Vozni red 2025/26

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
jaka.bc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Ljubitelj napisal/-a: 16.09.2025, 16:28 Dvourni takt za Beljak gor ali dol, glavni problem je, da se premnogokrat ne dobi zveze za nadaljnje potovanje. časa ze prestop v Beljaku je običajno premalo in tako sva s kolegom v petek izgubila celo uro čakajoč na naslednji S1 za Celovec..... Kar pa sploh ni čudno, saj je po poletni zapori na Gorenjski progi med Šk. Loko in Kranjem silovita hitrost kakšnih 50 km/h... Nič ne pomaga, če vlak prispe v Ljubljano točno po voznem redu ob 7:19, ko pa že v Ljubljani naredi 5 min. zamude, etc..., dokler je ne naredi še s postankom na koncu tunela pred Podrožco.... Čas bi že bil, da se naredi primerne vozne rede, s prihodom v Beljak nekaj več kot nekaj minut pred odhodom povezave....
Vsaj 10min zgodnejši prihod v Beljak iz Slo nebi nikomur škodil, rešil pa bi veliko težav.
Da ne govorim kakšen kaos je poleti na postaji v Beljaku ko iz Slo zamudi 510 do konca poln turistov, ki nadaljujejo vožnjo proti Salzburgu/Dunaju in je resnično zmeda na blagajni, ker imajo vsi kupljene vozovnice za naprej, pa tek sem ter tja ... skratka kaos.
Skoraj nihče ne bi imel težave čakati na postaji nekaj več, v kolikor bi bil vlak točen, ampak če pa bi bil zamujen bi ravno tiste minute veliko rešile.
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 16.09.2025, 15:02
In kaj bo do takrat v trasi dosedanjega 318/319?
Ja enako kot danes? V tem času bodo pa že na SŽ spisali pravilnik o rinjenju. Če so doprege vsakdanjost....
jaka.bc napisal/-a:
Sem upal da bodo vsaj čisto malo razložili kako bo funkcioniralo vse skupaj. Tudi ko berem zapise in gledam zemljevide linij se mi poraja kar nekaj nejasnosti in vprašanj, na katere pa odgovora (še) ni..

Kaj dejansko te pa muči na spodnjih slikah? Ali te mučijo zgolj vlaki za Nemčijo? Zanimivo je, da niso vnesli Beograd, čeprav Srbi pravijo da bi bila dva madžara iz Dunaja podaljšana v Beograd.

Slika

Slika

Slika
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 17.09.2025, 9:08 Ja enako kot danes? V tem času bodo pa že na SŽ spisali pravilnik o rinjenju. Če so doprege vsakdanjost....
Ampak 319 bo peljal že prej, v trasi sedanjega 215. Tale 39 bo še ena dodatna garnitura torej.
Saj res, ali ni bilo na SŽ prepovedano dopreganje potniških vlakov? V letošnji sezoni pa je Retro Istria med Ljubljano in Postojno kar nekajkrat peljala z "doprego", torej 363 spredaj in 342 zadaj. Seveda je bil 342 samo na prevozu v Postojno (ali obratno), ampak bil je vključen in OT dvignjen, ne kot hladna lokomotiva.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ja bo, ali pa ne bo. Vse v stilu Frecciarosse. Čeprav so Italijani ponovno spremenili turnus ETR700 in so se vozili po Sloveniji zgleda zastonj. Kot EuroDual in BR 186. Vsaj spominske slike bodo ostale. :D

Čeprav glavno vprašanje je, kam v Ljubljani bi trenutno dal RJ, če bo vse do novega leta eno veliko gradbišče. Spet se ponavlja zgodba o tej FR. Imaš možnosti, nimaš pa kapacitet.

Sam tisto na potniškem ni bilo vleke, zato so drugi pravilniki. Je pa kompliciranja tukaj preveč. Dobro težava je lahko učinek vrtalke na prvih vagonih, ampak to itak omejuješ z vlečno silo. Bo pač svoja hitrostna tabela, če proge ne ustrezajo. Sedaj si pa predstavljaj da jaz osebno predlagam še kakšen DPS sistem. Gre za sistem na lokomotivi, kjer kot strojevodja vse doprege krmiliš kar preko GSM-r, kar je certificirano na Traxxih v Nemčiji. Tisto ta zadnjo in tisto v senviču hkrati, če zdruźiš dva vlaka. Madonca bi se jim na SŽ stemnilo pred očmi. :roll:
jaka.bc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Re 4/4 napisal/-a: 17.09.2025, 9:08 Kaj dejansko te pa muči na spodnjih slikah? Ali te mučijo zgolj vlaki za Nemčijo?
Točno to. Kam v takt na Koralmbahnu so vrinjeni vlaki, ki štartajo v Gradcu za Salzburg oz. Nemčijo. Čez tauern je jasno da dvojni 2-urni takt predstavlja 1. podaljšek vlakov iz dunaja + 2. tistih 7 iz Gradca in ostali, ki štartajo iz Beljaka.
Je pa zanimivo Dunaj - Celovec 26 dnevnih povezav, Graz - Celovec 29 dnevnih povezav. Kako so prišli do teh treh več?
Nimam jasne slike pred sabo.
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
Olalala
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 51
Pridružen: 03.06.2022, 14:34

