen? Danes se bo marsikaj pokazalo, katere od govoric so resnične in katere ne. Ko bi se vsaj vse uresničile, tudi tista z 38/39...
urban120
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 450
Pridružen: 10.05.2015, 20:05

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a urban120 »

Slika

Enourni takt med Gradcem in Mariborom :o

Pa če prav razumem, namigujejo tudi 2 urni takt IC/EC preko Špija in Jesenic
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Pošteno povedano ni bilo vse skupaj nič konkretnega, samo ponavljanje stvari oz. potrditev za širšo javnost nečesa, kar ljubitelji že vemo. Ter odpiranje novih vprašanj. Na koncu se poslušalcu zdi, da je po tej tiskovki več vprašanj kot odgovorov.

Urni takt Dunaj - Beljak, je to res urni ali se dopolnjuje v urni z vlaki Beljak Salzburg? Novo je morda to, da je potrjen "ekspresni" urni takt Dunaj - Gradec, v katerem naj bi vozili tudi EC vlaki Emona, Croatia in Porta Moravica. Torej polurni takt med Dunajem in Gradcem. Vsaki dve uri RJX naprej do Beljaka, sem spadajo vsi "Italijani" in vsi "Čehi". Morda tudi Ljubljana? O tem ničesar. Prav tako nič o tam, ali bo Croatia do Dunaja ali ne, ter nič o novi Mimari.
urban120 napisal/-a: 16.09.2025, 12:23
Enourni takt med Gradcem in Mariborom :o

Pa če prav razumem, namigujejo tudi 2 urni takt IC/EC preko Špija in Jesenic
Enourni takt Gradec - Maribor s podaljški je že dolgo znan. Sem spadajo tudi Emona, Croatia in Drava.
Tisto drugo zagotovo ni, kvečjemu dvourni takt Ljubljana - Beljak. Kot sem napisal, niti glede Croatie še ni uradno potrjeno, da gre do Dunaja. Isto tisti skrivnostni EC 214/115, ki naj bi šel direktno do Nemčije ("nova Mimara"). In seveda "RJX?" 38/39. To še vse visi v zraku. Pa še o enem IC je Miro zadnjič pisal, verjetno kakšna veza na Savo?
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

RJX, če bo, bo šele s poletjem. Vsaj tako je priletela novica. Beljak pa dvourni takt, pa ne bi bilo več kot lokalc.
jaka.bc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Čisto res je kar je napisal @TGV Lyria.
Dejansko samo neki osnovni podatki in številke za širšo javnost in medije. Za nas ljubitelje pa samo potrditev dejstev, ki smo jih že skoraj vedeli.
Sem upal da bodo vsaj čisto malo razložili kako bo funkcioniralo vse skupaj. Tudi ko berem zapise in gledam zemljevide linij se mi poraja kar nekaj nejasnosti in vprašanj, na katere pa odgovora (še) ni.
Bo treba počakati december ali pa vsaj kakšen namig od znotraj, da zvemo še kaj uporabnega.
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

jaka.bc napisal/-a: 16.09.2025, 14:53 Bo treba počakati december ali pa vsaj kakšen namig od znotraj, da zvemo še kaj uporabnega.
6. oktobra se odprejo rezervacije. Torej bo kmalu jasno.
Re 4/4 napisal/-a: 16.09.2025, 13:51 RJX, če bo, bo šele s poletjem. Vsaj tako je priletela novica. Beljak pa dvourni takt, pa ne bi bilo več kot lokalc.
In kaj bo do takrat v trasi dosedanjega 318/319?
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4827
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Dvourni takt za Beljak gor ali dol, glavni problem je, da se premnogokrat ne dobi zveze za nadaljnje potovanje. časa ze prestop v Beljaku je običajno premalo in tako sva s kolegom v petek izgubila celo uro čakajoč na naslednji S1 za Celovec..... Kar pa sploh ni čudno, saj je po poletni zapori na Gorenjski progi med Šk. Loko in Kranjem silovita hitrost kakšnih 50 km/h... Nič ne pomaga, če vlak prispe v Ljubljano točno po voznem redu ob 7:19, ko pa že v Ljubljani naredi 5 min. zamude, etc..., dokler je ne naredi še s postankom na koncu tunela pred Podrožco.... Čas bi že bil, da se naredi primerne vozne rede, s prihodom v Beljak nekaj več kot nekaj minut pred odhodom povezave....
Uporabniški avatar
RitterVonGhega
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1475
Pridružen: 13.09.2012, 15:35
Kraj: Maribor
Kontakt:

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a RitterVonGhega »

TGV Lyria napisal/-a: 16.09.2025, 13:28 Pošteno povedano ni bilo vse skupaj nič konkretnega, samo ponavljanje stvari oz. potrditev za širšo javnost nečesa, kar ljubitelji že vemo. Ter odpiranje novih vprašanj. Na koncu se poslušalcu zdi, da je po tej tiskovki več vprašanj kot odgovorov.

Urni takt Dunaj - Beljak, je to res urni ali se dopolnjuje v urni z vlaki Beljak Salzburg? Novo je morda to, da je potrjen "ekspresni" urni takt Dunaj - Gradec, v katerem naj bi vozili tudi EC vlaki Emona, Croatia in Porta Moravica. Torej polurni takt med Dunajem in Gradcem. Vsaki dve uri RJX naprej do Beljaka, sem spadajo vsi "Italijani" in vsi "Čehi". Morda tudi Ljubljana? O tem ničesar. Prav tako nič o tam, ali bo Croatia do Dunaja ali ne, ter nič o novi Mimari.
urban120 napisal/-a: 16.09.2025, 12:23
Enourni takt med Gradcem in Mariborom :o

Pa če prav razumem, namigujejo tudi 2 urni takt IC/EC preko Špija in Jesenic
Enourni takt Gradec - Maribor s podaljški je že dolgo znan. Sem spadajo tudi Emona, Croatia in Drava.
Tisto drugo zagotovo ni, kvečjemu dvourni takt Ljubljana - Beljak. Kot sem napisal, niti glede Croatie še ni uradno potrjeno, da gre do Dunaja. Isto tisti skrivnostni EC 214/115, ki naj bi šel direktno do Nemčije ("nova Mimara"). In seveda "RJX?" 38/39. To še vse visi v zraku. Pa še o enem IC je Miro zadnjič pisal, verjetno kakšna veza na Savo?
IC Sava: bo vozi iz Vinkovci za Ljubljane in Vinkovci , ne več v Beljak ( novi drugi sestave za nove vozni red)
www.eurocitycard.blogspot.com novice in galerija..... :))
Odgovori