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a Olalala »

RJ ima do Beljaka urni takt, potem pa še RJX z svojim dvournim. Od Beljaka dalje pa vsak z dvournim taktom, ki se dopolnjujeta v urnega. Razlike v številu vlakov med Mesti pa verjetno izhajajo iz tega, da bodo čez Taurenbahn vozili tudi RJ/ICE, ki se končajo v Beljaku ali pa celo kak v Grazu.
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4544
Pridružen: 01.09.2011, 21:55

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

jaka.bc napisal/-a: 17.09.2025, 11:12
Točno to. Kam v takt na Koralmbahnu so vrinjeni vlaki, ki štartajo v Gradcu za Salzburg oz. Nemčijo. Čez tauern je jasno da dvojni 2-urni takt predstavlja 1. podaljšek vlakov iz dunaja + 2. tistih 7 iz Gradca in ostali, ki štartajo iz Beljaka.
Je pa zanimivo Dunaj - Celovec 26 dnevnih povezav, Graz - Celovec 29 dnevnih povezav. Kako so prišli do teh treh več?
Nimam jasne slike pred sabo.
Moral se boš najprej vprašati, o katerih nemških govoriš. Današnji RJ Celovec - München ostaja kot je, le številka na RJ garnituri bo sedaj spremenila v Beljaku ali pa bo že na Dunaju pisalo München via. Gradec in Celovec, ker bodo garniture tukaj krožile. Kar bi šlo naprej od Münchna pa je ICE, ki bi podaljšal do Gradca. Velik vprašaj so tisti ostali ki bi imeli vozni park ÖBB. Vsaj po špejulacijah nekaj mesecev nazaj, samo ICE 4.

Če špekuliram za tri dodatne. Jutranji RJ Gradec - Beljak, ki že obstaja, nočni za Zürich, ter en ICE. Transalpin se je govorilo da ne menja trase.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 17.09.2025, 10:13 Čeprav glavno vprašanje je, kam v Ljubljani bi trenutno dal RJ, če bo vse do novega leta eno veliko gradbišče. Spet se ponavlja zgodba o tej FR. Imaš možnosti, nimaš pa kapacitet.
Se ne ponavlja. Ker tam gre za garnituro, tu pa le za vagone. Porivanje sploh ni pogoj, RJ očitno še nima homologacije za Slovenijo in je do decembra še ne bo dobil, ni pa nobenih ovir da bi jo dobil do junija.
RJ bi dali tja, kjer bodo tudi sicer parkirani vagoni. Garnitura Save/Rečana bo tudi nekje morala biti parkirana. En tir se že najde.
Re 4/4 napisal/-a: 17.09.2025, 12:58
jaka.bc napisal/-a: 17.09.2025, 11:12
Točno to. Kam v takt na Koralmbahnu so vrinjeni vlaki, ki štartajo v Gradcu za Salzburg oz. Nemčijo. Čez tauern je jasno da dvojni 2-urni takt predstavlja 1. podaljšek vlakov iz dunaja + 2. tistih 7 iz Gradca in ostali, ki štartajo iz Beljaka.
Je pa zanimivo Dunaj - Celovec 26 dnevnih povezav, Graz - Celovec 29 dnevnih povezav. Kako so prišli do teh treh več?
Nimam jasne slike pred sabo.
Moral se boš najprej vprašati, o katerih nemških govoriš. Današnji RJ Celovec - München ostaja kot je, le številka na RJ garnituri bo sedaj spremenila v Beljaku ali pa bo že na Dunaju pisalo München via. Gradec in Celovec, ker bodo garniture tukaj krožile. Kar bi šlo naprej od Münchna pa je ICE, ki bi podaljšal do Gradca. Velik vprašaj so tisti ostali ki bi imeli vozni park ÖBB. Vsaj po špejulacijah nekaj mesecev nazaj, samo ICE 4.

Če špekuliram za tri dodatne. Jutranji RJ Gradec - Beljak, ki že obstaja, nočni za Zürich, ter en ICE. Transalpin se je govorilo da ne menja trase.
Tako je, Transalpin ostaja kot edini EC na progi skozi Ennstal.
Kolikor sem razumel, je urni takt RJ z Dunaja samo do Gradca, naprej do Beljaka pa vsaki 2 uri. Urni takt do Beljaka se dopolnjuje s prestopom v Gradcu vsako drugo uro na RJ za Salzburg/Nemčijo ali ICE. Vmes pa je še RJX vsaki dve uri za Beljak - Italijo (in Slovenijo, od junija?) oz. iz Prage, ter spet vsako preostalo uro Dunaj - Gradec bodisi RJX bodisi EC (Emona, Croatia, Porta Moravica) v ekspresni trasi, brez postankov od Dunaja do Brücka (ja, tudi WIener Neustadt izpade).
Od Beljaka čez Ture pa vsaki dve uri eden prej omenjenih ICE/RJ ter očitno tudi en EC iz Zagreba (tale skrivnostni 214/115), vsako preostalo uro pa Interregio z istimi postanki kot zgoraj omenjeni. To daje v bistvu temu EC svobodo, ker se lahko vrine bodisi v RJ/ICE takt bodisi v IR takt - vozni časi in postanki so isti.
jaka.bc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

TGV Lyria napisal/-a: 17.09.2025, 16:36 Urni takt do Beljaka se dopolnjuje s prestopom v Gradcu vsako drugo uro na RJ za Salzburg/Nemčijo ali ICE. Vmes pa je še RJX vsaki dve uri za Beljak - Italijo (in Slovenijo, od junija?) oz. iz Prage, ter spet vsako preostalo uro Dunaj - Gradec bodisi RJX bodisi EC (Emona, Croatia, Porta Moravica) v ekspresni trasi, brez postankov od Dunaja do Brücka (ja, tudi WIener Neustadt izpade).
Od Beljaka čez Ture pa vsaki dve uri eden prej omenjenih ICE/RJ ter očitno tudi en EC iz Zagreba (tale skrivnostni 214/115), vsako preostalo uro pa Interregio z istimi postanki kot zgoraj omenjeni. To daje v bistvu temu EC svobodo, ker se lahko vrine bodisi v RJ/ICE takt bodisi v IR takt - vozni časi in postanki so isti.
Zakaj so potem napisali 7 direktnih povezav iz Gradca v Salzburg? To me še vedno bega. Bolj bi bili logični prestopi v Beljaku.

Če govorimo o IR Alpe-Adria čez Tauern, zakaj ga ni več na IR zemljevidu?
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

jaka.bc napisal/-a: 17.09.2025, 17:06 Zakaj so potem napisali 7 direktnih povezav iz Gradca v Salzburg? To me še vedno bega. Bolj bi bili logični prestopi v Beljaku.

Če govorimo o IR Alpe-Adria čez Tauern, zakaj ga ni več na IR zemljevidu?
7 povezav Gradec - Salzburg v dvournem taktu čez Ture, od katerih gre 5 naprej v Nemčijo. Zraven še en EC iz Zagreba. Morda še 1-2 RJ iz Beljaka do Salzburga ter eventuelno naprej do Münchna ali Dunaja, pa imaš pokrit že cel dan.
Alpe-Adria morda niso vnesli, ker se kot edina IR linija v celoti prekriva z obstoječo RJ/EC/ICE linijo. Je pa na drugem zemljevidu narisan urni takt čez Ture, torej dopolnjujoča se 2 dvourna takta.
jaka.bc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

Aha, zdaj je jasno.
Torej imaš graške RJ (+EC iz zagreba in ICE) za Salzburg/Nemčijo + predvidevam zgodnji jutranji in pozni večerni RJ, ki štarta iz Beljaka, s čimer imaš pokrit prvi 2-urni takt, ki ustavlja od postaj v Gasteinertalu samo v Bad Gasteinu in še 2-urni takt IR iz Beljaka, ki dopolnjuje takt v urni in pobira še ostali dve postaji v Gasteiertalu. Promet Dunaj - Beljak se potem prilagaja temu.
Kar se tiče postanka v Wiener Neustadtu je bil to zgleda edini način da se spravi dnevne migrante s KlimaTicket dol iz RJX. Sitno postane edino če želi iti kdo iz Neustadta kam dlje proti jugu ampak bo predvidevam tudi to rešeno s prestopi v Gradcu.
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

jaka.bc napisal/-a: 18.09.2025, 11:16 Aha, zdaj je jasno.
Torej imaš graške RJ (+EC iz zagreba in ICE) za Salzburg/Nemčijo + predvidevam zgodnji jutranji in pozni večerni RJ, ki štarta iz Beljaka, s čimer imaš pokrit prvi 2-urni takt, ki ustavlja od postaj v Gasteinertalu samo v Bad Gasteinu in še 2-urni takt IR iz Beljaka, ki dopolnjuje takt v urni in pobira še ostali dve postaji v Gasteiertalu. Promet Dunaj - Beljak se potem prilagaja temu.
Ja, če velja moja verzija. Se pa tudi jaz zdaj malo praskam po glavi, ko gledam te načrte. Dobesedno IR Alpe-Adria kot da ne obstaja več, hkrati pa govorijo o urnem Fernverkehr-taktu čez Ture. Tako da je lahko tudi tvoja verzija pravilna. Bomo videli 6. oktobra...
jaka.bc napisal/-a: 18.09.2025, 11:16 Kar se tiče postanka v Wiener Neustadtu je bil to zgleda edini način da se spravi dnevne migrante s KlimaTicket dol iz RJX. Sitno postane edino če želi iti kdo iz Neustadta kam dlje proti jugu ampak bo predvidevam tudi to rešeno s prestopi v Gradcu.
Absolutno. Wiener Neustadt itak dobi polurni takt CJX (Cityjet Express) s samo enim postankom v Badnu. Z njimi so bile vedno težave, ker so se pritoževali zaradi "premalo sedežev" in niso pomislili, da pa mogoče RJ ni namenjen v prvi vrsti dnevnim migrantom, in da je izguba voziti prazen dvojnik na večini poti samo zaradi pol ure od WN do Dunaja.
Saj župan že rogovili, da kaj se to pravi RJX kar mimo njih. Nič jim ne paše, oni so velepomembni in bi ja moral ustavljati, tudi če imajo vsako uro RJ in 2x CJX ter seveda še REX skozi center Dunaja direktno do Breclava.
vidkrt
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 907
Pridružen: 05.08.2020, 21:33
Kraj: Celje
Kontakt:

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a vidkrt »

Bilo je govora, da izpade postanek v Dunajskem Novem mestu za RJX (kar me v bistvu čisto nič ne moti, če bo CJX za dnevne migrante za Dunaj, kje je tu problem?). Pa izpade tudi postanek v Meidlingu, ve kdo?
jaka.bc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 83
Pridružen: 20.07.2023, 9:35

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a jaka.bc »

vidkrt napisal/-a: 24.09.2025, 16:47 Bilo je govora, da izpade postanek v Dunajskem Novem mestu za RJX (kar me v bistvu čisto nič ne moti, če bo CJX za dnevne migrante za Dunaj, kje je tu problem?). Pa izpade tudi postanek v Meidlingu, ve kdo?
V Meidlingu ustavljajo vsi.
Za Neustadt pa ni za zgubljati besed. Se nimajo kaj pritoževati, saj imajo CJX, nešteto REXov + urni RJ takt.
Tisti, ki pravijo, da je nemogoče, naj se umaknejo tistim, ki delajo, kar je nemogoče.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2756
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Vozni red 2025/26

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

jaka.bc napisal/-a: 24.09.2025, 19:35 V Meidlingu ustavljajo vsi.
Za Neustadt pa ni za zgubljati besed. Se nimajo kaj pritoževati, saj imajo CJX, nešteto REXov + urni RJ takt.
Meidling je Dunaj in nima kaj izpasti. "Novomeščani" pa se že pritožujejo na veliko, ker oni so pa ja velepomembni. Ko bi pa RJX pri njih ustavljal in bi ga prenapolnili, bi pa spet rogovilili da naj ÖBB da dvojno garnituro, samo za njih. Še hujše, Croatia jim bi z Dunaja odpeljala par minut pred 16h, torej v popoldanski konici, v klasik sestavi z itak premalo sedeži. Še dobro da so skenslali WN res za to "ekspresno" traso.
Izgleda pa da bo glede Tur obveljala tvoja, torej ne IR, ampak RJ in EC/IC. Direktni za Zagreb pa bo vozil (vsaj do junija) samo v smeri proti Zagrebu (EC 115), v obratni smeri proti Nemčiji bo prestop v Beljaku (EC 214). Tako je bilo tudi zapisano v HŽ planu voznega reda. Od junija naprej pa 214 spremeni številko v 114 in možno, da bo v obe smeri direktni.

Izkristalizirala pa se je tudi IR Mur-Drau linija.
18x pro Tag gibts da was, davon:
12x D Graz-Maribor (Flirt)
3x D Graz-Spielfeld (Talent)
1x EC Wien-Ljubljana (Lok+Klassen)
1x EC Wien-Zagreb (Lok+Klassen)
1x IC Budapest-Graz-Ljubljana (Lok+Klassen)

In Graz nach/von Süden ab: XX:28 und an: XX:33. Es kann natürlich Abweichungen geben.
S tem, da od tistih 12 parov gresta še vedno dva direktno do Ljubljane, v obratno smer en iz Ljubljane. Torej sedanji 155/156/157, ki bodo dobili nove številke. Tisti trije Gradec - Špilje pa bodo tudi imeli vezo za Maribor, presedanje bo zato, ker večsistemskih garnitur enostavno ni dovolj. Še vedno manjkata tista dva nesrečna 510-017 in 035.
Odgovori